Tor-Lein

Porter Cable - Pad friksjon

Hei og hopp!

Har fått pads i hus til min Porter Cable, og skulle igang med å leke meg på bilen til fatter'n, en sølvgrå '03 Mitsubishi Galant, som har DiTec.

(PS: Noen som vet om DiTec gjør claying et rent helvete? Så å si umulig å få bra. Gikk til slutt..)

Men problemet ligger i at det virker som om padsene får alt for høy friksjon når den er på lakken. Jeg brukte Megs. #2 Fine Cut Cleaner, og hvite 5" pads.

Med en gang pads legges på lakken, bremser det noe forferdelig, og turtallet reduseres kraftig.

Jeg prøvde i tillegg med ullpad, noe som går lekende lett. Men kan jo ikke KUN bruke ull.

Hvor kan problemet ligge?

Og, ullpad legger igjen polish som en tykk hinne enkelte steder. Virker som om det samles i midten? Bruker jeg for mye da kanskje?

Setter pris på alle svar!

Takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt andre som sier at Ditec behandling kan gjøre lakken noe sticky, som kan forklare at clayingen oppleves som vanskelig.

PC er ikke en kraftig DA sammenliknet med mange andre, og du er nok nødt til å kjøre den på maks for at det skal ha noen nytte, og heller bruke litt tid på å jobbe deg over bilen. Dette til du går over med en finere combo med mindre motstand. Det jeg synes er problematisk med PC er at så snart du får litt trykk på pad'en, så slutter den å rotere og vibrerer kun desverre. Jeg har også UDM og den klarer å dra rundt også på lavere rpm.

Ull og DA er ikke en kombo å anbefale, du må bruke skumpad for å få noe friksjon. De "lange" fibrene i ullen gjør at DA'en bare gnukker produktet utover uten at du får det skikkelig brutt ned, og du kan nok oppleve som du sier at det bare samler seg på midten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nesten bare hørt skryt om PC, men det er tydelig at den ikke er kraftig nok da ja..

Og omformeren skal være kraftig nok. Kjøpte en "Step up 220v - Step down 110v 3000W".

Kanskje det hjelper å prime padsene?

Hva burde jeg prime med?

Vann?

Takk for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omformeren er nok kraftig nok ja, om den virkelig klarer den oppgitte effekten.

Padden primer du med enten vann, QD eller polishen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive