kris1986

Be My Wife 525

21 innlegg i emnet

Da var det en "gratisjobb" på den 525'en Petter og jeg tok på vårparten. Bilen til frisøren min, så jeg ga han vinterbeskyttelse med i prisen uten at det skulle gå utover Petter ;) Sier bare en ting, eieren kjøpte skumlanse av meg, og at det fungerer med tanke på swirls, det er helt sikkert!

Slik var den ved ankomst:

P1010429.jpg

P1010430.jpg

Ikke mye beskyttelse igjen, ett lag Victoria Conc. og ett lag Poorboys Blue er nå borte ;) Men vannet sheetet ganske bra da, det betyr jo at det er litt igjen ;)

P1010431.jpg

P1010432.jpg

Slik er det med tanke på swirls...

P1010433.jpg

P1010434.jpg

P1010435.jpg

Så var det VASK! Bilen hadde ikke asfalt eller noe annet rusk, så Washtec LXR og Bilberry 1:6 ble brukt

P1010436.jpg

Bilberry kan du godt blande ganske godt ut, og den funker bra da også ;)

P1010437.jpg

P1010438.jpg

Så var det LXR, den er sterk..

P1010439.jpg

P1010440.jpg

P1010442.jpg

P1010443.jpg

P1010444.jpg

P1010446.jpg

P1010447.jpg

P1010448.jpg

P1010449.jpg

Da var vasken ferdig, og etter jeg spylte den så gikk jeg rett på forseglingsrensen til Nano Lotus

P1010450.jpg

Dermed spyle godt og tørke!

P1010451.jpg

P1010452.jpg

Dermed var det klart for 2xCollinite 915. Og hvorfor bruker jeg ikke noe rens før denne? Jo, fordi den trenger det ikke. Den er petroleumsbasert, derfor varer den også veldig lenge. Står også på nettsiden deres at det ikke er noe problem å ikke bruke lakkrens først.

P1010453.jpg

Legg tynne lag, så er den helt grei å legge på å ta av. Ser bra ut gjør den også! Veldig fornøyd med kjøpet B)

Migliore dekkglans er jeg veldig fornøyd med! Ser veldig bra ut og er drøy i bruk :D Ser at det er MYE igjen, og har brukt den en god del ganger alt

P1010457.jpg

Så var jeg ferdig, ble veldig fornøyd!

P1010459.jpg

P1010462.jpg

P1010464.jpg

P1010465.jpg

P1010467.jpg

P1010468.jpg

P1010472.jpg

P1010474.jpg

Nydelig beading på denne, selvomd et er sheeting den er mest "kjent som"

P1010476.jpg

Kristoffer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksen ser virkelig bra ut, billig er den også.thumbup.gif Jeg bruker svamper fra lokal butikken til påføring av dekkfornyer.

Av type first price, mener det var litt over ti kroner for ti svamper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker en applicator fra megs jeg som er "i ett forhold" med dekkglansen ;) Funker fint det.. Ble overrasket over 915 idag! Moro :D

Brukte også Greenclean på eksos og Bare Bones i hjulbuer.. Glemte å skrive ned det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra veldig bra ut, null swirls! Er det veldig hard lakk på denne? Jeg har enda ikke fått ræva i gir og kjøpt en skumlanse :blush: Problemet er at jeg bruker en gammel (men kraftig og god) karcher vasker med "uoriginale" koblinger. Noe som gjør det hele litt vanskelig :rolleyes:

Har dog pakke på vei fra cyc med blandt annet collinite 915, collinite 476S, collinite 845, victoria concorse og meguiars #16. Skal bli spennende å se hvilken som har best holdbarhet. Nesten utelukkende brukt sealere hittil. Tror 915 skal være den mest holdbare :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble kjempepent dette. Noen spesiell grunn til at du heller legger to lag voks i stedet for en sealer og voks oppå? :) Jeg ser problemet med herdetid hvis kunden vil ha igjen bilen samme dag, men gir voks like bra beskyttelse?

Skumlanse ble en stor oppdagelse for meg, noe av det viktigste jeg har kjøpt. Hva gjør Barebones egentlig? "Metter" det møkka i hjulbuene så det ikke synes så godt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjør Barebones egentlig? "Metter" det møkka i hjulbuene så det ikke synes så godt?

Det fungerer vel omtrent som en annen plast/gummi fornyer. Gjør plasten mørkere og "beskytter" den. Når det gjelder collinite så bør det ikke være så langt unna en sealer. Har sett en bil med et 2 lag 476s som beada bra etter 8 mnd ute over vinteren i norge. Noe jeg bare kan drømme om med jetseal virker det som..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være fint å få tilbake en bil der eieren har "tatt vare" på det resultatet du tidligere har gjordt.

Ble veldig blankt og fint :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh! nydelig bil

Godt å se den blir tatt godt vare på. bra jobba :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nyyyyyyydelig stykke arb å bil dette ja. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på den ja... Pain in the azz bilen!!!!!!! Men den ser jo fin ut! Og det liker vi....

Bra du følger opp Kristoffer!! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

strøkent dette her, så jo ut som det var noe igjen av voksen på denne her, men godt med noe fersk på lakken også.... varmer litt det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker folkens, ja moro at folk følger opp :) Kunen valgt sealer, kunne valgt Collinite 476s som har bedre holdbarhet, men 915 gir hvertfall 6 mnd holdbarhet over vinteren, sikkert kansje 7-8 også så det går fint med den.. Også ser den så bra ut B)

Synd at man ikke får frem alt på ett kamera <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ihvertfall veldig bra ut, har liggende den Collinite trioen (476s/845/915) men har ikke fått testet noe ennå.

Men det kan ikke være mange produkter som kan gi like mye valuta for pengene :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice n' wet dette... Bra fulgt opp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker folkens, ja moro at folk følger opp :) Kunen valgt sealer, kunne valgt Collinite 476s som har bedre holdbarhet, men 915 gir hvertfall 6 mnd holdbarhet over vinteren, sikkert kansje 7-8 også så det går fint med den.. Også ser den så bra ut B)

Synd at man ikke får frem alt på ett kamera <_<

I de testene jeg har sett, inkl "biggest wax test ever" så har 915 slått 476S på holdbarheten med god margin. Så til tross for at det er 476S som er mer kjent for holdbarhet, så tror jeg 915 varer lenger. Den er i allefall ikke noe dårligere. Det får jeg jo vite sikkert til våren/sommeren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg prøvd de enda så jeg skal ikke uttale meg om holdbarhet, men det kan vel ikke være så veldig stor forskjell på disse?

Innholdet både ser og lukter likt selv om det nødvendigvis ikke betyr så mye, men det som "skremmer" meg litt er advarselen under boksen...

Her er et lite utdrag:

"If inhaled, remove victim to fresh air. If breathing stopped, begin artificial respiration. Obtain medical attention" :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, tror jeg skal la vær å lukte så mye på collinite voksene gitt :blink: Jaja, de lukter ikke så godt uansett :P

Når det gjelder forskjellen mellom 476 og 915 så skal 915 ha et høyere innhold av carnauba. 845 har samme innhold som 476, men i lavere konsentrasjon fordi den er "flytende". Har derfor også lavere holdbarhet, men er mye lettere å jobbe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut dette ja ;) Godt å se at eier ikke faller tilbake til gamle vaner B) Men hvordan syntes du 915 var å buffe av igjen? De gangene jeg har brukt 915 har jeg slitt med å få av voksrestene uten å måtte gnikke ganske iherdig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man venter til voksen har satt seg er den enklere å ta av synes jeg, kan jo også legge den på med en litt nfuktig applicator for å få

tynnere lag, noe som er viktig her..

Synes den var helt grei å ta av, bedre enn 476s, men mye vanskligere enn 845 (som er en drøm å fjerne). Et annet tips en å spraye litt qick detaler

på laget når den skal fjernes ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok da skal det testes neste gang ;) Har som regel latt den stå på i alle fall 40 min, men mulig jeg skal teste med lengre tid til curing også neste gang!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive