Gå til innhold
Dr_S

Mikrofiber

Recommended Posts

Dr_S    129
Dr_S

Som alle vet, finnes det en rekke forskjellige typer MF på markedet idag. Du har den vanlige, tette mikrofiberen ala Supreme Shine til Meguiars, til den fluffy, plushy Cookie Monster.

Jeg har endel ulike typer MF liggende, men mest de gule fra Meguiars. Bestemte meg for å prøve en litt mere fluffy type i sommer, og kjøte en lilla Cobra klut. Den var tettere på den ene siden enn den andre, der var den VELDIG myk og fin.

Brukte så denne til å dra over bilen med UQD og syntesden hadde veldig bra absorberingsevne.

Men.....så tenkte jeg...denne kluten tørker jo opp UQD før jeg har fått dratt den noen runder over lakken? Er det slik at de mest fluffy MF'ene helst skal brukes kun til å buffe vekk voks? At de har en "feil" effekt på våtere produkter?

Jeg pleier gå over hele bilen med UQD og når jeg er ferdig er kluten ganske våt..må henges opp....

Endret av Dr_S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

De fluffy MF klutene er nok best å bruke på voks/polish, men det er nok ikke noe problem å bruke dem sammen med UQD heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Som alle vet, finnes det en rekke forskjellige typer MF på markedet idag. Du har den vanlige, tette mikrofiberen ala Supreme Shine til Meguiars, til den fluffy, plushy Cookie Monster.

Jeg har endel ulike typer MF liggende, men mest de gule fra Meguiars. Bestemte meg for å prøve en litt mere fluffy type i sommer, og kjøte en lilla Cobra klut. Den var tettere på den ene siden enn den andre, der var den VELDIG myk og fin.

Brukte så denne til å dra over bilen med UQD og syntesden hadde veldig bra absorberingsevne.

Men.....så tenkte jeg...denne kluten tørker jo opp UQD før jeg har fått dratt den noen runder over lakken? Er det slik at de mest fluffy MF'ene helst skal brukes kun til å buffe vekk voks? At de har en "feil" effekt på våtere produkter?

Jeg pleier gå over hele bilen med UQD og når jeg er ferdig er kluten ganske våt..må henges opp....

Hei

Interessant problemstilling du reiser her....

Mitt inntrykk er at det uansett er best å bruke en fluffy MF som feks de røde flufferne eller Green monster som scandicshine selger når man skal jobbe på lakk.

Da er man langt på veg sikret at ikke riping blir et biprodukt av detailinga, men en mere langhåra MF vil naturligvis ha en større

totaloveflate og følgelig vil den spise litt mere produkt.

Men - nå er det vel sjelden at man sprayer/legger på mere eller mindre produkt ut ifra om man står med en kort eller langhåra MF i hånden, så jeg tviler på at det er store mengden det er snakk om.

Med hilsen

Ståle :)

Endret av smellycat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig