Marius

Nissan Primera SRI

37 innlegg i emnet

Da er bilen hjemme i gården. Så nå er det shinings av bilen som står for tur! :)

Begynte så smått idag med å ta den innvendig og felgene. Kvaliteten på bildene er ikke på topp, bare så det er klart :rolleyes:

Så jeg har clayet felga, og satt de inn med MG21. Og på interiøret så har jeg gått over med klut og vann + plastfornyer på plastikk! :) Den var faktisk veldig rein innvendig fra før av.

Litt bøss på dashbordet

CRW_0301.jpg

CRW_0309.jpg

CRW_0307.jpg

CRW_0306.jpg

CRW_0303.jpg

Felgene

CRW_0314.jpg

CRW_0311.jpg

CRW_0317.jpg

CRW_0316.jpg

CRW_0315.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som en relativt strøken doning det der ;)

Felgene ble jo som nye :D

stå på !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott start, ser fram til fortsettelsen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja greit med førstebil :) og greit for bilen også å komme i ditt eie også, regner med denne kommer til å få mer pleie de neste ukene en den har sett totalt siden nye Marius....

Ser bra ut dette her og gleder oss til full shine av denne...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott start dette Marius :D

Stå på videre - dette er en interesse du kommer til å ha mye glede av B)

Endret av Ole Gunnar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut :) Gratulere med bil B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! Hyggelig med slike tilbakemeldinger! :)

Det som irriterer meg er litt av den rusta som er på den. Begynner å boble litt opp ved hjulbuene. Også litt inne i dørkarmen. Men skal få hørt med en lakkeringsfirma hva de tar for det. Ellers så er bilen veldig bra i lakken egentlig :) Men noe swirls er det jo, så det skal jeg få bort imorra... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen, grattis med bil! :D Ser ganske så brukbar ut denne her altså, digger felgene dine forresten :)

Hot tips: Ta rusta fort. Dumt å la det utvikle seg videre selv om du ikke ser det så bra. Også blir du mye mer fornøyd (ja tro det eller ei, men mer fornøyd enn du er AKKURAT nå. hehe) med bilen i sin helhet. Polere rust er no dritt :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust som beader :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til å se hvordan dette ender :)

Lik den første bilen min, untatt jeg hadde den i grønn.. Sitter veldig bra på veien og har veldig god kvalitet (hvis vi ikke snakker om rust..)

PS! Ta av trekket på venstre siden i bagasjerommet, der ser du slangen som går til bensintanken, der samler det seg MYE sand, salt osv. der blir det store rusthull, spyl GODT der og ta vekk alt sanden, Det gjør du ved i føre opp handen og hageslangen opp ved bakhjulet, og da merker du påfyllingsslangen.. Et lite tips ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med tøff bil da Marius :)

Av en eller annen grunn føler jeg denne bilen er i de beste hender.........

Kjør forsiktig og keep up the good working!

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips! Setter pris på det :)

Rusta skal jeg prøve å få tatt så fort som mulig. Må bare ta en runde i byen her å forhøre meg om priser og slikt.

Idag tenkte jeg å ta panseret, for å se hvordan det blir. Er ikke i toppform..våkna opp med sår hals og tett nese..så da er det bare til å ligge lavt i terrenget.. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser absolutt ut som en strøken bil! Og felgene passer bilen veldig godt B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens update!

Prøvde meg litt på panseret, bare en liten del. Må få bilen ut i sola imorra, for å se om det blei noe kjørespor. Men så ikke noe i garasjen hvertfall.

Det å ta bilder av swirls er jeg ikke noe råtass på..så noen heftig 50/50 bilder blir det ikke.. ;) Men fikk hvertall vekk vaskeripene! :)

CRW_0320.jpg

CRW_0319.jpg

CRW_0324.jpg

CRW_0322.jpg

CRW_0325.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser der ja. Ser ut til å gå den riktige veien dette her Marius! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, gjør jo det! :) Gjenstår å se imorgen, for har en lei tendens til å få kjørespor, men nå gikk jeg over med finishing pute. Så da skal det vel bli bra!

Får se hvor mye jeg tar imorgen, panseret skal hvertfall bli ferdig. Er faktisk ikke steinsprut på panseret...tru det eller ei.. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er panseret ferdig! Tenkte å ta motorvask på den imorgen. Er det noe jeg skal dekke over i motorrommet når jeg skal vaske nedi der?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

luftfilter bør vel ikke sauses inn med hverken vann eller kjemi...

ellers er det ikke mye jeg dekker til, men kan jo være noen andre primera eiere her inne som har noen tips og triks...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er panseret ferdig! Tenkte å ta motorvask på den imorgen. Er det noe jeg skal dekke over i motorrommet når jeg skal vaske nedi der?

Det vanlige; alt av elektronikk som det kan komme vann inn i (fordeler, dynamo, sikringsbokser, utsatte kontakter osv +luftfilter). OG hvis motoren er bygd lik min (SR20DE) er det utrolig viktig og ikke få vann nedi tennpluggbrønnene, da blir det overslag :P Ingne fare om man sjekker de etter vask, og har tilgang på trykkluft, men kjekt å være klar over..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips til motorvask er å bruke trykkluft etter du har vasket. Blåse vekk vann som legger seg ved tennplugger o.l. Kompressor er det ALLTID kjekt å ha :) Fylle luft i dekk, blåse vekk vann, lakkere, sandblåse, spikerpistol, muttertrekker. You name it, (I got it:P)

Endret av HHA
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive