ØyvindBraaten

Porsche 911 turbo Detail

52 innlegg i emnet

Der kom den ettertrakta Porschen! Først håper jeg noen kan korrigere emnetittelen så den blir riktig i henhold til navnet på bilen og modell etc, for dette blir bare fooooor ekslusivt for meg.. B)

Hva som er brukt og gjort med bilen:

- Vasket den, kun med mild såpe og mitt.

- Vasket felgene med felgrensen fra MG, wheel brightner eller noe :lol:

- Lakkrenset den med en mild lakkrens, med lite cut og en medium pad på greit tempo. 3 korrigeringer per flate.

- Kjørt over med DA og CFproen, for å rense ut rubben fra forrige samt "prime" flatene for glaciern.

- lagt 2 lag med glacier fra SV

- 3 lag autobahn felgvoks

- Støvsugd hele bilen inni, skinnrens og skinnkrem fra Applied

- Håndvasket hele motorrommet og tilført plastdetailer fra Applied, type Proglans.

- Håndpolert dørhull og dørhengsler samt bakluka og karmen rundt motorrommet med Multivax fra Applied.

- Gummifornyer på dekka, Applied fra Drive serien, Tyre Finish.

Tror det var det hele! :D

Bilen er så fryktelig fin i lakken fra før, så jeg står overfor en utfordring i å skape forskjell og et resultat på bilen som synes. Her er noen før bilder i alle fall:

DSCF1303.jpg

DSCF1291.jpg

DSCF1292.jpg

DSCF1290.jpg

DSCF1294.jpg

DSCF1295.jpg

DSCF1306.jpg

DSCF1305.jpg

DSCF1298.jpg

DSCF1299.jpg

DSCF1297.jpg

DSCF1302.jpg

kl 12:30

DSCF1308.jpg

ferdig maskert, nå begynner moroa! Begynner og få en goood magefølelse for CFproen og Glaciern, så gleder meg! B)

kl 14:10

DSCF1314.jpg

DSCF1313.jpg

Der er første lag med Glaciern lagt på! Felgene er også gnukka godt med Autosol og vasket godt i mellomtiden. Nuh reiser jeg en kjappis på Mekonomen å ordner eksoshylser til det andre prosjektet mitt :P

Begynner innvendig etterpå, hvor den skal støvsuges skikkelig godt, alle plastdetaljer skal gåes over og rutene skal pusses. Dørhullene skal poleres. Felgene får en fresh'is med Autobahn voksen til SV. Så er kl sikkert rundt 18:00 antar jeg, å da kommer neste lag! Å da vil det være en haug av bilder i morgen tidlig ute håper jeg :D

kl 21:30

Og der blei vi ferdig! Klarer ikke å vente til i morgen med å legge ut bilder, så slenger ut noen ferdige/etter bilder! Også får jeg se om jeg rekker noen i dagslys i morgen.

IMG_1926.jpg

IMG_1925.jpg

IMG_1927.jpg

IMG_1929.jpg

IMG_1930.jpg

IMG_1933.jpg

IMG_1934.jpg

IMG_1935.jpg

IMG_1936.jpg

IMG_1937.jpg

IMG_1942.jpg

IMG_1945.jpg

IMG_1938.jpg

IMG_1939.jpg

IMG_1941.jpg

IMG_1946.jpg

Kanskje noe vanskelig å se forskjell på denne bilen da den i utgangspunktet var _strøken_ men i virkeligheten med egne øyne, ser jeg stoooor forskjell! Å gleder meg masse til å levere den til kunde i morgen.

Dette er hva jeg kan bidra med en sen tirsdagskveld! Nå må jeg hjem og smøre dama litt for tilgivelse, for i morgen kommer det en svart BMW 520D 2006mod. Den kan bli morsom med før/etter og 50/50 bilder. GNight peepZ!

21okt kl 09:00

Rakk og ta noen bilder rett før kunden kom, dessverre er det lite lys på morran. Men fader å glaciern har vokst i natt!

IMG_1947.jpg

IMG_1950.jpg

IMG_1951.jpg

IMG_1952.jpg

IMG_1948.jpg

IMG_1953.jpg

IMG_1949.jpg

IMG_1954.jpg

Endret av ØyvindBraaten
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hei hei.....den der så nydelig velholdt ut.

Hvilken årsmodell er dette da ?

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en 1983 modell, 911 Turbo. Faktisk registrert i disse tider på 83tallet. Ja, den er ekstremt fin! Så spennende om jeg får denne til å glinse det lille ekstra som er igjen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god forsegler + en voks på toppen vil nok få den til å poppe litt til ja. Hvis bilen skal vinterlagres så hadde jeg valgt en premium voks her og skippet sealer. Hvit lakk er (i terorien) grisehard. Og det er umulig å se på bildene om du har en korrigeringsjobb foran deg egentlig. Men den så meget bra ut allerede!

Endret av EssieK
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg retter riktig lys mot den, så er det litt korrigering. Noen hologrammer. Disse er vell og merke så godt som umilig å se. Kommer til å kjøre en light light lakkrens med litt cut i, så CFpro fra swissvax etterfulgt av Glazier voksen fra swissvax, to lag. Korriger meg gjerne om det er noe annet som kan fungere også! Har begynt maskeringen på den nå.

Endret av ØyvindBraaten
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CFPro og Glacier blir konge det! :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg retter riktig lys mot den, så er det litt korrigering. Noen hologrammer. Disse er vell og merke så godt som umilig å se. Kommer til å kjøre en light light lakkrens med litt cut i, så CFPpro fra swissvax etterfulgt av Glazier voksen fra swissvax, to lag. Korriger meg gjerne om det er noe annet som kan fungere også! Har begynt maskeringen på den nå.

Hvis CFpro har samme effekt som feks EZ CreamGlaze eller vertuabond fra Chemical Guys tror jeg du vil merke stor forskjell

etter polering og CFpro - topper du med minst 2 lag voks har jeg vanskelig for å tro noe annet enn at dette blir knall B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømmer om en sånn bil en dag ja!

Du får dokumentere jobben her godt, sånn at vi får noe bra å kikke på utover kvelden ;) Gleder meg!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken pad bruker du til CFPro? Kan man få noe særlig cut med CFPro egentlig?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk begynt letinga etter noe slikt til en gunstig pris, altså nesten falle ferdig prosjekt ;) Skal dokumentere godt! Må ha masse bilder selv så jeg har noe å putte i drømmebanken om nettene.. Lord! Den er enda bedre live!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man bruker myk pad til CF, altså en myk polishing eller finishing. Er visstnok ikke cutting i den, bare rens, men den skal visstnok kunne fjerne litt hologrammer. Har litt filler i seg, så skjuler litt riper, samt gir oljer til SV sin voks, slik at den får bedre heft og ser bedre ut!

Edit: Skrev litt feil....

Ser at Swiss leverer en pakke med pader til CFPro, men disse er jo fra grov til fin så vidt jeg skjønner? I swissbibelen står det at man kan bruke CFPro med grov pad som alternativ til CF Strong (som har mye slipemidler) og CFPro med medium pad som alternativ til CF Medium (som har litt slipemidler), eller som du skriver CFPro med fin pad som alternativ til CF Regular (altså som rens/binding til SV voks). Hadde vært morsomt å vite hvordan CFPro med de forskjellige paddene er i forhold til f.eks 3M eller Scholl.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig som det står, du kan bruke CF pro med pads med forskjellig hardhet for å få forskjellig cut. Men den har jo selvfølgelig ikke så høy cut som f.eks 3M FCP eller Meguiats MG#105... Mer som en medium polish på det sterkeste mener jeg...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man bruker myk pad til CF, altså en myk polishing eller finishing. Er visstnok ikke cutting i den, bare rens, men den skal visstnok kunne fjerne litt hologrammer. Har litt filler i seg, så skjuler litt riper, samt gir oljer til SV sin voks, slik at den får bedre heft og ser bedre ut!

Edit: Skrev litt feil....

Dette er nok litt feil, da CF Pro kan sammenlignes med S40 hva gjelder cut og finish. Men S40 legger ikke igjen de oljene som CF Pro som gjør at man kan gå rett på voks :) Ser forresten fram til etter-bildene på denne :)

Endret av bjorke
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at jeg har gitt feilaktig informasjon da ;) Har bare lest her inne på forumet tidligere at den bare hadde rens, og ikke slipemidler.

Skrev først at den hadde slipemidler da det var det logiske med tanke på fjerning av hologrammer, men da jeg for sikkerthets skyld skulle sjekke dette fant jeg en tråd det stod at det ikke var noen slipemidler. Endret da innlegget mitt etter dette, noe jeg ikke burde gjort hehe

Men med tanke på bruk av ulike pads blir jo det det samme som å bruke f.eks. blå pad på S40. Funker, men ikke veldig effektivt!?!?

Men nok OT snakk fra meg nå ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager på forhånd, dette er ikke ment som teas.. men fytti helvette å første lag viste seg ja! Selv uten at det har fått stått litt.. Gleder meg alt til neste lag.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir morsomt å følge videre med på detailingen av denne:-)

Et tips er å bruke rediger i første post. Da får du bildene samlet nedover, da for ryddighetens skyld;-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Brynjar! hadde helt glemt det hehe.. gjorde det i 850 detailing posten :lol:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at jeg har gitt feilaktig informasjon da ;)

Er forskjellige utgaver av CF, og det er nok grunnen til misforståelsen. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der er andre laget med glacier lagt! Driver nå innvendig med skinnrens og skinnkrem. Utrolig resultat på den glaciern! Legge på et lag til på felga med autobahn for å sjekke effekten. I tillegg, blir den forsegla med teflon (lite test prosjekt).

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at med å legge teflon på Glacier'n Øyvind, så vil det dempe finshen.. I would not ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive