Mats

Dosering av Poorboys SS&S

Skal prøve ut Poorboys super slick & suds såpen nå, men hvor mye produkt skal jeg ca bruke? Står på flaska men det gjelder gallons og oz, så hva foretrekker du til uvokset/vokset bil? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 oz = 0.3 dl

1 gallon = 3.8l

1 oz / gallon = 0.3 dl pr 3.8l vann = 0.8dl pr 10 l vann

Jeg bruker omtrent 0.5dl/10l på vokset bil og ca 1dl/10l på uvokset bil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha! Da skal jeg nok få dosert riktig her, jeg har en lei tendens til og overdosere noe veldig. Ergo jeg har ett høyt såpeforbruk :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 oz = 0.3 dl

1 gallon = 3.8l

1 oz / gallon = 0.3 dl pr 3.8l vann = 0.8dl pr 10 l vann

Jeg bruker omtrent 0.5dl/10l på vokset bil og ca 1dl/10l på uvokset bil

Har ingen erfaring med denne såpen, men jeg syntes det hørtes veldig mye ut. Til sammenligning bruker jeg 20ml på 18 l vann, vokset bil med Duragloss 901. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaring med denne såpen, men jeg syntes det hørtes veldig mye ut. Til sammenligning bruker jeg 20ml på 18 l vann, vokset bil med Duragloss 901. wink.gif

Hehe, duragloss 901 er vel litt mer konsentrert da

1 oz til 3 gallons, dvs 0.3dl på 11,4 liter er anbefalt dosering. Det blir 0,026 dl pr liter = 2,63ml produkt pr liter vann. Til 18 liter blir det da 47,34ml produkt iflg anbefalt dosering (ca 0.5 dl). Du bruker da under halvparten av dette igjen - og det fungerer sikkert veldig bra det også

Jeg kan nok selv gå ned på doseringen ser jeg - men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke samme ratio som deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, duragloss 901 er vel litt mer konsentrert da

1 oz til 3 gallons, dvs 0.3dl på 11,4 liter er anbefalt dosering. Det blir 0,026 dl pr liter = 2,63ml produkt pr liter vann. Til 18 liter blir det da 47,34ml produkt iflg anbefalt dosering (ca 0.5 dl). Du bruker da under halvparten av dette igjen - og det fungerer sikkert veldig bra det også

Jeg kan nok selv gå ned på doseringen ser jeg - men jeg tror ikke jeg kommer til å bruke samme ratio som deg :)

Generelt vil jeg si at de anbefalte doseringene er overforbruk, og fører stort sett til at man fjerner voksen veldig fort. Prøv med halvparten av anbefalt dosering det holder som regel i masse vis. Mener Duragloss oppgir 1oz pr gallon vann og jeg bruker ca 20 ml og enda er det mer nok av skum og glid. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker to korker med såpe i en CG vaskebøtte! Funker gull ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive