Gå til innhold

Blandingsforhold Bilberry safe wheel cleaner


HHA

Recommended Posts

Prøve å bruke søkefunksjonen men fant ingen topic om dette. Fant dog blandingforhold på 1:3 og 1:5 men uansett..

Som noen av dere kanskje har fått med dere så har jeg bestilt 11 liter Bilberry safe wheel cleaner fra Kjetil (ScandicShine) :blink:

Lurte da på hvordan jeg skal blande dette. Tenkte å ta det i forskjellige sprayflasker, forskjellig styrke. Ser for meg noe sånt som dette,

1:0 - 1:1 - 1:3 og 1:5.

Extra Sterk - 1 dl Bilberry : 0 dl vann

Sterk - 1 dl Bilberry : 1 dl vann

Medium - 1 dl Bilberry : 3 dl vann

Svak - 1 dl Bilberry : 5 dl vann

For de av dere som har brukt Bilberry tidligere. Ser dette fornuftig ut? Blir isåfall noen liter ferdig blandet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ja ser ut som ganske fornuftige blandingsforhold det der ja! Men husk at når du bruker den ren, kan den svi litt om du får det på fingrene (har du sår du får det i svir det ganske bra ;)), men det er fortsatt ingen problem å bruke på felgene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to sprayflasker, den ene er med 1:5 den andre 1:3, sjelden jeg bruker annet enn den med 1:5, føler at jeg ikke trenger flere blandinger, om jeg trenger den ren har jeg den isåfall på originalkanna klar til bruk.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den ublandet eller 1:3. Ting som kan brukes ublandet, blir gjerne brukt ublandet her i gården.

Kjip jobb og drive å blande ut alt mulig.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland ut i større dunker når du først blander ut, så kan du bare tappe over når det er tomt i sprayflasken.

Bruker selv kun 1:3 og 1:5.. Vinter og sommer, enkelt og greit. :)

1:3 = Biler jeg skal shine (felger ser som regel helt j... ut )

1:5 = Hverdagsblanding på egne biler, inkl arbeidsbil. Holder fint til å fjerne det meste, uten å gnu noe på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:3 = Biler jeg skal shine (felger ser som regel helt j... ut )

1:5 = Hverdagsblanding på egne biler, inkl arbeidsbil. Holder fint til å fjerne det meste, uten å gnu noe på dem.

1:5 er da ikke sterk nok til å fjerne alt om du ikke var voks på felgene uansett..

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:5 er da ikke sterk nok til å fjerne alt om du ikke var voks på felgene uansett..

Noen "vasker" bilen sin HVER dag, og det holder FINT... Har ikke noe problem med 1:5 på samboern sin heller, men der må jeg gnu LITT i tillegg... Den blir vasket en gang i uka ca...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke bestemt meg hvordan jeg skal blande. Mulig det blir 1:1, 1:3 og 1:5. Vi får se. Har hvertfall gjort meg klar til varene kommer i hus!

Kjøpt 5 x sprayflasker på Plantasjen (takk for tips folkens) til 20kr stykket. Må si meg fornøyd med det. Justerbar dyse, kan spryte en stråle, fin sprut utover hele, sprut i kantene men ikke midten osv. Også er det sånn netting / gitter i bunn av sugerøret sånn at dritt ikke skal komme inn i sprøytehodet. Samme som på P21S Power Gel'n jeg har B)

Her er noen bilder..

DSC01910.jpg

DSC01912.jpg

Merking må til..

DSC01914.jpg

Etter litt prøving og feiling

DSC01915.jpg

Noen av de her kommer jeg til å bruke (gikk tom for hvit!)

DSC01918.jpg

Også tipper jeg at jeg kommer til å blande 1 : 3 i denne trykkflaska på 2 liter

DSC01921.jpg

5 flasker - 100kroner :thumbs:

EDiT: Nå gjenstår bare jobben med å fjerne de stygge plantasjen klistremerkene. Sånt kan vi ikke ha noe av vettu!

Endret av HHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store trykkflaska på 2 liter kjøpte jeg for 59.99,- på Europris. Mye rart de har der. Og stoooort utvalg med oppbevaringsbokser med lokk (gjennomsiktige vel og merke) B)

Også kjøpte jeg denne for 50kroner. 7 forskjellige spyleinnstillinger + mulighet for å regulere vann (vanntrykket) inn til sprøyta. Brukt den en del, godt fornøyd så langt. Veldig fint å ha den stilt inn på flood. Slipper å tørke av så mye vann på bilen etterpå ;)

DSC01923.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting og felgrens på trykkflaske kan ofte bli dyyyyrt.. Stort forbruk altså! :)

Får et bra forbruk ja :P hehe... MEN, tenk om du reiste på den lokale bensinpushern og kjøpte 500ml turtle hver gang til 100kr.... DA snakker vi dyrt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting og felgrens på trykkflaske kan ofte bli dyyyyrt.. Stort forbruk altså! :)

Ja det kan jeg tenke meg! Fortsatt litt skeptisk til om jeg skal bruke den eller ikke :P Er ikke lenge siden jeg så bilder av Verdal hvor en viss person bruke trykkflaska til Kjetil med Bilberry på? *Gikk besherk med felgrensen til Kjetil* eller noe sånt sto det som overskrift til bildet. hehehe :thumbs:

Uansett så har jeg jo nok sprayflasker til felgrens da. 5 stk burde holde en liten stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting og felgrens på trykkflaske kan ofte bli dyyyyrt.. Stort forbruk altså! :)

Det var godt og høre! Har alltid trodd det er meg det er noe feil med når jeg kjører på med felgrens på trykkflaske, pleier og gå litt mye. Men til gjengjeld så lettvindt og ikke minst bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprayflasker får man aldri nok av. Har vel kjøpt 10-15 sprayflasker på europris de siste par mnd. Har jo en god del saker jeg skal ha 2 eller flere forskjellige blandinger av, så alle er i bruk. 20kr stk der også.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Europris har samme sprayhode som de fra Plantasjen osv har jeg sett. Det lover jo bra :) Skal dra å handle litt flere sprayflasker på mandag evt tirsdag. Mulig jeg går for de fra Europris så slipper jeg fjerne plantasje etiketten :rolleyes: Også er det kjekt å teste ut litt forskjellig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...