challenger

Skjermsparer

Hva benytter dere under jobbing i motorrommet? Inntil jeg ble kjent med DCN har jeg hengt over forskjermen i dongeri- eller arbeidsbukser uten å ha noe liggende som beskyttelse (ok, jeg har vært litt forsiktig med knapper og glidelåser). Nå så jeg denne skjermbeskyttelsen hos Billigtema og dro med en slik hjem. Er dette godkjente saker om skjermen er ren før den legges over? Festes på skjermens innside med magneter innsydd i trekket, men sitter ikke spesielt godt etter min oppfatning.

20-351_l.jpg

Skjermbeskytter

Beskytter framskjermens lakkering mot riper ved arbeid i bilens motorrom. Festes med magnetremser. Mål: 1 x 0,6 m, med uttak for hjulhuset. Kr. 79,90.

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=98837

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo definitivt ikke noe bedre å gnukke rundt på en skitten bil med det forkleet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig ville eg mye heller kjøpt et stort MF tørkehånkle :) mye mer skånsomt mot lakken og kan vaskes om det blir skittent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den annen side; er de særlig mer avanserte, den type skjermbeskytter verkstedene bruker ved rep i motorrommet? Eller er DCN'ere så hysteriske at bilen leveres til service med mikrofiber-polstrede skjermer? :mellow:

Et MF tørkehåndklè var en god tanke, Lex! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo definitivt ikke noe bedre å gnukke rundt på en skitten bil med det forkleet?

Som sagt, er ikke det beste alternativet det heller, men da er du i det minste sikker på at du har forkleet mellom buksa di og lakken hele tiden, i stede for å være uheldig å komme inntil lakken utenfor der den skjermbeskyttelsen sitter. Men du må uansett ha ren bil! Men er nok egentlig best med et MF håndkle som Lex sier, kanskje Miracle Dryer som er så stor :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde sånne skjermbeskyttere når jeg jobba som bil mekk, og det er da seff like viktig at baksiden på beskyttteren er ren som billakken er fri for skitt, den jeg hadde, hadde et frot`e lignende stoff på baksiden, men et stort håndkle som kan vaskes er jo bra det og/eller at det kan legges under som tillegs beskytttelse til den skjermspareren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Badehånkle burde vel duge sålenge bilen er ren :) Hvordan den festes er det kanskje værre med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive