Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Har handlet meg en bil med folie etter at selger til slutt gikk ned betraktelig i pris sånn at jeg tenkte jeg kunne forsvare å lakke opp noe igjen om fjerning gikk skeis.

 

Angrer allerede litt på at jeg gjorde det for fjerning er et $#*%%+. Jeg har nå prøvd følgende:

 

-damp

-varmepistol

-ir varmer

-26kW diesel varmer i garasjen så det er god omgivelsestemp

-dra i forskjellige vinkler med forskjellig varming. 
 

på bakluke og bakfanger så løsnet folien omtrent like fint som en ser på YouTube med de overnevnte teknikkene. Alt kom av i hele biter også. Så begynte jeg fremover på sidene og her sitter absolutt all lim igjen og folien er vanskelig å få av i større biter. Hjelper ikke noe å la paneler varme seg til gode 30-40 grader med ir varmer og så bruke damp heller.
 

Er det bare å ta tiden til hjelp her eller er det noen triks? Bruker ca 7 timer på et av de panelene bak. Er noen timer igjen da om dører, framfanger, framskjermer og panser er like ille :( 

rr.thumb.jpg.a1984404921b330c17e848238e9b1716.jpg

 

Endret av minim
fikset bilde
Klykken
Skrevet

Såvidt meg bekjent (kun gjort én gang) så er varme og tålmodighet fremgangsmåten. MEN - Mener du må høyere enn 40C for at folien skal slippe med limet. Nærmere 60-70C. Har du varmepistol (eller hårføner) så skal det gå OK, men vil tro det også avhenger av type folie og kvalitet på denne..

 

Skjønner frustrasjonen din! :S 

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2021 Tesla Model Y LR

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Magnera
Skrevet

Har fjernet folie fra noen biler, stort sett ambulanser hos folkehjelpen, og jo eldre/ slitt folien er jo verre blir det. Varmepistol er det som fungerer best for meg, godt med varme løsner limet, men du må finne balansen hvor det ikke blir så varmt at du bare drar folien fra hverandre (den smelter) istedenfor å dra den av bilen. 

 

Det å dra folien av med en grunn / liten vinkel pleier også å fungere best, blir mer som å løfte den av enn å dra den av. Og som du sikkert alt har merket får du noe av i store flak, mens andre ganger drar du av bittesmå biter av folie. 

 

Du kommer nok til å bruke mye tid og få slitte og ømme fingertupper. 

Certified Rupes Bigfoot System Specialist

Se alt av Show and Shine tråder med mer i bilpleieloggen

S&SHonda Acura NSX Audi A6 BMW 520 Hvit  Fiat Bobil Volvo XC90 BMW 740xd   BMW 320i GT Volvo XC70  BMW 320d  BMW 530i  BMW Z4  Audi A5 Cab  BMW 116i  Volvo XC90  Volvo XC60   BMW 120d  VW EOS  Toyota MR2  BMW 740xd 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår