opas

Produkter for Lykteglass

Har sett på forumet etter hvilke produkter som kan være best å bruke på lykteglass.

Tenker på at disse ofte er i plast nå for tiden og lett kan stripes opp og mattes.

Hva bruker dere for å holde disse delene klare og blanke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk vanlig voks eller sealer.... Det samme som du bruker ellers, men jeg mener at de nye Volvoene kommer ferdig forseglet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som regel bruker jeg det samme som på lakken, Scholl s03 hvis det er ille, etterfulgt av S40.. 

I noen tilfeller så trengs det våtlsip for å få det perfekt, til dette får man kjøpt kit med det man trenger, husker ikke hvor men :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapp polering og vanlig voks/forsegling er gull på lykter i plast :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm , lærte noe nytt i dag også :)

Vet ikke hvorfor jeg ikke har tatt sjanse på voks tidligere , har vært redd for matte glass , men voks inneholder jo ikke slipemidler....

Da blir det Shield på lykteglassene også ;)

Men noen av dere sier sealer også kan brukes , blir det da samme fremgangsmåte som med lakken på bilen ellers?

Rens (uten slipemidler) , sealer og voks på toppen ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil fjerne Volvo sin egen beskyttelse og legge på din egen så er det korrekt fremgangsmåte ja - jeg bruker enten bare sealer eller voks på lyktene på min bil - er jo for å legge litt beskyttelse slik at møkk etc ikke setter seg så bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3m Combo, husker ikke helt hva den heter. Men er glass cleaner og polish, veldig bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den forseglingen som Volvo leverer bilene varer like lenge som en glanspolering hos Sharif :P

En sealer eller voks funker som fjell på nyere glass-/plastikklykter.

Er kanskje dette settet du tenker på Terje:

DSC_0016.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker denne! Eventuelt de samme produktene som blir brukt på lakk. Ellers så har jeg nå lagt på Nanolotus PRO ruteforsegling på lyktene for å teste det! Ser ut til å funke gull foreløpig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt om du holder oss litt oppdatert gomega på hvordan det fungerer og hvordan holdbarheten er, jeg hadde tenkt til og gjøre det samme selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker ikke å røre lykteglass av plast med noe annet enn såpe eller produkter beregnet for bruk på lykteglass. Har blitt noen ganger jeg har brukt en quick detailer bare for å få vekk dritt som er på dem, men det er ikke ofte.

Grunnen er at plastikken i lykteglass er veldig følsom på spesielt alkohol, dersom produkter man bruker inneholder alkohol vil plasten bli gul over tid. Selv spylevæske er skummelt (spylevæske = vann + metanol/etanol + isopropanol) og noe jeg prøver å unngå.

Den gangen lykteglassene først er blitt litt gul, så blir lyset også gult, selv pærer laget for å være blåaktig blir gulaktige. Med andre ord; elendig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig bruker eg scholl S03 etterfulgt av S40 om det begynner å bli riper på lykteglassene eller de begynner å bli matt, er det veldig lite riper klarer eg meg med bare s40. Legger sealer på lyktene når eg er ferdig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt om du holder oss litt oppdatert gomega på hvordan det fungerer og hvordan holdbarheten er, jeg hadde tenkt til og gjøre det samme selv :)

Will do :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vei inn hit i detailingverdene fikk jeg en aha-opplevelse ved bruk av Meguiars PlastX på lykteglass. Jeg tenker tilbake på det som da jeg så lyset (eller undergangen for lommeboka :lol: ). Senere har jeg fått inntrykk av at andre "ordinære" polisher som for eksempel de nevnt lenger oppe i tråden, ville gjordt samme nytte. Men nå har jeg nå engang kjøpt PlastX og vil fortsette å bruke den til lignende oppgaver fremover.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også PlastX i samlingen, men ikke testet den enda. Hvor sterk er den ift polisher i M80-serien?

Er det lurt å avslutte med en sealer/voks etter PlastX også?

Endret av sruben
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive