Mighty

Erfaringer med pads til 3M og Scholl polish

Bruker stort sett Scholl og 3M når jeg polerer og har hittil brukt de padsene som "hører til" produktene, med unntak av noen rubbish boys pads. Har hørt at scholl serien funker bra sammen med "uber pads" som ss selger. Er det noen som har erfaring med disse og andre pads med 3M fcp, efc og ufc? :)

Liker veldig godt den blå og gule 3M paden, men cutting paden synes jeg gikk fort i oppløsning. Allerede etter 1 og en halv bil begynte skummet å ryke og det dannet seg en "grop" rundt kanten på borrelåsen. Den ble også litt "lurvete" foran. Jeg gikk over til rubbishboys cutting paden og den kutter litt mer og holder seg bra, men utvikler også mer varme, så jeg kan ikke kjøre like lenge eller hardt før det tørker/brenner seg, og jeg må bruke mye vann for å unngå skriking osv.

Det jeg egentlig er ute etter her er altså erfaringer med forskjellige "uoriginale :rolleyes: " pads til Scholl og 3M. Hvilke som fungerer best med hva osv :) Noen som har prøvd meguiars pads med Scholl eller 3M? Disse har jo veldig bra kvalitet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M UF SE + Meg's so1o finishing (sort) er gull

Grønn 3M-pad brytes ned etterhvert har jeg også erfart. Skal teste med Orange neste gang, den har mindre cut men skal holde lengre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M UF SE + Meg's so1o finishing (sort) er gull

Grønn 3M-pad brytes ned etterhvert har jeg også erfart. Skal teste med Orange neste gang, den har mindre cut men skal holde lengre.

Orange med FCP er egentlig en killer. Da ligger du omtrent på M105-nivå i cut... Det lille jeg har brukt padden min virker den mer solid enn den grønne... Har kjørt filler av 3stk grønne 3M-padder siden i sommer, en blå er på tide å bytte ut pga en skarp kant, så padden kunne vært like god, og den gule jeg har er fortsatt like god..Meg burgunder cuttingpad går og fint med fcp...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye gule padden fra Scholl er også meget god!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor selges egentlig den orange 3M paden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
godkjemi selger den orange 3M paden :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kazzper sier den er på vei inn i hvertfall B)

Flere som venter på den her mener jeg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor selges egentlig den orange 3M paden?

Alle som selger 3M perfect it serien har eller kan skaffe den orange går jeg ut ifra... Fin som poleringspad og den, med gul på harde lakker... VW f.eks... Er visst det den er laget for... Selv har jeg kun brukt den som polishpad på Mondeo 02

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orange med FCP er egentlig en killer. Da ligger du omtrent på M105-nivå i cut... Det lille jeg har brukt padden min virker den mer solid enn den grønne... Har kjørt filler av 3stk grønne 3M-padder siden i sommer, en blå er på tide å bytte ut pga en skarp kant, så padden kunne vært like god, og den gule jeg har er fortsatt like god..Meg burgunder cuttingpad går og fint med fcp...

Super info Rudi!

Orange ligger i webshopen allerede, leveringsklar over helgen. Og barnslig som jeg er, gleder jeg meg som vanlig til levering :D

Har brukt FCP med både ull og burgunder Meg's, men det blir for mye cut for en som ikke har 120% kontroll over hva denne komboen kan levere.. bedre for oss "deltidsbrukere" å ha en kombo man kan bruke litt tid på, i forhold til å minimere kjørespor osv.

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

120/240 pussepapir er fint å bruke på veldig kantete pad'er.. Sett maskinen på 3 og hold papiret inntil, da får du en rund og fin kant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke fcp med grønn pad kutta så voldsomt mye, måtte gyve på flere omganger på en peugeot 307 for å ta noe særlig, men fy flate for noen kjørespor den lagde, og var ganske tungt å jobbe med, ikke mye glid akkurat. Er nok på grunn av all friksjonen paden går fort i oppløsning også. Skader ikke meg med litt mye cut, men jeg er ikke så glad i komboer der jeg må "tviholde" maskinen fordi paden hele tiden prøver bite seg fast i lakken. Var det omtrent samme feelingen med burgunder megs pad som med 3M grønn pad? Tror nok jeg skal kjøpe den orange og prøve ja, den høres grei ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super info Rudi!

Orange ligger i webshopen allerede, leveringsklar over helgen. Og barnslig som jeg er, gleder jeg meg som vanlig til levering :D

Har brukt FCP med både ull og burgunder Meg's, men det blir for mye cut for en som ikke har 120% kontroll over hva denne komboen kan levere.. bedre for oss "deltidsbrukere" å ha en kombo man kan bruke litt tid på, i forhold til å minimere kjørespor osv.

Til info funker FCP med scholl-ull gull etterfulgt med ultrafina... Ikke hatt noe fæle kjørespor eller noe med scholl og fcp... men noe smått som ufse har tatt :D

120/240 pussepapir er fint å bruke på veldig kantete pad'er.. Sett maskinen på 3 og hold papiret inntil, da får du en rund og fin kant.

blå pad ble skadet av en skarp kant på bilen...

Var det omtrent samme feelingen med burgunder megs pad som med 3M grønn pad? Tror nok jeg skal kjøpe den orange og prøve ja, den høres grei ut.

Syns burgunder pad tok LITT mindre, men virket som at den ikke "pakket" seg like fælt i paden der, dog syns jeg schollull eller grønn pad er bedre å bruke... bland i en liten dråpe ultrafina eller en annen oljete polish så er fcp god å bruke. enig i at den ellers er litt tung...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info funker FCP med scholl-ull gull etterfulgt med ultrafina... Ikke hatt noe fæle kjørespor eller noe med scholl og fcp... men noe smått som ufse har tatt :D

Syns burgunder pad tok LITT mindre, men virket som at den ikke "pakket" seg like fælt i paden der, dog syns jeg schollull eller grønn pad er bedre å bruke... bland i en liten dråpe ultrafina eller en annen oljete polish så er fcp god å bruke. enig i at den ellers er litt tung...

Har du testet Metabo-ull kontra scholl på 3M? Synes å huske at du kjøpte ull av meg også, men går litt i surr til tider..

Skal teste litt mer med burgunder og FCP; burgunder-pad'en er egentli en favoritt jeg har "glemt" litt men ikke funnet sidestykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke prøvd Metabo ull, var ikke den jeg kjøpte, men gul so1o-ull, det har jeg prøvd litt med fcp, men ikke dratt særlig til konklusjon på den enda egentlig :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul sonus funket også greit med FCP. kke testet den så mye, men tok så og si alt på min Opel lakk(medium hard) uten å legge igjen så mye kjørespor...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive