Tomas

Ødelagt pad... lime?

Hei.

Jeg er veldig ny innen dette med bilpleie og fikk denne uken en pakke fra CYC med masse diverse godsaker, og i min iver i går etter å få testet litt produkter gikk det litt fort i svingene kan en si(bostavelig)..

Etter at jeg hadde gått over noen plasser med Ultimate Compound så skulle jeg vaske pad´en ren for produkt, dette gikk jo helt strålende til jeg kom på en lur metode for å tørke de(som jeg hadde lest her inne), å feste de til maskinen igjen får så å kjøre full guffe, dette gikk også greit.. en stund.. vooosj. og pad´en var delt i 2.

Noe som gikk meg hus forbi var jo at det var ment på roterende, og ikke DA som jeg selvfølgelig brukte..

Så kommer mitt spørsmål:

Det er delt såpass fint på midten at jeg lurer rett og slett på om det går ann å lime denne med f.eks superlim, og bare passe på at den ikke kommer lim helt nere mot flaten som skal jobbe med lakken??

Grunnen til at jeg vil være kjip og lime er at jeg er super utolmodig nå og ikke har noen mulighet for å kjøpe noen pad i nærheten.

Dette vil også selvfølgelig bare være midlertidig frem til jeg får bestilt nye.

Tomas

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke limt de, superlim etc blir hardt når det er tørt og da kan det lage merker i lakken din.. Bestiller du nye pads fra Ketil på Scandicshine og avtaler med han så er de nok i posten i løpet av noen timer, da har du de fort også....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Har for øvrig allerede inne en bestilling hos han som ikke har havnet i posten ennda:)

Dette er snakk om Meguiars Cutting pad, så denne er jo litt stivere enn andre også, men du mener at det ikke vil gå bra som helt midlertidig frem til jeg får nye? Kommer ikke til å ta hele bilen med det altså, bare litt testing.

Er lei av å vente nå;)

Men noen gode alternativer til Megguiars cutting pad hos ScandicShine?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan lime den med sikaflex, denne limen er ganske sterk, men blir gummigaktig når den tørker, ikke hard som f.eks superlim. Cuttingpadden er som du sier ganske fast/hard, så det burde ikke være noe problem. Dette er jo selvsagt en nødløsning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det ville jo vært en mye bedre løsning enn superlim.

tror jeg skal gjøre et forsøk med dette, og ja det er som du sier kun en nødløsning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cutting paden (burgunder) blir en del bløtere i bruk en det den er ut av plasten....

om du limer med feks sikaflex så lim ikke helt ut til flaten som er mot lakken, uansett hadde ikke jeg gjlrt det her, men er det testing på en bil som det ikke er så voldsomt farlig med kan det jo være verdt et forsøk da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, lar det ligge igjen halve lengden uten fuge, så det ikke skal komme noe kontakt med lakk.

Men jeg ble straks mer skeptisk når du sier sånn da det er stoltheten min det kommer til å gå ut over..

hmm, jeg fuger i alle fall så får jeg se hvordan resultatet blir.

Takk for gode svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok, som det blir sagt her vært litt skeptisk til å bruke den padden på noe annet enn en bil det ikke er så farlig med. Men hvis det bare er til testing på en "drit" bil går det nok greit. Lager den merker klarer du nok mest sannsynelig å fjerne det igjen når du får en pad som er i orden igjen også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pad´en gikk i søppla nå...

Hadde ikke blitt noe vellykket resultat uansett så jeg så da gidder jeg ikke prøve noe mer.

Klør etter ny pad:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive