Gå til innhold

Honda HR-V


olaskips

Recommended Posts

Hei, har kikket mykje rundt omkring på dette forumet og endte med ein ganske grei bestilling fra blankbil.no... DSC_1426-2.jpg

Fekk pakken min fra blankbil og satte igang med bilen til gamlingen, ein Hond hr-v, ikkje så gammal, men sinnsjukt med vaskeriper og swirls....

Tok først avfettning og spylte av med høytrykksvaskar, så såpa eg bilen inn med duragloss #901. Bilen blei rein og fin, men det var først da eg merka alle vaskeripene...:

DSC_1445.jpg

DSC_1451.jpg

Så claya eg bilen før eg kjørte den inn i garasjen og tok fatt i scratch x fra meguiars... Gnikka og gnikka, la på 2 lag over heile bilen for å få fekk alle ripene og vart egentlig ganske fornøyd med resultatet, brukte jo 5 timar på det også:P :

DSC_1470.jpg

DSC_1473.jpg

La så på et lag med duragloss 101, venta ei natt og så tok eg på et lag med duragloss 111 og litt plastikkfornyar på plastikken, etter 24 timar så såg bilen sånn ut:

DSC_1514.jpg

DSC_1515.jpg

DSC_1520.jpg

Blei faktisk ganske fornøyd med resultatet, tross alt min første skikkelige bilpleie jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Så ikke verst ut det der nei, med tanke på hvordan det så ut, for det var ille ;) Men husk at de ripene kommer nok tilbake etter hvert om du ikke får tak i proff midler som virkelig fjerner ripene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert til at det er første jobben! :) Ble hvertfall en helt annen bil å se på.

Scratch-x 2.0 kan brukes med en DA-poleringsmaskin hvis jeg ikke tar feil (skyt meg,, øhm rett meg hvis jeg tar feil). Ser for meg at du var brukbart sliten i hånda når du var ferdig med å gnukke ferdig scratch-x. Såkalte kjerringmuskler som ikke brukes dagligdags blir man fort støl i, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

imponerende til å være for hånd dette her :) ble blankt, og 5 timer er ikke så ille gæli det heller mht korrigeringen....

ScratchX fyller ikke ripene, den fjerner de kjemisk (bryter ned kantene så de er mindre synlig) så den er ikke den verste du kan bruke og resultatet holder seg bra så lenge den blir vasket riktig etterpå :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du en av "oss", herifra bærer det fort oppover. Om få måneder er det du har kjøpt inn hittil bare en dråpe i havet :) God jobb, ikke langt herfra til proff utstyr og roterende! ;)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...