daniel

Matt MB

jobbet med en skikkelig sliten MB E-klasse fra 91 i går, den har rullet 300` og trengte sårt ett lag med voks på seg.

Det var ikke noen sjanse i havet for å fjerne riper på den med #80 men den ble så mye finere at eieren ble fornøyd. Det viktigste var igrunn å få den til å se noen meter bedre ut og det var lett ! og... grunnen til at jeg ikke prøvde noe annet enn #80 var at jeg ikke hadde noe annet, sånn der og da ihvertfall.

vask & tørk - eiers ansvar

red.: Makita 9227

Polish MG #80

Voks MG Tech Wax

MG sine MF for fjerning av voks/polish

MG dekkfornyer - lilla farge på stoffet, luktet usannsynlig godt

Turtlewax glassrens til vinduer - funket greit nok

Legger ved noen bilder her

DSC_0021.jpg

DSC_0022.jpg

DSC_0023.jpg

50/50 bildet sier vell _litt_ om hvor matt denne bilen var.......

DSC_0029.jpg

resultatet av jobben

DSC_0038.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0053.jpg

Ikke så rasende ille resultat dette her, ikke ripefri men du verden så mye blankere....

Hvor lenge holder en slik behandling ? Kan vi risikere at den blir matt igjen fort ? Har sett det på noen biler før......

En annen sak, han som handlet inn MF og div andre ting til bilen sin spurte om Scholl CF2 til wipedown men det var bare tull fikk han beskjed om, er det fordi at #80 kan være en ettstegsbehandling eller burde man ha brukt noe til wipedown ?

Endret av daniel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott resultat dette :thumbup:

Hvor lenge behandlingen holder kommer an på så mye, men det holder en god stund hvis du bare tenker på blankheten.

Kan være lurt å slenge på mer tech wax hver 3 mnd eller så for å opprettholde resultatet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble mye bedre dette ja :) Hvis Tech Waxen fikk herde lenge nok, og den får et lag voks/sealer nå og da vil jeg ikke tro den kommer til å bli så matt med det første... Det at det ikke var noe vits med wipedown er vel pga ut ifra slik det ser ut, er dette en SS lakk (ikke klarlakk). Da er det greit at de oljene som er i MG#80 ligger igjen i lakken så den ikke blir så fort tørr igjen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var jo som natt og dag!

De fleste bileiere er jo godt fornøyd når bilen blir blankere, og det er ikke såååå mange som tror man skal fjerne allverdens av riper hehe De fleste blir veldig positivt overrasket uansett.

Dekkfornyeren er nok Meguiars Endurance High Gloss Tyre Protection Gel. Lukter digg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var jo som natt og dag!

De fleste bileiere er jo godt fornøyd når bilen blir blankere, og det er ikke såååå mange som tror man skal fjerne allverdens av riper hehe De fleste blir veldig positivt overrasket uansett.

Dekkfornyeren er nok Meguiars Endurance High Gloss Tyre Protection Gel. Lukter digg ;)

Stemmer! luktet skikkelig snop den der!

Jada jada det kom seg littegranne kan du si =) litt blankere ble den jo hehe.

Eneste som var litt uvant med MG var forskjellen til Scholl produktene jeg og lex brukte på focusen min, snakket litt med Lex om det og det var i hovedsak måten jeg kjørte produktet på... Følte at jeg kjørte MG`en tørr alt for fort. Man lærer så lenge man lever eller noe i den duren :)

Og nei, denne har ikke klarlakk, pad`ene var BLÅÅÅÅ når jeg var ferdig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nok ikke klarlakk da nei ;) Men synes egentlig det er litt rart at du kjørte MG80 tørr. Den er det supermye oljer i, så den kan kjøres leeenge med B) Synes selv den er veldig god å bruke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På matt SS lakk så vil alle polisher gå tørr fort, dette fordi oljene blir i lakken. MG80 skal kunne kjøres så å si evig.

Rått 5050 bilde, tror deg når du sier eieren ble fornøyd ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På matt SS lakk så vil alle polisher gå tørr fort, dette fordi oljene blir i lakken. MG80 skal kunne kjøres så å si evig.

Rått 5050 bilde, tror deg når du sier eieren ble fornøyd ;)

hehe det 50/50 der det hissigste jeg har sett ! hehe

hm.... tørr og tørr .... usikker på om det der er definisjonen på tørr det jeg holdt på med, men sist jeg brukte MG80 så ville jeg og ha sagt at jeg kunne kjørt i timesvis... tror bare lakken sugde til seg alt jeg.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, tror aldri jeg har sett en så tørr 124 før. Den jeg tok hadde klarlakk, og jeg tror min egen har det også.

Ble jo et helt greit resultat. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra forskjell der ja :) Kan kanskje lønne seg å investere i litt flere polish alternativer da #80 har ganske lite cut :)

Oksiderte biler uten klarlakk kan være leie å kjøre polishen særlig lenge på ja. Det har lett for å bli sticky og kladde seg osv. Kan lønne seg å rengjøre/bytte paden ofte. Men så får man ofte det største forandringen der også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra forskjell der ja :) Kan kanskje lønne seg å investere i litt flere polish alternativer da #80 har ganske lite cut :)

Oksiderte biler uten klarlakk kan være leie å kjøre polishen særlig lenge på ja. Det har lett for å bli sticky og kladde seg osv. Kan lønne seg å rengjøre/bytte paden ofte. Men så får man ofte det største forandringen der også :)

det var igrunn akkurat det som skjedde, kladdet og styrte på, måtte bare justere litt på tempo og mengde stoff

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive