paramed

Fjerning av hvite flekker fra svart plast

Er det noen her inne som vet hvordan man fjerner hvite poleringsflekker fra svarte plastlister? Skikkelig inntørket poleringsrester, har prøvd med det meste synes jeg uten noe bra suksess, har til og med prøvd en syrebasert rengjørings gele fra Lahega som er beregnet for det formålet. Det blir sakte borte men krever veldig mye "skrubbing". Vet jo at det må bli litt jobbing for og få sånt vekk, men det får jo være grenser på innsats som må til. :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fra Lahega må ligge på en stund, samtidig som du bør bruke mikrofiber som tar i 'dybden'.

Funket ihvertfall for meg, uten noe altfor hard jobbing :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også vindusrens funker greit også!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IPA, GPAC eller kanskje nanosvampen, om listene ikke har for mye struktur :) En av de burde nok få has på det. Greit å la det ligge å virke litt, og gå over med en MF klut ettterpå. Husk å beskytte listene etterpå da, med f.eks polytrol eller lignende ;)

Endret av gomega
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HT med varmt vann, å du spyler det rett av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolotus svamper er sjef mht polish på plast også, tar det meste, men har det trekt skikkelig inn er det vrient det meste, polish sitter godt der det ikke skal, ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omegaen faren min kjøpte i fjor sommer var full av hvite turtlewax rester.Brukte børste og mange sorter såpe, men fikk det ikke vekk.Hadde på turtle wax ice, og da ble de svart.De er det fortsatt, 7 måneder etterpå. Jeg liker det produktet, selv om jeg er langt mere kresen nå enn for bare få måneder siden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt stort hell med GreenClean og en myk børste.

Vær forsiktig med nanosvampen på plast, da den kan gi en annen matthet enn det som er der fra før av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plasten i lister/lister++ på Opel'n er slik at det er tilnærmet umulig å få det vekk. -Polytrol er det eneste som funker. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Plastic Wash sammen med Swissvax skinnbørste er ypperlig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her inne som vet hvordan man fjerner hvite poleringsflekker fra svarte plastlister? Skikkelig inntørket poleringsrester, har prøvd med det meste synes jeg uten noe bra suksess, har til og med prøvd en syrebasert rengjørings gele fra Lahega som er beregnet for det formålet. Det blir sakte borte men krever veldig mye "skrubbing". Vet jo at det må bli litt jobbing for og få sånt vekk, men det får jo være grenser på innsats som må til. :huh:

Send meg en PM med navn og adressen din. Da skal jeg sende deg et par Nanolotus Nanosvampe helt gratis ;-) Da kan du teste om de ikke tager knekken på polish resterne dine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive