EspenHamre

Hvilken såpe i foamcannon?

Heisann.

Skal kjøpe foam lance (eller bør jeg finne foam cannon??) http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/foam-lance-various-fittings/prod_371.html

Uansett, lurer på hvilken såpe jeg bør gå for i denne?

Til kundebiler er det jo greit med en kraftig en, men til dagligvasken på RS2en min som gjærne skal beholde all voksen på så trenger jeg vell en mild en.. Har en gallon med Meguiars Shampoo..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foam cannon/lance er det samme. Derimot foam gun er til bruk på hageslangen, og lager dårlig skum. Har god erfaring med BH Auto Foam, Sonax Glansvask, CG W+G, Megs NXT Tech Wash, Duragloss 902, CG Maxi Suds og Valet Pro Snow foam. Alle er egentlig fine til jobben synes jeg, men den som tar best er Auto Foam. Kan jo blande alle som du vil, alt ettersom hvor mye de skal rengjøre, og hvor mye LSP de skal ta ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kan kanskje gi deg en pekepinn på hva du evt kan tenke deg

http://www.detailersclub.no/forum/topic/2945-test-dcn-tester-12-saaper-i-foma-skumkanon/

Selv liker jeg Meguiars NXT og optimum carwash, samt duragloss sin såpe veldig godt.

Som Nedd skriver så er Orange Prewash rå, men jeg bruker denne som en

"avfetting i skumkanon" og blander også inn en del såpe........funker knall i den varme årstiden ihvertfall :)

Vil absolutt anbefale skumkanon for HT

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir kanon for høytrykk ja :)

Har en karcher nå, men skal invistere i Foma hot line tror jeg, men tilkoblingen kjøpes vell lett løst?

Da går jeg for forslaget til NeDD, så får jeg prøve å blande inn litt andre såper også :)

OT: NeDD, jeg er Humm frå MP forumet, om du husker meg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den foam cannon du linker til på CYC i tillegg til såpen som står under (Super Snow Foam). Kanonen fungerer veldig bra på min Bosch høytrykkspyler. Skummet henger godt og lenge på bilen. Hvor sterk/svak såpen er i forhold til andre vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd så mye annet. Men den er utrolig drøy da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilt-Hambers Autofoam er knall i foamcanon også bare så det er sagt også ;)

såpe får en ikke for mye av... he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en karcher nå, men skal invistere i Foma hot line tror jeg, men tilkoblingen kjøpes vell lett løst?

Det har jeg lurt på leeenge, men jeg har aldri fått noe godt svar uansett hvem jeg spør, så jeg prøver igjen. Kan koblingen byttes hvis man bytter merke, eller må man kjøpe hele saken ny? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA :) Pirex/Ketil skaffer de koblingene løst om du skal bytte HT spyler :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har sett på bilder skal koblingen til Bosch og Foma være de samme. Noen her som kan bekrefte dette her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har sett på bilder skal koblingen til Bosch og Foma være de samme. Noen her som kan bekrefte dette her?

Har ikke sett noen Bosch-HT spylere da men denne ser jo lovende ut, klippa fra IPC Foma sine svenske hjemmesider :) :

"Vi har idag 9 stycken egna fabriker och mer än 20 egna distributionsbolag spridda över hela världen. Utöver egen tillverkning under egna varumärken, tillverkar vi också till andra stora och kända märken som t.ex. Bosch. "

Koblingen kan byttes uansett da. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er lik som jeg skrev til deg på PM...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er lik som jeg skrev til deg på PM...

Stemmer dette, tenkte bare å høre om noen har testet det ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chair on Bernhard ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive