Gå til innhold

Recommended Posts

tjafsaren
Skrevet

Leser først nå fire dager før frist til skolesøking at om jeg kommer inn på førstevalget(ca 80%+ sikker), så får jeg ikke tilbud om andreval(som også er 80%+ sikker). Og jeg som ikke vet helt sikkert hvilket av valgene jeg vil ha:angry: streeeeeessa!

Skrevet
De forveksla det sikkert med en Volvo! Tenk å gjøre sånt med en go' Saab :angry: 

Godt å se at det er andre som også kjører Saab [emoji4] 

Ja saaben har vert god den😁 kjøremaskin #1! Men nå skal den desverre byttes ut😭 Fikk pluttselig behov for 3 barneseter😶

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

• DCN Poeng 1
Skrevet
Ja saaben har vert god den😁 kjøremaskin #1! Men nå skal den desverre byttes ut😭 Fikk pluttselig behov for 3 barneseter😶

Vi parkerer i fellesgarasje på jobben, og noen i et av nabofirmaene våre har tre barneseter baki en e-golf...

Skrevet
Vi parkerer i fellesgarasje på jobben, og noen i et av nabofirmaene våre har tre barneseter baki en e-golf...

Jøss! Mulig det går om vi ikke hadde hatt isofix seter😔 også hadde vert greit med litt mer plass😝 så da blir det nok en døll familiefrakter, enn så lenge😢 hehe

Skrevet

Eføy er definisjonen på helvete. Spesielt deilig hvis det har vært tørt vær en stund når du går i gang med det. Haater eføy!

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet
7 timer siden, Selfjes skrev:

Ja saaben har vert god den kjøremaskin #1! Men nå skal den desverre byttes ut Fikk pluttselig behov for 3 barneseter

En kollega kjører en 16 308 SW, med 3 barneseter. =P 

De er i alderen fra 1-4 år =) Masser av plass.. Sånn ca =P 

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet

308 har vel "separate" bakseter? 3 barneseter går som regel helt fint i biler som har det :P

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Skrevet
En kollega kjører en 16 308 SW, med 3 barneseter. =P 

De er i alderen fra 1-4 år =) Masser av plass.. Sånn ca =P 

Hjelper vel litt hvis barna er gode venner, og foreldrene (allerede) har nedsatt hørsel :)

Og så kommer det veldig an på hvor lange bein de som skal sitte foran har. En kompis solgte akkurat en Superb fordi baksetet blir for lite for tre barneseter når han skal knekke sine ca 14 meter lange bein inn foran.

• Moderatorer
Christer
Skrevet
Eføy er jo det fineste i hele verden!

Bare å komme og hente, jeg er ferdig etter to timer med hekksaks i går kveld...

Hjelper vel litt hvis barna er gode venner, og foreldrene (allerede) har nedsatt hørsel [emoji4]

Og så kommer det veldig an på hvor lange bein de som skal sitte foran har. En kompis solgte akkurat en Superb fordi baksetet blir for lite for tre barneseter når han skal knekke sine ca 14 meter lange bein inn foran.

Fikk han omsider solgt den, altså?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Han snakket om at han hadde en Citroën C4 Grand Picasso på hånden, og jeg så han døde litt inni seg da han sa det...

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Har nå pusset og og stylet huset til fotografering siden påske, annonsen er ute og vi venter bare på visning... og like forbanna er det faenmeg umulig å få slappet av litt etter fire ukers hardkjør, for når innsiden er ferdig ser jo utsiden helt jævlig ut, så da må det tas en økt der også. DET TAR JO FAENMEG ALDRI SLUTT!

Opprinnelig plan:

- Male stueveggene over brystningspanel

- Male vegger og tak på rommet til jentungen

- Vurdere å male kjøkkenfrontene hvis det ble tid til det og de trengte det

Det som skjedde:

- Malte stueveggene over brystningspanel, pipemur, dørkarmer, vinduskarmer

- Demonterte hele kjøkkenet, malte kjøkkenfronter, skrog, vegger, mur og lister, vinduskarmer og andre karmer

- Fuget, malte og listet rommet til jentungen, bygget kasse rundt en stygg kabel og malte og listet den også for good measure

- Malte alle dører og karmer i toppetasjen, samt litt vegger her og der, listet noen gliper over dørkarmer her og der

- Flikket litt på døren til badet og karmen der også siden vi likevel svinset rundt med penselen bar

- Fant en vannlekkasje i innbyggingskassen for vann inn/avløp i gangen, fikk tak i rørlegger på ekstremt kort varsel like før påske, rev ned halve gangen, fikk fikset lekkasjen, bygget opp igjen kassen, malte og listet som en gud

- Fant ut at jeg hadde bommet 100-0 på målene, så listene jeg hadde tatt av ikke passet lenger - måtte kjøpe nye lister, kappe til og montere (heldigvis ferdigmalte)

- Sparklet og fuget nedover trappegangen, malte litt der også

- Fant mye stygt i kjelleren som måtte males

...og SÅ var det klart for å ryddepakkekjørevekk ting, som tok to uker til. Så kom takstmannen og så kom fotografen og nå har jeg byttet jobb fra snekker og maler til gartner.

Og midt oppi dette går dragen rundt og er powergravid og kan egentlig klekke når som helst. Og det er visning på onsdag. Heldigvis rekker jeg å bli ferdig, for nå er det bare to dagers arbeid igjen. Håper jeg.

Ooooog når alt dette er over og huset forhåpentligvis er solgt til langt over prisantydning skal det bygges et bad og renoveres et bad i det nye huset, og hvis vi mot all formodning skulle få så mye som vi drømmer om, så setter jeg igang noen polakker med garasjebygging og reiser på ferie mens de snekrer og koser seg. :)

• DCN Poeng 15

• Admins
truhaa
Skrevet

Lykke til Christer.. Er ikke helt der enda, men er der om ikke så lenge, gleder meg til nytt hus, men ikke alt det andre med nåværende hus :D 

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Når du skal maskere opp rund alu-listene rundt vinduer og maskeringtapen ikke vil sitte overhode etter bruk av Gyeon lakkforsegling :angry:...men samtidig imponert da ...

• DCN Poeng 1
Skrevet

Bilen er på en "gratis" service, som ble avtalt med selger når jeg kjøpte hos Ford, leverte i dag, og fikk lånebil til mandag. Kjipt nok å gå fra Mondeo til Focus, når du er en robust kar på nesten 2meter.
Leverte min, og unskyldte at den ikke hadde blitt vasket siden sist søndag, har jo regnet og parkeringa på jobben er grus! Så litt har jo kommet på den. Liker å levere bilen skinnende, tenker at det er mer gøy å jobbe på en pen bil, enn en full av dritt og søppel.

Blødde litt da jeg fant denne, bilde gjør ikke rettferd for møkka:
IMG_20160416_154230_zpsqob0rabw.jpg

Aldri sett en bil med så mye hvitt:
IMG_20160416_154248_zpslp35nrdd.jpg

Men, så er det bare en utlåndsbil da, god å kjøre og kvikk til å være en 1,5 TDCI, også slipper vi å styre med å komme oss frem og tilbake :)

• DCN Poeng 2
Skrevet

Jeg gjør alltid det samme; strøken bil før verkstedbesøk. Og spesielt om jeg skal påpeke en garantisak.

Når jeg henta bilen etter forrige service stod bilen ute like ved en trafikkert vei, fullstendig matt av støv. Så mye for den "meldingen" til servicemann. Ffs.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• DCN Poeng 1
Skrevet

Jeg tenker som så, om jeg ikke bryr meg om mitt, hvorfor skal andre da... Men suger å få den verre tilbake, kommer ikke tilbake da

Skrevet

19 timer siden, Christer skrev:

Er i samme situasjon selv egentlig om dagen Christer, bare til oss er det en leilighet som skal selges. Man vet jaggu ikke hva man har før man skal flytte.. 

Nytt hus kjøpt og diverse prosjekter i gang der. Dama er ferdigklekket så har vært litt fult opp med baby og dåp oppi det hele. Er utreist på sjøen nåda så får roet ned litt, men skulle helst vært hjemme å fått gjort unna litt. Døgnet skulle vært litt lengre :P

Min bilpleielogg

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Skrevet

Følelsen når den ene luftbelgen bak eksploderer på vei til restaurant med hele familien i bilen.... Heldigvis kom svigers i bilen bak så vi fikk henta bilen til kona. Bergingsbil kom og plukket opp min. Nye belger bestilt fra England, 6000,- inkl frakt og mva. Grei nok pris men de 6000,- var ment å brukes på helt andre ting....

Men på den lyse siden,helt greit å bruke Penga på en bil jeg er fornøyd med. Hadde dette skjedd med passaten jeg hadde før så hadde raserianfallet vært ett faktum....

image.jpeg

• DCN Poeng 2
  • Forhandlere
polishduden
Skrevet
Følelsen når den ene luftbelgen bak eksploderer på vei til restaurant med hele familien i bilen.... Heldigvis kom svigers i bilen bak så vi fikk henta bilen til kona. Bergingsbil kom og plukket opp min. Nye belger bestilt fra England, 6000,- inkl frakt og mva. Grei nok pris men de 6000,- var ment å brukes på helt andre ting....

Men på den lyse siden,helt greit å bruke Penga på en bil jeg er fornøyd med. Hadde dette skjedd med passaten jeg hadde før så hadde raserianfallet vært ett faktum....

image.jpeg

Rå senk 😀 kondolerer!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår