Gå til innhold
Talker

Gradering av produktkomboer?

Recommended Posts

Talker    2
Talker

Sitter her med en flex maskin, s03+, s17 og s30, samt alle skumpadsene til scholl i medium og liten størrelse pluss en pad i ull.

Så jeg lurer på hvilke kombinasjoner som bør brukes når, og hvor. Det står jo hvilke pads som skal brukes til hvilke produkt på flasken, men dette utgjør jo ganske mange kombinasjoner. Så jeg lurte på om noen her kunne være så snill å skrive en liten liste over komboer fra groveste til fineste med utgangspunkt i hva jeg har. Evt også nevne om det er visse komboer som kan droppes fordi de utgjør samme som andre osv. Og nevn gjerne hvilke komboer jeg burde holde meg til til vanlig. En grov, en medium, og en fin. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Du kan bruke omtrent alt med alt hvis du skjønner..

S17 tar mye og avslutter pent, det samme gjør vel S30 og orange hvis du skjønner.. Er liksom greit å prøve på den lakktypen du jobber med pga at S17 kan oppføre seg bedre enn f.eks S30, men brått lager sort f.eks mer varme enn orange, noe ikke alle lakktyper liker.. Best å begynne pent og heller jobbe seg oppover i grovhet

S30+sort = nei

S30+orange = nei

S17+sort = 80%

S17+ull = 95% 1) refine med S17 sort eller S30 orange

det er f.eks en typisk gradering til hvordan man kan jobbe seg oppover i cut-skalaen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker
Du kan bruke omtrent alt med alt hvis du skjønner..

S17 tar mye og avslutter pent, det samme gjør vel S30 og orange hvis du skjønner.. Er liksom greit å prøve på den lakktypen du jobber med pga at S17 kan oppføre seg bedre enn f.eks S30, men brått lager sort f.eks mer varme enn orange, noe ikke alle lakktyper liker.. Best å begynne pent og heller jobbe seg oppover i grovhet

S30+sort = nei

S30+orange = nei

S17+sort = 80%

S17+ull = 95% 1) refine med S17 sort eller S30 orange

det er f.eks en typisk gradering til hvordan man kan jobbe seg oppover i cut-skalaen

Skjønte egentlig ikke alt det du skriver på slutten der. Det der med = nei. orange pad på s30 står jo faktisk på flaska også..

Endret av Talker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

Eneste tipser jeg kan komme med er at du burde følge produkt + padanvisning på produktet slavisk ;) Også alltid begynne med den minst aggresive kombo'n først (til du vet hvordan den fungerer på forskjellige lakktyper). Når du lærer deg produktene så vil du vite sånn ca hva som duger til hva, på hvilken lakktype osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha
Skjønte egentlig ikke alt det du skriver på slutten der. Det der med = nei. orange pad på s30 står jo faktisk på flaska også..

Det Kris mener er at funker ikke S30 og sort pad går du videre til S30 og orange, funker ikke det går du videre til S17 og sort, S17 og ull osv.

Og som han skrev......det er f.eks en typisk gradering til hvordan man kan jobbe seg OPPOVER I CUT-SKALAEN..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker

Så jeg skal ta utgangspunkt i produktet, og så begynne med den fineste pad'en til det produktet og gå oppover. Og ikke ta utgangspunkt i pad'en, og finne produkt til den, og gå gradene? Noe som egentlig bare hørtes dumt ut nå :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Du har egentlig mange forskjellige comboer med polish med 3 forskjellige grader med cut og tre padder med forskjellig grad av cut. Du kan f.eks ta utgangspunkt i en polish pad, og fint bruke både fin, medium og sterk cut på den. Og du kan også ta utgangspunktet i medium cut polish, og bruke både finish, polish og cutting pad med den. Det eneste egentlig som ikke er noe påeng er f.eks å bruke en sterk cutting polish med finish pad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig