hdloop

Tørketid på CG 5050

Hei,

noen som vet hvor lenge CG 5050 bør sitte på før den tørkes av?

Virker ikke som det blir noen hvit hinne - forblir seig/voks.

Har ventet ca en time

Mvh

Stig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikkje tørke. Tas av med ein gang. Skal iallefall herde i 4 timer før neste lag legges på

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke denne tørke altså? Det gjorde jeg....

Lurt å vente en stund til neste lag ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forblir den seig sier du? Har jeg ikke opplevd før... La du på litt tykt kanskje? Mener ikke det tok mange minuttene før det var tørt da jeg la det på min. Mener jeg la voksen på hele bilen og kunne egentlig begynne å buffe med en gang der jeg hadde lagt på voksen først.

Har du testet om det er tørt med fingertesten? Dra fingeren over lakken, og om det er tørr lakk under der du har dratt fingeren, er det klart til å ta den av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

jøss - det var raske svar:-)

Har prøvd med fingertesten - blir ikke helt tørt, striper igjen. Gjør som Todleif sier,

tar det av med det samme. Takk for hjelpen!

Stig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du hørt at det ikke er tørketid på 5050 egentlig todleif? Tørket i alle fall som alle andre vokser på min... Og vil tro det gir best holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du hørt at det ikke er tørketid på 5050 egentlig todleif? Tørket i alle fall som alle andre vokser på min... Og vil tro det gir best holdbarhet.

Meiner at eg har lest det her eller på scandicshine.

Etter det eg hugsa, kan voksen legges på eit panel og tas av med ein gang. (men eg kan hugse feil!)

Eg har sjølv denne voksen. Sist tok eg den på fattern sin bil. Eg tok den på heile bilen og tok den av med ein gang. Den beada bra lenge iallefall. Virket bra iallefall i eit par måneder. (1 lag voks med jetseal under)

Me får høyre kva Kjetil seier.

Til trådstarter: Kva temperatur er det hjå deg?

Legger du på tynnast muligt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meiner at eg har lest det her eller på scandicshine.

Etter det eg hugsa, kan voksen legges på eit panel og tas av med ein gang. (men eg kan hugse feil!)

Eg har sjølv denne voksen. Sist tok eg den på fattern sin bil. Eg tok den på heile bilen og tok den av med ein gang. Den beada bra lenge iallefall. Virket bra iallefall i eit par måneder. (1 lag voks med jetseal under)

Me får høyre kva Kjetil seier.

Til trådstarter: Kva temperatur er det hjå deg?

Legger du på tynnast muligt?

Hei,

legger på veldig tynt med runde bevegelser. Er grundig slik at jeg er sikker på å få

dekket hele området. Er ca 18 grader.

Gjør et forsøk med ene skjermen for å se om det stivner. Resten er tatt av.

Ble forøvrig meget bra. Skikkelig dyp wetlook som jeg har lest andre også

oppnår. Har sort bil.

Mvh

Stig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen vokser skal tørke til det blir en hvit hinne, noen skal fjernes med en gang.

Står det ingen bruksanvisning på boksen?

Er denne 100% naturlig eller det en "blend" ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen vokser skal tørke til det blir en hvit hinne, noen skal fjernes med en gang.

Står det ingen bruksanvisning på boksen?

Er denne 100% naturlig eller det en "blend" ?

Hei,

ingen form for bruksanvisning eller deklarasjon - eneste som står på er: 907/2000, skrevet for hånd.

Den er ekstremt lett å legge på, nesten som vaselin. Aner ikke om den er naturlig eller blend.

//Stig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG 5050 skal legges på hele bilen, deretter buffe av der man startet og legge på. Er det høy luftfuktighet ute, spesielt om kvelden bør man vente før man buffer av. Fingertesten som er nevnt her, er en fin måte og sjekke om den er tørr.

Husk legg tynt, tynt, da går tørketiden ned. ;)

Vent 3-4 timer før neste lag evt smøres på.

Endret av OPC LINE
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG 5050 skal legges på hele bilen, deretter buffe av der man startet og legge på. Er det høy luftfuktighet ute, spesielt om kvelden bør man vente før man buffer av. Fingertesten som er nevnt her, er en fin måte og sjekke om den er tørr.

Husk legg tynt, tynt, da går tørketiden ned. ;)

Vent 3-4 timer før neste lag evt smøres på.

Korrekt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord så skal den tørke, men skal i alle fall tørke så fort at du kan ta den av med en gang etter den er lagt på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord så skal den tørke, men skal i alle fall tørke så fort at du kan ta den av med en gang etter den er lagt på :)

Også korrekt! Jeg har aldri opplevd problemer med denne metoden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive