E46Johnny

Fifth Gear bilvask test.

Mange har sikker sett denne på TV, men dette er vell et godt eksempel på hvor fort en ny shina bil blir ripa opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde de bare latt være å bruke nal så hadde det vel ikke vært tvil om hvilken vask som var best ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke mye til å ødelegge ett i utgangspunktet bra resultat, ikke skjønner jeg at det er mulig å benytte nal på bilen uten å forstå at dette skader lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har forøvrig blitt linket til her i alle fall 2 ganger før :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grrrrrr!!

Hadde vært perfekt og vise til alle kompissene mine som ikke hører på meg om bilvask, hadde det ikke vært for den nalen!!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er hva resultatet av vaskemaskinen hadde blitt dersom man gjorde dette på våren første lørdagen det er sol og halvvarmt (typisk i mars her i strøket) mens hele byen står i kø foran vaskemaskinen med hver sin svartbrungråfargede bil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge har det vært "fyfy" å bruke nal? Bare lurer for jeg har en nal det står Swissvax på :rolleyes:

Den ble brukt helt til jeg skjønte hvor mye riper den lagde!

rettelse: Swissol :)

Endret av gulliks
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nal er problematisk den dagen man får ETT eneste sandkorn inn i den. Jeg har aldri prøvd med nal på bil, men det var vel kanskje et poeng i den videoen å få med akkurat nøyaktig hva de gjorde med nalen etter bruk.. Så ikke akkurat veldig optimalt ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får vel inrømme at jeg brukte nal i mitt tidligere liv, men har sluttet å bruke den på lakken for lenge siden.

Men dersom jeg jobber på en stor bil med masse vinduer så hender det at jeg av og til bruker nalen på vinduene...  

Den er skremmende effektiv til å tørke med, bare synd den lager slike lange fæle riper i lakken. 

Inni hodet mitt så er glass så hardt at en ikke får riper på en nyvasket bil. 

Og ja, jeg vet at det er riper i frontruter etter vindusviskere, men det er nok mest siden en bruker vindusviskere når frontruten er skikkelig møkkete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke problemet med å bruke nal på vinduene så lenge man tørker av nalen med en klut for hvert drag. Vindusvaskere har jo brukt dette i alle år og jeg kan ikke skjønne at det skal være så mye verre på bilruter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rutene er ikke det verste stedet, de smaker jo vindusviskere hele tiden også om vinteren og da er det sand, salt og vann den fjerner ;)

Bruker selv mikrofiber her da jeg liker det best, waffle wave håndklene tørker vinduene fortere de en du ofte rekker med en vannskrape

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swisswax selger jo denne.Noen som tør og teste om den virkelig er ripefri ? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve tørkebladet er sikkert helt ripefritt, men når det ligger igjen en minste forurensning på lakken så vil det jo selvsagt bli riper da den drar den med seg.

Rett meg noen hvis jeg tar feil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

njet, nei og nada..... det er så lite som skal til mht de waterbladene før de riper, så det er mye bedre å holde seg unna, et tørkehåndkle gjør jo jobben like fort uansett...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive