rudilgr

CG Jetseal

42 innlegg i emnet

Har fått jetseal i hus, og prøvd den såvidt, og det jeg lurer på er, skal den være sinnsykt lett å buffe av? Føler at det nesten går lettere enn Petes #53, og da begynner jeg nesten å lure :P hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er swisj swosj den der ;) "nesten" for lett.... he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det sånn at du sto igjen med dette utrykket? :shocking2: hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det sånn at du sto igjen med dette utrykket? :shocking2: hehe

Omtrent som det der ja... Begynte lure på om jeg hadde ventet for kort tid eller noe i den duren, men titta på klokka og det hadde gått over tjue minutter liksom... spent på å se på holdbarhet, har hatt den på deler av arbeidsbilen, som blir såpelagt og spylt med HT hver eneste dag, og håndvasket 1-2 ganger i uka... Moro når folk legger merke til bilene i firmaet(vi er 2) og bilene blir sett "overalt hele tiden" og aldri møkkete :P hehe, mange kunder som kommenterer det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe....Ja jetseal er veldig enkel å fjerne :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det fornuftig med to lag av denne? skal nemlig legge denne på BMWen til uka. fint at den er lett å buffe da!

Vertua Bond før eller etter Jetseal hvis man skal vokse til slutt?

Beklager å "stjele" tråden din ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vertua Bond før sealer, så voks ;) Kan fint legge på to lag med Jetseal, i alle fall om du skal ha den som "vintercombo" :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir deg "kred" for raskt svar gomega :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir deg "kred" for raskt svar gomega :D

2 lag er nesten ett must for å få litt "ordentlig" holdbarhet etter min mening ihvertfall ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 lag skal bli.

Godt det er mulig å stille "dumme" spørsmål her på forumet for slike som meg :lol: Nybegynner og lærevillig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 lag skal bli.

Godt det er mulig å stille "dumme" spørsmål her på forumet for slike som meg :lol: Nybegynner og lærevillig.

Finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar :rolleyes: hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vertua Bond før sealer, så voks ;) Kan fint legge på to lag med Jetseal, i alle fall om du skal ha den som "vintercombo" :)

Går det fint an og bytte ut Vertura Bond med SV sin Cleaner Fluid? Glemte og bestille med Vertura Bond nå sist, men tenkte jeg skulle legge sealer og SV voks på bilen.

Endret av Mats
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke garantere 100% for svaret mitt, men etter hva jeg har forstått gir Vertua Bond heft for voksen, mens Cleaner Fluid tilfører oljer og slikt (i tillegg til å skape bedre heft)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vertua Bond gir bedre heft til sealere og andre vokser enn SV (gir også heft til SV voks, men ikke så godt som Cleaner Fluid). Men den gjør også lakken blankere. SV CF har vel noe mer rens i seg så vidt jeg vet, så ville kanskje tro at du fjerner noe av en eventuel sealer du har lagt på fra før om du skal bruke CF etter sealer, før SV voks. Men tror kanskje jeg heller ville gått for IPA før sealer i stede for CF. Sealeren vil nok hefte seg bedre til lakken da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vertua Bond gir bedre heft til sealere og andre vokser enn SV (gir også heft til SV voks, men ikke så godt som Cleaner Fluid). Men den gjør også lakken blankere. SV CF har vel noe mer rens i seg så vidt jeg vet, så ville kanskje tro at du fjerner noe av en eventuel sealer du har lagt på fra før om du skal bruke CF etter sealer, før SV voks. Men tror kanskje jeg heller ville gått for IPA før sealer i stede for CF. Sealeren vil nok hefte seg bedre til lakken da.

Man kan vel bruke SV CF, Jetseal og så en voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vel bruke SV CF, Jetseal og så en voks?

Ja det vil gå, men du kommer ikke til å få så god holdbarhet som om du hadde brukt enten vertua bond eller IPA før sealeren. Sealere hefter seg ikke like godt til oljene i CF som SV vokser!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljene i CF pro vil nok gjøre holdbarheten til jetseal dårligere!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ja da ser det ut som det blir en bestilling til hos deg da snart Pirex :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kanskje greit å legge et lag eller to med voks over jetseal, for jeg synes ikke den beader veldig lenge i seg selv. Jeg har lagt den på endel biler, men kun 2 som jeg ser daglig, og 3-4 mnd etter behandling finnes det ikke antydning til beading eller sheeting på noen av bilene. På min egen bil ligger nå vannet helt flatt på taket når jeg vasker. Tar flere minutter før det blir "hull" i vannlaget. Jeg stoler ikke så veldig på jetseal lenger når det gjelder beskyttelse heller når jeg ser dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan lønne seg med en rens under og helst to lag jetseal. De som så lakkforseglings testen på DW, der holdt jo jetseal helt til slutten. Må også huske at lakkforseglinger ikke har like tight beading som en voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive