Tomas

Holdbarheten til MG#16?

29 innlegg i emnet

Hei.

Lurte bare litt på om jeg har gjort noe steinhakkede gale når jeg la sealer og voks på bilen min.

Ble først lagt et lag med CG Vertua Bond og deretter et lag med MG#21 sealer med en herdetid på 12timer før jeg la 2 lag meg MG#16 med 4 timers herdetid på begge lag.

Første bilde viser hvordan det var morgenen etter.

DSC_6235.jpg

Men dette viser hvordan det ser ut under 2 uker etterpå, bilen har blitt kjørt 2-3 timer på disse 2 ukene og har ellers stått under åpen himmel.

Bilde ble tatt i full fart med mobilen så ikke den beste kvaliteten.

bilde.jpg

WTF?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikke nyvasket?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt det der når bilen står ute i vær og vind og ikke er helt ren. Hvis du vasker den godt med en mild såpe tipper jeg den beader greit igjen.

Men med bilen ute sliter moder natur på LSP. En bil som stort sett står i garasje, hadde sett nypolert ut ennå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke fått vasket den enda siden jeg ikke har brukt den så mye, men skal vaske den i morgen med CG Maxi suds II og så får vi se.

Ble iallefall litt skuffet, men dette er altså normalt?? Med alle typer voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke fått vasket den enda siden jeg ikke har brukt den så mye, men skal vaske den i morgen med CG Maxi suds II og så får vi se.

Ble iallefall litt skuffet, men dette er altså normalt?? Med alle typer voks?

Skal nesten ikke mer enn litt støvete møkk til før beading reduseres kraftig. Blir nok langt bedre når den er ren.

Edit: Tipper voksen synger på siste verset siden den står ute. Men den sheeter nok meget bra i forseglingen fortsatt.

Endret av ØHN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt normalt, husk at nå ligger det ett lag med møkk over voksen din...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaah, der sank pulsen min :)

Takker for hjelpen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min beader ganske bra med #16 selv om den er relativt møkkete. Er snart en mnd siden jeg la den på nå. Bare husk at f.eks å legge på voksen i for kald temperatur fullstendig ødelegger holdbarheten. La på i noen få pluss grader en gang, og da var beadingen borte etter få dager.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde alt inne på et lager som holder 15-18+ så det kan ikke være det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første bildet der var bare syyykt herlig..... B)

Ut over det stiller jeg meg bak de andre som tror du vil få opp igjen beadinga hvis du rengjør bilen...

- Men for all del..Keep us posted, for jeg har en 9-3 cab stående her med Megs #16 :unsure:

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle vaske den i morgen tilig :)

Tenkte å bruke CG Maxi suds II, hvor svak blanding bør jeg bruke? vil jo være så skånsom som mulig mot LSP´en.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører en test på panseret mitt nå, og foreløpig holder MG16 veldig bra. Men om du har MG16 oppå sealer, så kan det hende den har fått litt dårlig feste. Men da burde du uansett fått bra beading siden du har MG21 under der. En liten kattevask gjør nok underverker. Og litt QD på toppen så snakker vi ost.

Edit; har ikke brukt CG M-Suds, men bruk nok til at du får god glid...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer i mht møkk her jeg også, men så har det noe å si hvordan vannet kom på bilen også, er det feks smeltet snø blir det anderledes en regn mht beading...

så keep us posted :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer i de over meg her, at etter vask bør det straks se bedre ut :) Maxi Suds er veldig konsentrert, så jeg har ikke hatt noe problem med å bare bruke 1, kanskje 2 korker såpe. Den er også veldig mild, så den tar lite LSP! Lukter utrolig digg gjør den også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som alle her inne har sagt så var nok grunnen til dårlig beading at bilen var så skitten som den var, og jeg bøyer meg i støvet...

Gikk på med SV Washpudel, 2x SS bøtter 2 fulle korker med CG Maxi Suds II og det ga kjempe god gli.

Utganspunktet:

IMG_3205.jpg

Og etter et lag med Maxi Suds II i den orginale Nilfisk foam canon... ( ! )

IMG_3212.jpg

Ser bilen slik ut, bortsett fra fremskjermen som en kan se er vasket. :)

IMG_3222.jpg

Og kan ikke si annet enn at beadingen er tilbake ;)

IMG_3226.jpg

Dritten satt ikke godt i det hele tatt, men er utrolig hvor lite denne høytrykkspyleren egentlig fjerner, med tanke på hvor lett det satt.

( Vil ha Foma med FoamLance )

Happy Times :D :D

IMG_3254.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut nå, jeg har Nilfisk spyler selv, til tross for at jeg selger Foma, men har ikke hjerte til å kvitte meg med den da jeg har hatt den i 10 år.. Kjøp deg Foam Lance til Nilfisken din du da skal du se det blir andre saker... Det hjelper lite å bare spyle på med den originale for så å spyle av etterpå, men gjørd du en god prewash først og lar såpen synke inn litt så er mye gjort... Du hadde nok fått akkurat det samme resultatet med en Foma også wink.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det der, men jeg tror jeg ville brukt en litt sterkere miks i såpekanonen din for å fjerne den værste møkka der. Ser litt skummelt ut å la mitten gli over all den skitten. Evt. kunne du ha spylt en svak miks av f.eks CG Grime Reaper 1:5 eller svakere før du la på skummet. Bare ett lite tips ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det slik så var jeg utterst forsiktig når jeg dro puddelen over lakken. Og det gikk med 6x 15 liter med vann på hele bilen :)

Ja, vet poenget er at såpen skal jobbe med dritten når eg legger på med foam canon, men det ble ikke så tykt skum ser du ;)

Hadde ikke lyst til å gå på med noe avfetting for å skåne LSP´n.

Men det ble brukbart dette, etter beadingbildet ble tatt gikk jeg over bilen me Meguiars UQD for å få prikken over i´en :)

Takk for hjelpen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det slik så var jeg utterst forsiktig når jeg dro puddelen over lakken. Og det gikk med 6x 15 liter med vann på hele bilen :)

Ja, vet poenget er at såpen skal jobbe med dritten når eg legger på med foam canon, men det ble ikke så tykt skum ser du ;)

Hadde ikke lyst til å gå på med noe avfetting for å skåne LSP´n.

Men det ble brukbart dette, etter beadingbildet ble tatt gikk jeg over bilen me Meguiars UQD for å få prikken over i´en :)

Takk for hjelpen :)

Skjønner at du bil skåne LSP hvis du ikke har tilgang til varmt lokale hvor du kan legge voks/sealer av og til. Har du det hadde jeg kjørt på med litt sterkere miks for å skåne lakken. Er nok mer arbeid med å korrigere lakk enn å legge litt voks ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei har ikke så alt for stor tilgang til noe oppvarmet lokale enda. For når jeg først har det må jeg bruke tiden på andre biler :)

Men takk for tipset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive