r_style

Svart Saab 900 med sliten lakk

Fikk spørsmål om jeg kunne ta på meg en rask shine av en 96 mod Saab 900S som snart har gått 250K og bærer preg av det utseendemessig...

Eieren skulle selge bilen, og var ute etter en "lett" oppfriskning av lakken før salg, så han ville ikke legge alt for mye penger i jobben, så da kom vi frem til 1 stegs korrigering, selv om jeg syntes det var litt på nippet, da resultatet blir litt deretter med tanke på hvor ille denne bilen var før jeg begynte! Men dette var en grei start etter litt skulderproblemer som har vært i hele vår og sommer, så da ble det sånn...

Bare for å demonstrere til eieren hvordan bilen kunne bli med 2 stegs korrigering, tok jeg å delte opp panseret 50/50 og kjørte på med oransje CCS pad og SIP etterfulgt av hvit CCS pad og 106FF... Resten av bilen fikk 1 stegs komboen hvit CCS pad med to dotter SIP og en dott 106FF!

-Vask

Prickbort X 2

MG NXT

Washmitt og Vaskepuddel'n til Swiss

Gritguard Bøtte

SS tørkehåndkle

Riccardo clay og MG såpe + vann som lube

-Korrigering

Menzerna SIP og Menzerna 106FF + Hvit CCS pad

Menzerna Top Inspection

-LSP

CG Pete's 53

P3071224.jpg

P3071226.jpg

P3071227.jpg

P3071221.jpg

P3071228.jpg

P3071231.jpg

P3071232.jpg

P3071237.jpg

P3071246.jpg

P3071253.jpg

P3071254.jpg

P3071255.jpg

P3071256.jpg

P3071259.jpg

P3071260.jpg

P3071261.jpg

P3071262.jpg

P3071220.jpg

Dekkene ble ikke shinet, da eieren skulle bytte dekk rett etter polering...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble bra dette:)

det er jo denne forskjellen mannen i gata ser:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott turn over. Klar for salg nå denne. Ingen hologramproblemer heller med Menzerna og CCS-pad tydeligvis. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble sort den der, og som nevnt over her, det er slike forskjeller mannen i gata ser.... bra jobba

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work, kul test på panseret også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut :) Blir nok lettsolgt denne nå!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin turnaround av denne... Er synd som du sier at det bare ble en stegs, for dette var et godt utgangspunkt for noen skikkelig extreme shots, men flott jobb uansett :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saab må jo ha en utrolig dårlig lakk, tok en helt lik saab med samme farge, og den var like ille. Hele saab er en stor swirl.

Bra jobbet, så bra ut etterpå! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet - fargen skiftet fra grå til sort igjen B)

Selv om vi DCN perfeksjonister ikke ville stoppet med 1-steg, så er utgangspunktet her å få den litt shiny med begrenset innsats, og da er hensikten oppnådd. :)

Det går nok greit med salget nå ;)

Tok du 50-50 bilde av panseret mellom 2-steg og 1-steg også ?

(Jeg antar det første bildet er 50-50 0-steg og 2-steg eller misforstår jeg ?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut ja! Hvordan syntes du lakken var? Så ikke noe til hologrammer altså?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen jobb det der!!! Flott

OBS.... hm.. for mange propanflasker lagret innendørs... stygg sak!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hyggelig kommentarer! :)

Lakken var relativt dårlig ja, det er helt riktig, børstevask og dårlig vedlikehold i mange år, hørte eieren prata på vasking med zalo også, så er jo ikke rart bilen ser ille ut... Så dette var ikke en dag for tidlig!

Panseret er 50/50 mellom 0-steg og 2-steg, helt riktig, tok ingen bilder ved første grovkorrigering desverre! Ble minimalt/ingen hologrammer etter oppnevnte kombo...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble stooor forandring, og hjelper jo noe ekstremt å få vekk den matte hinnen som man ser er så grå!

Neste bil du får av personen blir kanskje en 2-stegs ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har shinet maange sånne gammle 900/9-3 biler, alle pleier og se like sliten ut i lakken!

du har virkelig gjort en kanon jobb!!! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hyggelig kommentarer! :)

Lakken var relativt dårlig ja, det er helt riktig, børstevask og dårlig vedlikehold i mange år, hørte eieren prata på vasking med zalo også, så er jo ikke rart bilen ser ille ut... Så dette var ikke en dag for tidlig!

Panseret er 50/50 mellom 0-steg og 2-steg, helt riktig, tok ingen bilder ved første grovkorrigering desverre! Ble minimalt/ingen hologrammer etter oppnevnte kombo...

Må være annen type klarlakk enn på 9-3 og 9-5 av nyere årgang, for der blir det holgrammer av kjøring med S30/orange scholl og 3M ultrafina på blå 3M pad <_<

Flott jobb :)

mvh

ståle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

goody-goody - ble ganske så flott denne ja. Klødde sikkert i fingrene etter å kjøre 2-stegs på denne tenker jeg, men man må holde seg til avtalt plan ja.

Kan noen her inne bekrefte at pre-03 så er det en annen lakk på Saab? Hvis det er tilfelle så henter jeg meg en meget godt behandlet 9-3 2001 modell på røde rappen (ble ltt skremt av den 06 9-3'n jeg tok...)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

goody-goody - ble ganske så flott denne ja. Klødde sikkert i fingrene etter å kjøre 2-stegs på denne tenker jeg, men man må holde seg til avtalt plan ja.

Kan noen her inne bekrefte at pre-03 så er det en annen lakk på Saab? Hvis det er tilfelle så henter jeg meg en meget godt behandlet 9-3 2001 modell på røde rappen (ble ltt skremt av den 06 9-3'n jeg tok...)

Må nok skuffe deg der....98 9-3 er ihvertfall like sinnsyk som 04 9-5.....men hvis du regner inn en god DA i pakka

så er ikke det noe problem B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb det der. Alltid flott med blanke saaber

Jeg må si jeg er litt forvirret ang. saab lakken. min er en 02 mod og jeg kjørte på med menz SIP uten å få hologrammer, den er brunaktig. Er det forskjell mellom mørk og lys lakk?

Endret av Jensabo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så ny som 06M 9-3 er det ekstremt dårlig lakk på! de mørke bilene ser ikke ut..

har en 01M 9-3 selv ,er mye kjokkere lakk på den gammle typen ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive