OPC LINE

Fjerne "vannmerker" ?

Var hos en bekjent av meg i dag som lurte på litt hjelp/råd ang fjerning vannmerker i lakkoverflaten.

Bilen er ca 3 år og aldri tidligere polert. Den er vasket for hånd (svamp) jevnlig, men produktene og framgangsmetoden har vel vært så som så. For meg ser det ut som noen slags vannmerker i klarlakken, man kan så vidt kjenne de med neglen. Tror det kommer av inntørket avfetting/såpe og dårlig tørk etter vask.

Dette var det jeg prøvde uten at det hjalp noe nevneverdig:

1- Clayet

2- Lakkrens Duragloss 101

3- Scratch x, (flere ganger)

Ble som sagt ikke bedre og er usikker på hva som skal forsøkes . Merkene virker "svidd" fast i overflaten på klarlakken.

Forslag mottas med takk. :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart det ikke ble borte med lakkrens, har fjernet mye rart med autoglym sin...

I værste fall trengs det maskinpolering, går det ikke vekk da; bytt bil :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville prøvd roterende med ull og et grovt produkt, etterfulgt av et finere produkt med myk skumpute. Menzerna SIP på ull og Menzerna po85rd på finishing, eller Scholl s3 på ull og Scholl s30 på finishing :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de andre her sier, trengs nok maskin for å få det bort om du så vidt kjenner det med neggelen! Kan kanskje få det litt bedre for hånd, men ikke fjerne det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg ville prøvd roterende med ull og et grovt produkt, etterfulgt av et finere produkt med myk skumpute. Menzerna SIP på ull og Menzerna po85rd på finishing, eller Scholl s3 på ull og Scholl s30 på finishing :)

det var det jeg var litt redd for , siden jeg ikke har maskin.

men med tiden kommer det maskin....... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok til med maskin ja :/ sikker på at det ikke er etsing fra fugleskitt etc? Hvis det er en bil uten klarlakk kan det jo også være oksidert lakk?

Jeg har iallefall fjernet vannmerker etc med kun cleaner fluid fra swissvax før

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange ganger gikk du over med ScratchX? kan være det hjelper om du gjentar scratchX prosessen 3-4 ganger... ellers er det maskin og eventuelt ullpad som gjelder...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvor mange ganger gikk du over med ScratchX? kan være det hjelper om du gjentar scratchX prosessen 3-4 ganger... ellers er det maskin og eventuelt ullpad som gjelder...

Gikk over to ganger, med svært liten forbedring. Alle horisontale plater er "infisert", men en god del på skjermer og dører også. Litt av en jobb i hvertfall hvis man skal gå over med scratch x 3-4 ganger, hele bilen :shocking2: Lukter maskin her.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da lukter det strøm, turtall og ull ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive