Gå til innhold

Detailing av trøkamel...


NeDD

Recommended Posts

Ettersom jeg ble hekta på sykkel, har tankene hele tiden styrt mot at jeg måtte ha en sykkel som kunne gi meg godfølelse når jeg satt på setet og trokket i veg.

Tidlig i oktober fant jeg en toppmodell som kun var brukt på 3 sykkelritt samt noen solrike treninger.

Når jeg så sykkelen var jeg ikke i tvil. Femogtjue lapper på bordet og den ble min. Stoltheten lyste mer enn gatelysene gjennom hele gata ved prøvekjøring.

Detailing av sykkel er noe som har blitt mer og mer normalt for tiden.

Foruten smøring av drev, kjede og wire så må også ramma og det øvrige holdes rent og pent.

Enormt så mye driverket slites om man ikke rengjør sykkelen etter en tur preget av søle og grus.

Har vasket, renset og polering sykkelen. Kjede, drev og wire ble smurt.

Full av støv etter sist tur.

1.jpg

Mitten glir skånsomt over ramma.

2.jpg

Grus og støv måtte bort fra dekkene.

3.jpg

Bare Bones inn i skjermene.

4.jpg

Plukket produkter fra min øverste hylle til detailing.

5.jpg

Ferdig 3 timer senere. Ble blankere og finere nå. Dekkfornyer smurt på innsiden av dekkene.

6.jpg

Close-up.

9.jpg

13.jpg

Noen som ser noe at sykkelen bærer preg av DCN her?

7.jpg

Ikke her heller?

8.jpg

Her da???

10.jpg

Oh yes :)

11.jpg

Så til alle likesinnede: Håper vi møtes på Birkebeinerrittet 2010. Jeg har vertfall gjort mitt for å vise igjen...

Så til Dag: Når mangler jeg kun Swissvax trøya for å føle meg helt vell... B)

Endret av NeDD
  • DCN Poeng 1

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins
truhaa

he he, DCN jobb dette her, verdig merket B)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen sykkel du har kjøpt deg,

Er vel det nye Crossmax SL hjulsettet det der er det ikke ? - knallbra sett, stivt og lett men samtidig veldig solid.

- kjører du slangeløst ?...vær obs på at dette settet er UST og det funker fint å kjøre feks Racing Ralph ordinære dekk (ikke ust) med stansguffe..som sparer en del vekt.

Vet ikke hvor mange ritt du har sykla, men jeg ville skiftet ut de karbonflaskeholderne der til noe lett men samtidig solid

Går rimelig hardt for seg i kampens hete, og jeg tipper at de ikke overlever til første gåpartiet etter skramstad hvis du kjører i en av de tidligere puljene

- og uten drikkeflasker er birken kjipo jumbo bel grande :)

Men igjen...knallfin sykkel, og flott detailing.

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen sykkel du har kjøpt deg,

Er vel det nye Crossmax SL hjulsettet det der er det ikke ? - knallbra sett, stivt og lett men samtidig veldig solid.

- kjører du slangeløst ?...vær obs på at dette settet er UST og det funker fint å kjøre feks Racing Ralph ordinære dekk (ikke ust) med stansguffe..som sparer en del vekt.

Vet ikke hvor mange ritt du har sykla, men jeg ville skiftet ut de karbonflaskeholderne der til noe lett men samtidig solid

Går rimelig hardt for seg i kampens hete, og jeg tipper at de ikke overlever til første gåpartiet etter skramstad hvis du kjører i en av de tidligere puljene

- og uten drikkeflasker er birken kjipo jumbo bel grande :)

Men igjen...knallfin sykkel, og flott detailing.

Ser at du er oppdatert i sykkelverden Ståle :)

Felgene er SLR, ruller meget bra og er utrolig godt fornøyd med det.

Det er slangeløst oppsett med Killer Bee UST-dekk som står på nå. Handlet meg nettopp Killer Bee´s superlight dekk og guffe til neste dekkskift. Blir gøy å prøve med trykkluft for å få dekkene på plass.

Hehe, også litt i tvil til de flaskeholderne, da de ikke klyper så veldig godt.

Blir to terrengritt i forkant av Birken, så noe må ordnes slik at jeg har "bensin" tilgjengelig gjennom hele rittet ;)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ser at du er oppdatert i sykkelverden Ståle :)

Blir to terrengritt i forkant av Birken, så noe må ordnes slik at jeg har "bensin" tilgjengelig gjennom hele rittet ;)

Tjah..jeg har vel egentlig mest peiling på skikkelig "sykkelmat"

Vi syklister er jo kjent for å tylle i oss ganske alternativ kost for å kunne yte best mulig...

Selv har jeg gått mye på EPO, men hadde et par år tilgang til russisk og kinesisk hestedop fra veddeløps sporten, og det var saker som hjalp på tråkkfrekvensen når man kjørte i seg en dose som var beregnet på en 400kilos hest.

Med bare EPO så kjenner man at man blir sliten når man kjører rosinbakken på storeklinga foran og nedre halvdel på kassetten, mens med veddeløpsmiksturen så savnet man større klinge foran.

Jeg holder på å forske på en ny miks nå, med sistegenerasjons EPO blandet med anabole steroider, og tenkte å toppe det hele med amfetamin på rittdagen.

Målet er å løpe over fjellet og inn til klasseseier med bare et sykkelhjul i hånden :)

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba og morsom lesing dette ja

@smellycat: gal gal mann. "Alle" vet jo at sør-amerikansk hestedop er "da good shit" - den kinesiske gjør at du får uhorvelig mye hår nedover ryggen og påfølgende vrinsking i søvne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Haha, artig jobb... Blir det korrigering til våren nå da?

Spørs hvor mye jeg sykler på salte veger. Smører kjede og drev ofte, samt vasker bort støv slikt fra turer.

Blir nok en ny runde med voks i vinter, ny runde før rittsesongen, og nok en god runde rett før Birken. Og megavask etter birken for ikke å glemme det!

Tjah..jeg har vel egentlig mest peiling på skikkelig "sykkelmat"

(..)

Good, da må vi avtale hvor i løypa du skal ordne egen "matstasjon". ;)

Målet er å løpe over fjellet og inn til klasseseier med bare et sykkelhjul i hånden :)

Om jeg knekker sykkelen (ja, karbon kan knekke) så står jeg også for løpeteorien... Har jeg først stilt til start, så skal jeg i mål, om det så er i rullestol!

trekinetic-ade1.jpg

Sykling kalles jo ikke for verdens hardeste idrett uten grunn. :)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Så til alle likesinnede: Håper vi møtes på Birkebeinerrittet 2010. Jeg har vertfall gjort mitt for å vise igjen...

Så til Dag: Når mangler jeg kun Swissvax trøya for å føle meg helt vell... B)

Hehe - genialt Kenneth :D

Jeg er som vanlig påmeldt trippelen så vi ses - med Swissvax trøyer ;)

PS; Jeg har ikke tatt høstpussen enda.. :(

MEN, her er et dårlig mobilbilde av skatten (Scott Scale 10) rett etter Swissvax Autobahnisering før birken i år B)

post-71-1257239740,56_thumb.jpg

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Dag!

Grunnet avstanden og slik, så holder jeg meg bare til syklingen. :rolleyes:

Blir Swissvax trøyer så fort de blir produsert.

Pen sykkel du har. Topp utstyr også! Fornøyd med gaffelen? Tror nok det er et must på Birken..

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Skjønner det, blir noen mil å kjøre.. :)

Godt fornøyd, litt flaut med plastpedaler, men hadde klikket de på for å sykle på jobbe.. :rolleyes:

Super fornøyd med gaffel ja! kjenner noen som sykler med stiv, ok det også, men fortrekker nok fjæring ja..

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Dag!

Grunnet avstanden og slik, så holder jeg meg bare til syklingen. :rolleyes:

Blir Swissvax trøyer så fort de blir produsert.

Pen sykkel du har. Topp utstyr også! Fornøyd med gaffelen? Tror nok det er et must på Birken..

Nydelig sykkelen til Dag også.....

Dere har så bra sykler at det finnes ingen unnskyldning for ikke å tråkke i hver en ledig stund :)

Du må ikke ha dempegaffel i birken, men det er en fordel først og fremst på to plasser.

Ned fra skramstadsetra og til brua før gåpartiet, samt ballettbakken.....Har en nesten ubrukt RockShox SID Team med remote lockout og ukappet styrerør du kan få mot litt mellomlegg hvis jeg får Ritchey stivgaffelen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned fra skramstadsetra og til brua før gåpartiet, samt ballettbakken.....Har en nesten ubrukt RockShox SID Team med remote lockout og ukappet styrerør du kan få mot litt mellomlegg hvis jeg får Ritchey stivgaffelen din...

Skal nok ikke kvitte meg med den stive gaffelen, men ønsker å kjøpe dempegaffel for å ha utenom :)

Kjenner flere som mener dempegaffel var et "must" under Birken,

men jeg syns da det var litt snodig at de kjørte med den "lock", hehe...

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok ikke kvitte meg med den stive gaffelen, men ønsker å kjøpe dempegaffel for å ha utenom :)

Kjenner flere som mener dempegaffel var et "must" under Birken,

men jeg syns da det var litt snodig at de kjørte med den "lock", hehe...

Hehe...Ja ikke sant,

Jeg skal slutte med dempegaffel....mest styr, vedlikehold og vekt hele greia til de stedene jeg bruker terrengsykkelen min.

- har aldri funnet det spesielt sjarmerende å tråkke rundt på svaberg, i myr og trille sykkelen rundt i gjørma med klissvåte bein

og gørr helt opp dit sola aldri skinner, så jeg holder meg på grusveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...