Mats88

Polering av nylakkert bil

Hei. En kompis av meg har spurt om jeg ikke kan polere bilen hans. Er en Subaru, denne er nylakkert for ca 1 år siden. Er det noe jeg bør være ekstra forsiktig med da, med tanke på at den er ny lakkert. Har ikke sett bilen enda, men vet at den for det meste har stått i garasje. Er det like greit å bruke en lakkrens som kan legges på med DA, eller skal jeg bruke den gule 3M og avslutte med Blå?? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel nesten se ann lakken, hvis det er 1 år med dårlig vaskerutiner så blir det fort en korrigerigsjobb dette.. Og etter ett år så er det bare å kjøre på med polering, godt herdet da ja :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. En kompis av meg har spurt om jeg ikke kan polere bilen hans. Er en Subaru, denne er nylakkert for ca 1 år siden. Er det noe jeg bør være ekstra forsiktig med da, med tanke på at den er ny lakkert. Har ikke sett bilen enda, men vet at den for det meste har stått i garasje. Er det like greit å bruke en lakkrens som kan legges på med DA, eller skal jeg bruke den gule 3M og avslutte med Blå?? huh.gif

Jeg kjøpte splitter ny bil for under et år siden og den ble polert og korrigert i sommer, etter 7 mnd på veien, uten problemer. 1 år gammel bil kan trygt poleres. Start alltid med en mild kombo, særlig på denne fordi den er relativt ny og japansk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig på følelsen at alle biler som blir lakkert får relativt myk lakk, så er absolutt å annbefale å starte med en mild combo ja! Men skal ikke være noe problem å polere den da lakken har fått herdet et år :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan blir det når man tar en omgang på en helt ny bil da :blink:

Min nye bil skal produseres i uke 46 (neste uke :P ) og kan kanskje få den overlevert i uke 50-51 .

Deretter var planen nærmeste helgen etter det og: vaske bilen , på med Vertura Bond så to lag Jetseal og et lag Shield på toppen.

Vil det si at jeg kan få problemer siden lakken er for fersk :unsure:

Eller er disse produktene uten slipemidler slik at det går bra?

Forhandler kunne jo selge en behandling hos bilpleiefirmaet før bilen ble levert...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye biler er jo lakkert før noe som helst monteres, og herdes i tørke ved MYE høyere temperatur enn hos lakkerere, så den skal være helt ferdigherdet....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye biler er jo lakkert før noe som helst monteres, og herdes i tørke ved MYE høyere temperatur enn hos lakkerere, så den skal være helt ferdigherdet....

:thumbup: Det var godt å høre....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men på nye biler er det jo som regel ikke så mye swirls og lignende. Pleier dere da å bruke lakkrens og legge på med DA?? Jeg har gul 3M, men er det noe vits i å bruke denne da?? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På nylakkerte flater pleier jeg bare å gå over med en fin polish, jeg har brukt Scholl S40 til dette...

De siste gangene jeg har hatt bilen på lakk så har jeg bedt om å få den ubehandlet tilbake, dvs at lakkerer ikke har slipt el gjort noe som helst annet enn å legge lakk på bilen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok:) men burde jeg ta en lakkrens? og Clay hvis det er behov for det da. Takk for raskt svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du gå på for hånd? Produkter for maskin renser jo også lakken sålenge det er en polish...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei tenkte å bruke roterende og 3M blå, men er det noe særlig rens i denne a??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M blå funker bra. Flott produkt om du bare vil heve glansen litt uten å korrigere ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men burde jeg ikke rense lakken på noen måte?? Ville dere gjort det uansett??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du renser lakken godt nok med Ultrafina... Eventuelt ta en runde med f.eks CG Cream Glaze/ Vertua bond etter wipedown, før voks/sealer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive