Finnsbråtn

Motorvask avfetting

22 innlegg i emnet

Hey

Hva har dere å anbefale av avfetting til motorvask til en bmw 320d?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste avfettinger kan brukes. Prickbort er en god en. Autoglym har også bra saker som er lett tilgjengelige i vanlig butikk. En detailerbørste/malerkost er fin til å rengjøre skikkeig før du spyler av. Bla litt i postene her som du har lagt inn innlegget ditt. Mye god lesning og mange tips ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prickbort er knallgodt i motorrom. Grime Reaper 1:1 er og knall!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Prickbort eller Autoglym sin engine cleaner her, begge funker supert, bare bruk kost når du vasker, da fjerner du det meste...

om det er noe spess du må passe på mht BMW 320d vet jeg ikke, men regner med det er det samme som med andre motorer/biler (bla luftfilter)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Prickbort eller Autoglym sin engine cleaner her, begge funker supert, bare bruk kost når du vasker, da fjerner du det meste...

om det er noe spess du må passe på mht BMW 320d vet jeg ikke, men regner med det er det samme som med andre motorer/biler (bla luftfilter)

Prickbort, brukes den til både motorvask og avfetting av bilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel slik at Prickbort er en racer på asfalt, tjære, olje og bremsestøv osv. mens Grime Reaper er mer egenet til annen slags trafikkfilm, støv og skitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort, brukes den til både motorvask og avfetting av bilen?

Det kan vel stemme ganske bra det ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vel stemme ganske bra det ja :)

Noen forslag til en bra kost eller flere man kan bruke til motorvasken da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen forslag til en bra kost eller flere man kan bruke til motorvasken da?

Denne eller denne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du store overflater kan jeg anbefale deg Mothers kosten. Var iallefall veldig fornøyd med de når jeg testet den under salgspreppen av Volvoen min.

Selges både hos SS og BlanBil.no

Og veldig greit å ha et par av de som Akkarbelling linker til mer kronglete plasser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker AS G101 1:8 til motorvask samtidig som jeg har Surfex Hd 1:8 i bakhånd på vanskelige flekker.

Og enig med Thomas at det er greit å ha både en stor børste og en liten kost.

Bruker selv Envy detailing brush og Biltema børste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Hva er en bra plastfornyer for dekslene til motoren da? Må vell være noe som tåler litt varme vil jeg tro =)

Endret av Finnsbråtn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Hva er en bra plastfornyer for dekslene til motoren da? Må vell være noe som tåler litt varme vil jeg tro =)

Har hatt god erfaring med Megs Trim Detailer egentlig, men vet folk her bruker både Black WOW, diverse Chemical Guys vinylfornyere, samt at Owatrol Polytrol er ekstremt bra og holdbar på utvendig plast, så den burde funke bra på dekslene i motorrommet også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt god erfaring med Megs Trim Detailer egentlig, men vet folk her bruker både Black WOW, diverse Chemical Guys vinylfornyere, samt at Owatrol Polytrol er ekstremt bra og holdbar på utvendig plast, så den burde funke bra på dekslene i motorrommet også ;)

Hvem selger owatrol polytrol da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skulle du klare å finne på din nermeste Jernia butikk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale Surfex til motorvask sammen med Raceglaze detailing brush.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra til vask, men en billig radiatorpensel er det beste jeg har brukt til motorvask, langt skaft er veldig greit, samt litt vinklet børstehode ;)

Autoglym sin motorvask og ikke mist VINYL FORNYER er helt genial! Etter du har skyllet motoren med vann sprayer du bare på vinylshine. Når vannet har tørket av seg selv dusjer du ett par ganger med vinylfornyer over og går lett over med en MF klut.. Veldig bra resultat! Slanger blir også überbra

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasket motor i dag og brukte PrickBort, funker som fjell :)

Hvis du bruker en malerpensel til å ta i litt ekstra med så bør du tape over metallet som holder bustene, hvis ikke så er det veeldig fort å skrape lakken, dette gjelder også om man bruker de til dashbord etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

green clean og jordan B)

Endret av LLH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD er finfin til motorrom, hvis man ikke må ha petroleumsbasert avfetting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive