Gå til innhold
Ståle

Jakt og fiske tråden

Recommended Posts

Ståle    306
Ståle

Hei,

Ser du skal ha swissvax på hagla di.....

Er veldig interessert i å høre (og se bilder av resultatet)

Jeg har noen gønnere som trenger litt stell før skogens konge skal avlegges et fiendtlig besøk

om noen uker.

Tenkte jeg skulle olje på vanlig måte, men hei - dette er jo en generalsjanse til å kjøpe mere swissvax.... ;)

mvh

ståle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

hehehe.. du skal få feedback litt senere i kveld.. Ja, er jo en glimrende unnskyldning til å få lov til å handle mer SV... Treverket er tørt etter et år nå, så det skal bli bra med litt SV-love, så kommer jo hagla til å lukte utrolig godt.. Pusseskuddet kommer det ikke bilde av.. får nok ikke tatt det før jeg er i Nord-norge:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

hehehe.. du skal få feedback litt senere i kveld.. Ja, er jo en glimrende unnskyldning til å få lov til å handle mer SV... Treverket er tørt etter et år nå, så det skal bli bra med litt SV-love, så kommer jo hagla til å lukte utrolig godt.. Pusseskuddet kommer det ikke bilde av.. får nok ikke tatt det før jeg er i Nord-norge:-)

Flott, Jeg tror håndpåført voks av god kvalitet kommer til å bli sehr gut B)

Pokker ass...får fyre av en bestilling på sv wood til ketil (og må da bestemme meg om jeg vil ha viking eller shield også.....tenke tenke :huh: )

Får vi bilde av hagla før/etter ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kopmaniac    5
Kopmaniac

Dette skal bli veldig interessant å se resultater av. Hjortejakta begynner neste helg og en god beskyttelse på stokken er jo ikke å forakte.

Men vil helst ikke at det blir for mye bling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Lol, polert løp og kolbe så mye at sola blender dyret :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Først balltre nå hagle? hvor bærer dette hen? he he

Pass så ikke hagla blir så glatt nå da at den flyr ut av lankene dine når du fyrer av..... skadeskutt mose og lyng er ikke noe å dra med seg hjem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

Neste på lista blir vel å polere noen tremøbler av høy kvalitet. Eller det er kanskje gjort alt? :rolleyes: Nanolotus glassforsegling på alle vinduene på huset, voksing av parkett, autosol polish på alle dørhåndtak, tekstilforsegling av alle stoffstoler, skinnrens, farge og pleie av skinnsofaen (det er ikke til å unngå uansett men)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kabbern    0
kabbern

Først balltre nå hagle? hvor bærer dette hen? he he

Pass så ikke hagla blir så glatt nå da at den flyr ut av lankene dine når du fyrer av..... skadeskutt mose og lyng er ikke noe å dra med seg hjem...

Trokke mose og lyng er det farligste,jakta er jo en fyllefest fra ende til annen. Alltid noen som kjører paintball selvom det ikke er maling i geværet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

Aaaargh.. da svaret midt oppgraderingen.. Trykte på forhåndsvisning og PANG sa det...eeeee-borte..

Ja, ja.. Får starte på nytt da:-)

Da skal du få det du spurte om Ståle... hehehe.. skrullete dette men pytt pytt, vi er jo tross alt på DCN, så da får det være lov.

Innledningsvis må jeg bare si, LØP OG KJØP!!!!!

Woodpolish/voks review på Beretta ultra light 1994 modell (litt lettere enn makitaen):

DSC_0279.jpg

Fant frem woodpolishen og en MF klut:

DSC_0285.jpg

Hagla har stått i våpenskapet siden jakta i fjor, så her har det vært lite vedlikehold. Underbeslaget:

DSC_0289.jpg

Behandlet halve.. 50/50 :wacko: :

DSC_0291-1.jpg

50/50 med litt mer glød:

DSC_0292.jpg

Behandlet hele:

DSC_0293.jpg

Underbeslaget på MF podiet:

DSC_0294.jpg

Her har stokken og underbeslaget fått behandling. Ikke tørket av med MF ennå:

DSC_0296.jpg

Tørket av med MF... Ble glatt ja, men det er jo slik vi liker det:

DSC_0300.jpg

DSC_0304.jpg

DSC_0298-1.jpg

Satt sammen:

DSC_0311-1.jpg

Ble ikke noe prøveskudd desverre.. Får ta det siden når jeg kommer til Nord-Norge.. Blir vel et pusseskudd:

DSC_0312.jpg

Det som ble brukt:

DSC_0302.jpg

Beretta sheeting :wacko: :

DSC_0310-1.jpg

Da håper jeg du er fornøyd Ståle.. Kan trygt bestille woodpolishen.. Kommer ikke til å angre på den.. Hagla lukter jo nydelig nå...

Kan vel ikke skylde på utstyret nå hvis det ikke blir noe fugl, da er det vel heller skytteren... nei, vent kan hende jeg skylder på hagla..

Til de av dere som synest dette er fullstendig skrullete, så får jeg bare beklage.. Blir slik når man er her for mange timer.... Kan det poleres? - POLER det:-)

Brynjar :wacko:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

Ut ifra det 50/50 bildet så virka det som det sårt trengtes litt næring :) Ikke dumt dette her. Hvis det blir for glatt så får du kjøpe deg sånne gummi / sticky hansker. Har et par her hjemme og de er helt sinnsyke. Virker som du kan løfte alt mulig samme hvor lite grep du tror du kommer til å få. B)

Disse er i fora utgave så brukes om vinteren. Laget for folk som jobber med strøm. Høyspent, trafo osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Du får ta med deg voksen og en mikrofiber oppover da vet du så kan gamle kara få litt innputt og muligens bytte ut bjørnefett og kvae ;)

Kommer ikke til å få skutt en ting der oppe tipper jeg, står vel bare med kjakan mot kolben og lukter alle mann, så blir det mørkt og alle går på hytta og spiser biff fra rema..... he he he.....

Vel, vel, lykke til på jakt turen :)

hva skjedde egentlig med pil og bue?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

hehehehe...LOL..Var mange morsomme "bilder" i den teksten din Truls...hehe.. skal ikke se bort i fra at det er noe der som er riktig...

Nei, voksen skal få lov til å bli hjemme den..

men, var nok ikke siste gangen jeg vokser hagla:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Haha, nydelig :thumbs: Er man detailer, så er man detailer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Swissvax / Dag    233
Swissvax / Dag

Nice Brynjar :D

Noe firkantet er i ferd med å pakkes inn i bobleplast... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Det så veldig bra ut det der Brynjar, :)

Jeg tror superkomboen for jaktvåpen må være et lag med tynn olje for å trenge dypt inn i treverket, og et lag eller to med swissvax wood som topplag....

Takk for flotte bilder, og skitt jakt

mvh

ståle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

Nice Brynjar :D

Noe firkantet er i ferd med å pakkes inn i bobleplast... ;)

oioioi!!! Gleder meg meg til alle pakker jeg "får" fra deg Dag :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Swissvax på hagla ja.. hvor skal det ende?! :lol:

Bra jobba da, viktig å ta vare på børsa. :)

Bruker Ovatrol teakolje selv, blander 50/50 med terpentin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

Stemningsrapport

Sitter på hytta i Nord-Norge nå med sakte-internett.. Med litt rigging ble det noe bedre signal:-) 2 prikker på super 3G..

Her er hytteriggen med mobilt bredbånd. Noen enkle planker, tape, lang USB og litt spiker så sitter den..

DSC_0164.jpg

DSC_0152-1.jpg

Survival

Når jeg er på hyttetur gjør jeg selvsagt som Bear Grylls... henter maten selv, spikker spisepinner av en bit på verandaen og skviser wasasbi ut av noen planter i hagen:-) Sistnevnte tok litt tid, men fikk pakket det inn proft, så resultatet ble veldig bra.

Noe ferskere Sashimi skal du lete lenge etter..

DSC_0307-1.jpg

DSC_0319.jpg

30 minutter siden denne sprellet:-)

DSC_0322.jpg

Nam nam....

DSC_0331-2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

ja slik skal det være.... rett fra vannet og så i magen, men HALLO......rense først? mengder av proteiner i øyne, hjerne og skinn mr Grylls .....he he

bon apetit (eller hva det nå heter)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig