Petter

Ford Escort Blå -95 Mod.

23 innlegg i emnet

NÅ...

Dette er enda en jobb som jeg så ja til i sommer. En som jeg jobber sammen med. Den ble ferdig skrudd sammen i vår, kjørt litt med og nå går det desverre dårlig igjen. Tok den med V70 på morran i dag, så det sier vel litt.. Vel vel. Nylakkert i sommer med en spesiell klarlakk som vistnok skal være selvreparerende når den står i sola eller varmes opp..

Startet med foam.

NXT car wash 1:5

CG sticky wheel and rim

Vikan soft face

Mer skum

HT

Bøtte med guard

SV Pudel

Sterk NXT car wash blanding

HT

SV Gul clay

No Rinse som lube

HT

CG miracle dryer

IMG_9860.jpg

IMG_9861.jpg

IMG_9862.jpg

IMG_9863-1.jpg

IMG_9865.jpg

IMG_9866.jpg

IMG_9867.jpg

IMG_9868.jpg

IMG_9870.jpg

IMG_9871.jpg

IMG_9874.jpg

Har hørt noe om at det var godt med klarlakk her. Stemte det. Takk til Bernhard for lån av PTG

IMG_9876.jpg

IMG_9877.jpg

IMG_9878.jpg

IMG_9879.jpg

IMG_9884.jpg

Så ble bilen kjørt inn, og jakten på swirls var i gang.

IMG_9886.jpg

IMG_9887.jpg

IMG_9888.jpg

IMG_9889.jpg

IMG_9890.jpg

IMG_9892.jpg

Som vi har lært så shal det startes med fin kombo for å teste.

Prøvde med CF Pro og Sort Scholl pad. Dette tok alt på 3 pass. Utrolig

IMG_9898.jpg

Fuglene har gjort sitt som vanlig

IMG_9901.jpg

S0 på Foam pad

IMG_9902.jpg

Greit nok.

IMG_9903.jpg

Litt interiør detaling av Michael

IMG_9905.jpg

Siden det var så mye klarlakk så var det også noen steder med syk appelsin.

Michael er ikke mørkredd. Våtslip med 1500, så 3000 og SIP på Megs Burgunder ull

Som dere ser på dette bilde var det ikke noen fin appelsin..

IMG_9884.jpg

IMG_9906.jpg

IMG_9908.jpg

IMG_9909.jpg

IMG_9911.jpg

IMG_9925.jpg

IMG_9924.jpg

IMG_9927.jpg

IMG_9918.jpg

IMG_9920.jpg

IMG_9922.jpg

Så litt innvendig:

Renset Foma Mimo GC 1:16

Plast: GC og Purple 9000

Vinduer: Scholl ICE

IMG_9930.jpg

IMG_9931.jpg

IMG_9933.jpg

IMG_9940.jpg

Så ble smårester fjernet med Scholl CF02, og SWISSVAX SAPHIR ble påført med 2 lag. Splitshine med isvann imellom

Plast og dekk CG GEL

Hjulbuer: CG Bare bones

IMG_9935.jpg

IMG_9936.jpg

IMG_9943.jpg

IMG_9944.jpg

IMG_9945.jpg

IMG_9948.jpg

IMG_9949.jpg

IMG_9951.jpg

IMG_9955.jpg

Finalen:

IMG_9942.jpg

Endret av Petter
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, vi vil se mange bilder! :)

RS Cosworth?

Endret av obimann
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næh - holder med det ene der ja.

Kjekt håndtak å ta tak i når bilen havner i grøfta og må dras opp....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli sent. Hvor er resten...... :blink:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ford Escort Cosworth er grombiler det :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

s-t-r-ø-k-e-n-t.... og en hurra meg rundt grom bil også den der :)

Husk at tot lakktykkelse ikke sier hvor mye klarlakk det er på bilen da, det er tot tykkelse fra panelet, og ink grunning, lakk og klarlakk, da i x 2 om den ikke ble slipt ned til metallet denne her... regner med du vet det, men kan være greit for andre å høre/lese det så de er obs på det ;)

Uansett nok en knalljobb fra deg Petter.....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenk så flott det hadde vært med et instrument som kun målte klarlakken, eller på ss lakk fra grunning og ut :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Najs Petter.. Liker at du gjør noe med appelsinlakken... Meget strøkent ble det...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:thumbs:

meeeeget bra!

blått er rått når det er så pent jobbet med som her!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanonjobb og et herlig resultat default_cool.png Dette liker vi :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil, nydelig jobb.. har sikla litt på en lignende en selv, men det koster :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb Petter!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig arbeid!

Ser virkelig her hvor grovt S0 er, og dette bare med skumpad. Hvordan vil det være å bruke S0 i forhold til våtslip over appelsinlakken?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våtslip med en bakplate evt med maskinos vil være det beste på appelsinlakk.. Da får du det "flateste" resultatet.. Våtslip for hånd eller med en tynn pad kan lage noe ujevne merker f.eks etter der hvor fingrene har trykk....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den røde plata som Billakkspesialisten har er veldig fin, man trenger ikke å bruke så mye press heller da den veier litt mer enn f.eks. Megs sin samt at den er mye stivere..

Men maskin er vel der man får absolutt best resultat Brynjar? Samt at det går vel endel fortere også? Jeg har ikke prøvd maskin noe særlig, derfor jeg spør...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TAkker folkens. Dere er hyggelige som vanlig!!!!

¨Jeg synes s0 får mer for hand enn med maskin, men tror ikke den blir noe serlig på appelsen?

Hadde det vært flatere område så hadde jeg nok satt 3000 papiret på maskin. Då blir det fint!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååååå :wub: Jeg SKAL så ha en slik bil en gang... Nyydelig jobb, og ekstremt pen farge! Men fy å den så ut innvendig! En slik bil skal bare ikke se slik ut. Bra du fikset biffen, og håper du har strammet opp eier på dette punktet ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sikla litt på en lignende en selv, men det koster :D

Akkurat den bilen der skal jeg ha inn til polering i uke 47 B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naijs... Så ut til å bli bra den.

Sett bilen ut i solen så blir den helt strøken........ Sansynlig.... tenk hvor lett den får riper da når den liksom skal reparere seg selv når den blir varm...

Ble den så å si fri for appelsin lakk??? eller var den like jævlig under klarlakken også????

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble ikke fri for appelsen, men fikk bort det værste. Der vi slipte er der lakken slites mye pga profilen og utsatt for steinsprut. så greit nok...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive