tsk

Erfaringer fra en Novice II

Etter NanoLotus Proff testen var det på tide å ta en utvendig shine. Produkter ble kjøpt inn:

post-1095-1253865176,63_thumb.jpg

Produktlisten er som følger:

Swissvax Leather care kit (testet her)

Swissvax Paint rubber blå kit (testet her)

Swissvax Cleaner Fluid regular (testet her)

Swissvax Cleaner Fluid medium

Swissvax Blau-Weiss voks (testet her)

Swissvax Pneu matt

Swissvax Wheel

Swissvax Autobahn

Swissvax Car bath (testet her)

Swissvax Washpudel (testet her)

Swissvax MF Poleringsklut, blå (testet her)

Swissvax Poleringshåndkle for voks, rød (testet her)

Swissvax Poleringshåndkle for CF, sort (testet her)

Swissvax SS Drying towel (testet her)

Swissvax NanoExpress kit

Swissvax CF påføringsputer, hvit (teste her)

Swissvax Voks påføringsputer, sort (testet her)

I tillegg til dette ble følgende brukt:

TW Extreme Nano Wheel (farlig sterk syrebasert felgrens)

Prickbort Avfetting

Så var det frem med bil, HT og albuefett. Bilen var forholdsvis ren i utgangspunktet, dvs. ikke så og si fri for sand og grus. Prosedyren ble som følger:

1. Prickbort avfetting på nedre paneler rundt om (fikk virke noen minutter)

2. HT avspyling

3. Felgrens med TW og jordan(!) rundpensel (en og en felg) - deretter med prickbort

4. Vask med Washpudel og Car bath

5. Tørk med Dying towel

6. Paint rubber clay, blå + quick finish

7. Cleaner fluid

8. Voks

Her er erfaringene mine med de forskjellig produktene. NB! Jeg er forholdsvis fersk, så erfaringene er skrevet ut i fra min opplevelse og jeg har følgelig ikke så mye å sammenligne med. Dette blir derfor svært subjektivt.

1. og 2. - Avfetting med Prickbort og HT

Brukte en manuell trykkpumpe til å påføre avfettingen på tørr bil. Denne fikk stå noen minutter før jeg startet HT og spylte av.

Erfaring: Burde muligens ha latt avfettingen stått lenger, for jeg synes ikke den egentlig tok så mye, men det var litt vanskelig å vurdere siden bilen ikke var så ille i utgangspunktet. Etter hva jeg har lest på dette forumet skal jo Prickbort fungere svært bra.

3. Felgrens med TW Nano Express og avfetting

Sprayet på felgrensen og jobbet den inn med pensel. Brukte en svamp på baksiden av eikene og en oppvaskbørste (hadde ikke annet for hånden) på innsiden av felgene.

Erfaring: TW Nano Express er svært kraftig og MÅ IKKE TØRKE. Dette passet jeg på. Felgrensen tar bremsestøv, selv skikkelig inngrodd som bare det. Den skummer ok opp når man jobber den inn med en pensel. Et ok produkt, men kommer ikke til å bruke det etter voksing da jeg synes den er litt i kraftigste laget. Fin på skikkelig fæle felger med mye inngrodd bremsestøv. Spylte av med MYE vann. Det var en del asfaltflekker på innsiden av felgene så jeg sprøytet på godt med Prickbort. Synes ikke den tok disse noe særlig selv om jeg jobbet den litt inn med svamp og børste. Kan problemet ha vært at felgene var litt våte?

NB! Får du felgrensen på dekkene blir de svært brune!!! Hva bruker folket til dekkvask, forresten? Kan jeg bruke Swissvax Wheel til dekkene, før pålegging av pneu?

4. Vask med washpudel og carbath

Vanlig vask med to bøtter (en med carbath - en kork på 10 liter). Brukte også en helt ny svamp på spesielle områder (f.eks underkant av dører hvor gummilistene sitter) for at washpudelen skulle slippe å bli møkkete... Spylte deretter bilen med rent vann.

Erfaring: Car bath er en mild såpe som ikke skummer all verden. Siden jeg skulle allikevel skulle igang med CF og voks kunne jeg nok like godt ha brukt en litt kraftigere såpe. Har tidligere brukt TW såpe og den skummer litt mer. Gleder meg til å bruke Car Bath nå etter voksingen. Washpudelen er topp! Sammenlignet med f.eks Meg sin MF vaskehanske holder washpudelen MYE mer vann og er lettere å dosere etterhvert som man vasker. Genialt produkt.

5. Tørk med SS Drying Towel

Ble forstyrret litt etter vask så det var ikke så mye å tørke, men:

Erfaring: Bra sugeevne. Lurer allikevel på om et spesialhåndkle som dette er så mye bedre enn et vanlig dusj-håndle i god kvalitet. Har sikret meg dusjhåndkle som fruen har pensjonert og disse virker minst like gode synes jeg (men så koster de jo også mye mer....).

6. Paint rubber claybar med quick finish lube

Dette var første gang med clay for meg, så her må erfaringene tas med de nødvendige forbehold. Delte clayen i to og fulgte forklaringene så godt som mulig.

Erfaring: Tja, ingen tvil om at dette gjerne litt nupper i lakken. Passet på å kna frem ren flate titt og ofte, men synes det var litt vanskelig å finne ut hvor mye quick finish jeg skulle bruke. Følte rett og slett at dersom jeg var litt for gavmild på lube så gle clayen rett og slett bare over urenhetene. Et spørsmål: kan man bruke for mye lube? Vil det redusere effekten av clayingen? Så jo uansett at den plukket opp forurensninger siden den endret farge, men vet ikke om jeg tør å bruke den en gang til. Ble etterhvert vanskelig å få frem en helt ren flate. Fant etterhvert ut at det var best å tørke av luben før den fikk tørke. Brukte MF fra Meg (de gule) til dette og det funkte tålelig bra. Blir litt mer jobb dersom luben får tørke. Dessuten står det på Quick Finishen at den ikke skal tørke (dersom du bruker den som QuickFinish alene).

7. Cleaner Fluid regular

Denne skal jobbes inn i lakken på mindre flater av gangen. Brukte hvit pad til påføring og Swissvax sort håndkle og blå microfiber til avtørring.

Erfaring: Fin å jobbe inn. Synes det krevde litt albue-fett og svetten bygde seg opp etterhvert (på meg, ikke på bilen). Jobbet den inn i med rette bevegelser i en retning og gikk over med rette bevegelser 90 grader på første pass . Fortsatte dette noen runder før jeg tørket av. Fulgte altså samme prosedyre som her. Brukte bomullshåndkledet til Swiss for å tørke av. Dette følte jeg ikke fungerte i det hele tatt. Så mer ut som om jeg bare dro CF ut mer. Noe ble sikkert fjernet med håndkle, men MF er helt klart tingen å bruke til å ta av CF. Det jeg er usikker på er hvilken MF man bør bruke. Så vidt jeg skjønner vil vanlige (tykke) MF dra opp igjen oljene i CF som helst skal sitte nedi lakken. CF skal jo gjøre bindingen av voksen bedre. Tror man helst bør bruke de blå MFene fra Swiss. Disse er helt flate i strukturen og ligner egentlig mer på et pusseskinn enn en vanlig MF. Antar at det blå MFene fra Swiss er tingen å bruke. Meg sin MF er mye tykkere og frykter at denne fjerner ALL CF og ikke bare overflødig CF. Neste gang skal jeg være litt mer gjerrig på CF. Det forenkler nok dette steget.

8. Blau-Weiss voks

Voksen ble påført med sort påføringspad fra Swiss og fjernet med rødt bomullshåndkle og blå MF fra Swiss.

Erfaring: Vosken er lett å påføre og lett og ta av. Bare la den tørke godt nok før du buffer den av. Brukte her bomullshåndkle til å dra av det meste av overflødig vosk og buffet med hurtige bevegelser med MF. Det gjorde susen. Produktene er enkle å bruke og vosken er svært drøy i bruk. Du har svært lenge av en boks - dessverre. Angrer litt på at jeg kjøpte Blau-Weiss. Kunne tenkt meg Shield i stede, siden denne skal holde lenger, men ble i et øyeblikks åndsfravær (skjer oftere og oftere for tiden...) overbevist om at siden den var spesialprodusert til BMW måtte den være midt i blinken.

Konklusjon så langt:

Må si jeg er godt fornøyd med produktene - med unntak av håndkledene som jeg helt ser poenget med. Kjøp heller flere blå Swiss MF og bruk kasserte bomullshåndkle fra heimen (gitt at disse er i god bomullskvalitet). Et annet tips er å forsøke å redusere antall farger på produkter som skal i vaskemaskindefault_biggrin.png . Jeg sitter nå med håndkle og kluter som både er hvite, røde og sorte. Litt dumt å måtte kjøre mange maskinvasker pga fargene.

Resultatet:

post-1095-1253869845,28_thumb.jpg

post-1095-1253869860,46_thumb.jpg

post-1095-1253869872,54_thumb.jpg

post-1095-1253869884,26_thumb.jpg

post-1095-1253869908,6_thumb.jpg

Etter denne jobben er jeg at jeg må gå grundigere til verks. Det er litt små vaskeriper rundtomkring som jeg har lyst til å fjerne. Har jo allerede CF medium, men usikker på om det er noen god idè å bruke denne på hele bilen. Vurderer derfor CF Pro med padder. Da trengs vel heller ikke CF regular. Har Flex roterende fra før, men trenger padder. Stemmer det at både paddene, bakplata og CF Pro til Swiss er det samme som Scholl? Så vidt jeg har skjønt kan jeg med CF Pro bestemme hvor mye den skal korrigere rett og slett ved å bruke forskjellige padder?

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow!

Det må jeg si! du har virkelig kjøpt deg mye utstyr og skriver veldig bra og utdypende om dine erfaringer!

Meget interesant lesing var det også!

+kred fra meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter NanoLotus Proff testen var det på tide å ta en utvendig shine. Produkter ble kjøpt inn:

post-1095-1253865176,63_thumb.jpg

Produktlisten er som følger:

Swissvax Leather care kit (testet her)

Swissvax Paint rubber blå kit (testet her)

Swissvax Cleaner Fluid regular (testet her)

Swissvax Cleaner Fluid medium

Swissvax Blau-Weiss voks (testet her)

Swissvax Pneu matt

Swissvax Wheel

Swissvax Autobahn

Swissvax Car bath (testet her)

Swissvax Washpudel (testet her)

Swissvax MF Poleringsklut, blå (testet her)

Swissvax Poleringshåndkle for voks, rød (testet her)

Swissvax Poleringshåndkle for CF, sort (testet her)

Swissvax SS Drying towel (testet her)

Swissvax NanoExpress kit

Swissvax CF påføringsputer, hvit (teste her)

Swissvax Voks påføringsputer, sort (testet her)

I tillegg til dette ble følgende brukt:

TW Extreme Nano Wheel (farlig sterk syrebasert felgrens)

Prickbort Avfetting

Så var det frem med bil, HT og albuefett. Bilen var forholdsvis ren i utgangspunktet, dvs. ikke så og si fri for sand og grus. Prosedyren ble som følger:

1. Prickbort avfetting på nedre paneler rundt om (fikk virke noen minutter)

2. HT avspyling

3. Felgrens med TW og jordan(!) rundpensel (en og en felg) - deretter med prickbort

4. Vask med Washpudel og Car bath

5. Tørk med Dying towel

6. Paint rubber clay, blå + quick finish

7. Cleaner fluid

8. Voks

Her er erfaringene mine med de forskjellig produktene. NB! Jeg er forholdsvis fersk, så erfaringene er skrevet ut i fra min opplevelse og jeg har følgelig ikke så mye å sammenligne med. Dette blir derfor svært subjektivt.

1. og 2. - Avfetting med Prickbort og HT

Brukte en manuell trykkpumpe til å påføre avfettingen på tørr bil. Denne fikk stå noen minutter før jeg startet HT og spylte av.

Erfaring: Burde muligens ha latt avfettingen stått lenger, for jeg synes ikke den egentlig tok så mye, men det var litt vanskelig å vurdere siden bilen ikke var så ille i utgangspunktet. Etter hva jeg har lest på dette forumet skal jo Prickbort fungere svært bra.

Min erfaring med PB er i alle fall at den tar veldig bra asfalt. Den skal være best om du legger det på tørr bil, men passe på at den ikke er for møkkete slik at avfettinga bare tøreker inn i møkka. Har også opplevd at hvis den får ligge på for lenge på lakken, virker den ikke så godt. Så er egentlig passe å vente et par min etter du har lagt på hele bilen, også gå på med HT nedenfra og opp.

3. Felgrens med TW Nano Express og avfetting

Sprayet på felgrensen og jobbet den inn med pensel. Brukte en svamp på baksiden av eikene og en oppvaskbørste (hadde ikke annet for hånden) på innsiden av felgene.

Erfaring: TW Nano Express er svært kraftig og MÅ IKKE TØRKE. Dette passet jeg på. Felgrensen tar bremsestøv, selv skikkelig inngrodd som bare det. Den skummer ok opp når man jobber den inn med en pensel. Et ok produkt, men kommer ikke til å bruke det etter voksing da jeg synes den er litt i kraftigste laget. Fin på skikkelig fæle felger med mye inngrodd bremsestøv. Spylte av med MYE vann. Det var en del asfaltflekker på innsiden av felgene så jeg sprøytet på godt med Prickbort. Synes ikke den tok disse noe særlig selv om jeg jobbet den litt inn med svamp og børste. Kan problemet ha vært at felgene var litt våte?

NB! Får du felgrensen på dekkene blir de svært brune!!! Hva bruker folket til dekkvask, forresten? Kan jeg bruke Swissvax Wheel til dekkene, før pålegging av pneu?

Asfaltflekker som sitter fast på felger sitter som regel ekstremt godt, dermed må du nok jobbe litt med PB om du skal få bort noe. Enten med en mitt eller svamp. Men mest sannsynelig må du nok bruke clay på disse. Til dekkvask bruker jeg selv Bilt Hamber Surfex HD, denne får ut veldig mye drit fra dekkene dine. Alternativt kan du bruke Amazing Roll Off som har fått mye bra kritikk.

4. Vask med washpudel og carbath

Vanlig vask med to bøtter (en med carbath - en kork på 10 liter). Brukte også en helt ny svamp på spesielle områder (f.eks underkant av dører hvor gummilistene sitter) for at washpudelen skulle slippe å bli møkkete... Spylte deretter bilen med rent vann.

Erfaring: Car bath er en mild såpe som ikke skummer all verden. Siden jeg skulle allikevel skulle igang med CF og voks kunne jeg nok like godt ha brukt en litt kraftigere såpe. Har tidligere brukt TW såpe og den skummer litt mer. Gleder meg til å bruke Car Bath nå etter voksingen. Washpudelen er topp! Sammenlignet med f.eks Meg sin MF vaskehanske holder washpudelen MYE mer vann og er lettere å dosere etterhvert som man vasker. Genialt produkt.

Car Bath kan du fint bruke mer såpe for å få bedre skum, synes også det var alt for lite skum og til dels dårlig glid med det blansingsforholdet som står på flaska.

5. Tørk med SS Drying Towel

Ble forstyrret litt etter vask så det var ikke så mye å tørke, men:

Erfaring: Bra sugeevne. Lurer allikevel på om et spesialhåndkle som dette er så mye bedre enn et vanlig dusj-håndle i god kvalitet. Har sikret meg dusjhåndkle som fruen har pensjonert og disse virker minst like gode synes jeg (men så koster de jo også mye mer....).

Det som er med slike "spesialhåndkler" er at med riktig teknikk får det helt tørt uten striper med vann som er igjen på lakken. For å ha minst mulig vann igjen på lakken etter vask, ta av munnstykket på slangen og "flush" over lakken. Da er det som regel en lek å tørke det lille som er igjen :)

6. Paint rubber claybar med quick finish lube

Dette var første gang med clay for meg, så her må erfaringene tas med de nødvendige forbehold. Delte clayen i to og fulgte forklaringene så godt som mulig.

Erfaring: Tja, ingen tvil om at dette gjerne litt nupper i lakken. Passet på å kna frem ren flate titt og ofte, men synes det var litt vanskelig å finne ut hvor mye quick finish jeg skulle bruke. Følte rett og slett at dersom jeg var litt for gavmild på lube så gle clayen rett og slett bare over urenhetene. Et spørsmål: kan man bruke for mye lube? Vil det redusere effekten av clayingen? Så jo uansett at den plukket opp forurensninger siden den endret farge, men vet ikke om jeg tør å bruke den en gang til. Ble etterhvert vanskelig å få frem en helt ren flate. Fant etterhvert ut at det var best å tørke av luben før den fikk tørke. Brukte MF fra Meg (de gule) til dette og det funkte tålelig bra. Blir litt mer jobb dersom luben får tørke. Dessuten står det på Quick Finishen at den ikke skal tørke (dersom du bruker den som QuickFinish alene).

Er best å tørke av QF etter du har gått over panelet med clayen ja. Ellers blir det fort skjolder. Du kan egentlig ikke bruke for mye lube, men det kan som du sier føre til at den tar litt dårligere. Men det er allikevel bedre at du må gå over noen ganger ekstra enn at den lager riper? :)

7. Cleaner Fluid regular

Denne skal jobbes inn i lakken på mindre flater av gangen. Brukte hvit pad til påføring og Swissvax sort håndkle og blå microfiber til avtørring.

Erfaring: Fin å jobbe inn. Synes det krevde litt albue-fett og svetten bygde seg opp etterhvert (på meg, ikke på bilen). Jobbet den inn i med rette bevegelser i en retning og gikk over med rette bevegelser 90 grader på første pass . Fortsatte dette noen runder før jeg tørket av. Fulgte altså samme prosedyre som her. Brukte bomullshåndkledet til Swiss for å tørke av. Dette følte jeg ikke fungerte i det hele tatt. Så mer ut som om jeg bare dro CF ut mer. Noe ble sikkert fjernet med håndkle, men MF er helt klart tingen å bruke til å ta av CF. Det jeg er usikker på er hvilken MF man bør bruke. Så vidt jeg skjønner vil vanlige (tykke) MF dra opp igjen oljene i CF som helst skal sitte nedi lakken. CF skal jo gjøre bindingen av voksen bedre. Tror man helst bør bruke de blå MFene fra Swiss. Disse er helt flate i strukturen og ligner egentlig mer på et pusseskinn enn en vanlig MF. Antar at det blå MFene fra Swiss er tingen å bruke. Meg sin MF er mye tykkere og frykter at denne fjerner ALL CF og ikke bare overflødig CF. Neste gang skal jeg være litt mer gjerrig på CF. Det forenkler nok dette steget.

Det bomullshåndkle synes jeg nok er best å bruke på skinninteriøret, MF er nesten alltid best for å buffe av voks, sealer, CF osv. Skal heller ikke være noe fare for at du tørker bort CF fra lakken om du bruker MF til å budde. CF sitter godt ;)

8. Blau-Weiss voks

Voksen ble påført med sort påføringspad fra Swiss og fjernet med rødt bomullshåndkle og blå MF fra Swiss.

Erfaring: Vosken er lett å påføre og lett og ta av. Bare la den tørke godt nok før du buffer den av. Brukte her bomullshåndkle til å dra av det meste av overflødig vosk og buffet med hurtige bevegelser med MF. Det gjorde susen. Produktene er enkle å bruke og vosken er svært drøy i bruk. Du har svært lenge av en boks - dessverre. Angrer litt på at jeg kjøpte Blau-Weiss. Kunne tenkt meg Shield i stede, siden denne skal holde lenger, men ble i et øyeblikks åndsfravær (skjer oftere og oftere for tiden...) overbevist om at siden den var spesialprodusert til BMW måtte den være midt i blinken.

Et par lag med BlauWeiss tror jeg nok vil holde i vinter om du prepper lakken ordentlig med CF først og vasker skånsomt i vinter ;)

Konklusjon så langt:

Må si jeg er godt fornøyd med produktene - med unntak av håndkledene som jeg helt ser poenget med. Kjøp heller flere blå Swiss MF og bruk kasserte bomullshåndkle fra heimen (gitt at disse er i god bomullskvalitet). Et annet tips er å forsøke å redusere antall farger på produkter som skal i vaskemaskindefault_biggrin.png . Jeg sitter nå med håndkle og kluter som både er hvite, røde og sorte. Litt dumt å måtte kjøre mange maskinvasker pga fargene.

Resultatet:

post-1095-1253869845,28_thumb.jpg

post-1095-1253869860,46_thumb.jpg

post-1095-1253869872,54_thumb.jpg

post-1095-1253869884,26_thumb.jpg

post-1095-1253869908,6_thumb.jpg

Etter denne jobben er jeg at jeg må gå grundigere til verks. Det er litt små vaskeriper rundtomkring som jeg har lyst til å fjerne. Har jo allerede CF medium, men usikker på om det er noen god idè å bruke denne på hele bilen. Vurderer derfor CF Pro med padder. Da trengs vel heller ikke CF regular. Har Flex roterende fra før, men trenger padder. Stemmer det at både paddene, bakplata og CF Pro til Swiss er det samme som Scholl? Så vidt jeg har skjønt kan jeg med CF Pro bestemme hvor mye den skal korrigere rett og slett ved å bruke forskjellige padder?

Nesten riktig som du sier, det er samme produsent av både Scholl og SV pads, men de er laget etter forskjellige spesifikasjoner. Og ja du korigerer mer/mindre med forskjellige pads med CF PRO.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken write up dette her.... til etterfølgelse dette her tsk.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sher gut. default_biggrin.png BMW og Swissvax er en fin kombo. Du lager veldig bra tester. Kjempe bra.thumbup.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nærmere inspeksjon etter behandlingen viser at det er en del swirls. Disse er umulig å se i skyggen, men med den nydelige høstsola rett på så er de tydelige og det ødelegger jo helt den fine høsten for megohmy.gif (har visst blitt litt nerd nå....).

I går tenkte jeg det var på tide å se om det gikk an å gjøre noe med dette problemet. Gjorde noen tester på avgresede områder for å se hva som skulle til for å ta disse. Følgende ble testet:

1. Cleander Fluid Medium på hvit SV påføringspad

Påførte med hvit SV påføringspad (som beskrevet på flasken) og jobbet dette godt inn. Siden området var avgrenset gikk jeg over flere ganger og med såpass hard press at det helt klart hadde vært umulig å ta hele bilen (med mindre man er toppidrettsutøver). Lot det virke et øybeblikk (som beskrevet på flasen det også - selv om jeg ikke kan skjønne hvorfor) og tørket av igjen. Deretter CF regular og voks.

Erfaring: Det hjalp ikke. Swirlsene er like mye tilstede og etter at jeg fjerne tapen var det umulig å se forskjell på området som var behandlet med CF Medium og ikke.

2. CF Medium på Meg skumpåføringspad

Tenkte at skumpadene hadde litt mer cut enn paddene til SV. Fulgte ellers samme prosedyre som over.

Erfaring: Ingen forskjell overhode. Stusser litt på dette siden CF Medium skal ha litt slipende effekt, men resultatet hos meg var ikke synlig.

Konklusjon så langt:

Tja, mulig lakken på min BMW er knallhard. Har lest på forumet her at BMW-lakkene er svært harde. Men vet også at BMW i fargen Carbonsvart er myk (iflg Dag hos Swissvax). Tydeligvis er det forskjell på hardhet på E60 etter som hvilken farge bilen har. Det er litt overraskende siden jeg ville trodd at klarlakken var den samme uhavhengig av farge. Uansett må jeg gå på med sterkere lut for å bli kvitt swirls.

Tar gjerne i mot tips. Skal forsøke CF Medium på Flex-maskina (CF Medium kan brukes med roterende maskin på ca. 800 o/min), men må få kjøpt meg noen passende pads først.

Skal teste litt mer i dag og legger ut bilder og info etterhvert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er med slike "spesialhåndkler" er at med riktig teknikk får det helt tørt uten striper med vann som er igjen på lakken. For å ha minst mulig vann igjen på lakken etter vask, ta av munnstykket på slangen og "flush" over lakken. Da er det som regel en lek å tørke det lille som er igjen

Nå tivler jeg litt på om Swissvax, eller noen annen av bilpleieprodusentenefor den saks skyld, produserer dette selv eller får spesialtilpassede håndklær eller MF. Salgsvolumet er nok alt for lite til at de som faktisk lager håndkledene produserer noe spesielt for bilpleieleverandørene. Det er mest sannsynlig at de plukker ut noen eksisterende håndklær og MF og "brander" det som eget spesialprodukt, men det er jo forsåvidt helt ok. Ikke koster disse vesentlig mer heller så da er det jo greit å kjøpe fra SV, Meg eller andre default_biggrin.png .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjerne swirls/riper for hånd går som regel heller dårlig, man får renset lakken godt men der stopper det som regel.

Når du får testet litt med maskin og egnede produkter skal du se at det åpner seg en helt ny verden ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive