MortenB

Valg av bakplate samt pads

Har gått til innkjøp av en Makita roterende og gjør meg klar til å "trene" litt på den ene bilen. Men før jeg starter trengs jo litt utstyr. Hva anbefales av bakplate og pads? Har tittet litt på produktene fra Scholl når det glender bakplate og Uber pads når det gjelder pads. Men bør jeg kanskje velge Scholl pads også? Og bør jeg velge både store og små pads og stor og liten bakplate? Tror vel egentlig allerede at svaret er ja.. men.. hehe

Lurer også litt når det gjelder produkter. Ble anbefalt S3+ samt S30+... Men er ikke S3+ litt tøff for en nybegynner? eller?

Sikkert noen som har synspunkter på dette også

Gleder meg uansett til å komme igang med roterende... Først på en 98 modell caddy... så en 02 Golf før jeg går løs på min 07 MB :P Viktig å ta de i riktig rekkefølge.. det beste til sist :)

Endret av MortenB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville tatt litt av hvert :P Jeg har scholl medium pads og bakplate, og disse er greie å jobbe med, men uber skal hvist være bedre! jeg har iallefall tenkt å bestille meg noen uber også ;)

Angående produkt så gikk jeg rett igang med ull og s03+ på min første bil, inget problem det :) Dette var også tyskerlakk, vanskeligere å gjøre feil der (selv om jeg greide det i og for seg, men ikke pga produktene/lakken).

Bare man ikke står iro på samme sted, og lakken ikke er unormalt tynn, tror jeg ikke du vil få noe problem med s03+ og ull :)

Kan forøvrig vere greit å kjøre litt med s30 og orange for å få øvd litt på å føre maskinen etc, det gjorde jeg noen ganger på panseret (ingenting forsvant, ble bare blankt :P)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde roterende for første gang i helgen, etter å ha våtslipt litt lakkflekker i steinsprutsår.

Fant da ut at det er lettest å begynne med lite cut i compounden samt små pads til jeg fikk litt føling med maskinen.

Tror du kanskje burde prøve litt med S30+ først, så får du øvd litt teknikk først, for deretter å gå over til mer heavy stuff.

Jeg fant ut at 3M ultrafine tok det aller meste av slipemerker på første forsøk. Fikk da kjørt MANGE pass uten problemer.

Bare husk å vete paden med vann eller QD så går det veldig lett.

Vet av erfaring at det er lett å lese seg til hvordan man skal gjøre ting, for så å stå med maskinen i hånda og gjøre alt feil før man får samlet seg og begynt å tenke litt.

Men, dette er ingenting å være redd for. Jeg fikk knall resultat på panseret mitt, uten noen uhell B) . Tror det skal Veldig mye til før man brenner lakken hvis man bare tar ting litt pent.

Ikke vær redd for S3+, men øv først med S30+. Pads tror jeg du aldri får nok av, men kjøp i hvert fall både store og små.

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kjører jeg på med følgende:

• Scholl bakplate til 5"-6.5" pads
    Scholl bakplate til 3" og 4" pads
    Uber Orange Pad 5.5 inch medium polish pad
    Uber pads 4" (Også Cyclo) Orange 2-pack
    Scholl wool pad large 170 mm
    Scholl S3+ 1kg
    Scholl S30+ nano compound 1 kg

Så får vi satse på at litt trening gjør at både Golfen og Mercedesen blir strøkne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil ha en solid og pålitelig bakplate så kan jeg anbefale Meguiars W66 som du finner i SOLO serien. Den er litt fastere enn det Scholl og 3m sine er, men fungerer veldig bra.. 3M bakplate har jeg akkurat fått, men ikke fått testet denne ennå. Scholl sine er en drøm å jobbe med og er så myke at pad'en din alltid vil ligge flatt på panelene. Problemet med scholl pads som jeg med flere har erfart, er at hvis man ikke er superforsiktig når man tar av pad'en, så løsner skummet inntil platen og man må lime dette.. Ellers så fungerer bakplater fra Lakecountry helt ok, men er på langt nær så brukervennlig som overnevnte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva anbefaler folket av puter til flex DA maskin i kombo med Scholl produktene da? Bruker roterende men har kjøpt en DA til bruk der jeg ikke får ett hologramfritt resultat med roterende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uber skal vel tåle DA maskin mener jeg, Scholl og 3M sine pads liker ikke DA maskiner, Meguiars sine funker bra, men hvordan de er sammen med Scholl polisher vet jeg ikke desverre..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener også at de nye HEX-LOGIC padene fra LC som SS selger, skal være gode til DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du kan bruke den, men bakplata går ikke helt ut til kantene på padden, noe som kan være både positivt og negativt egentlig... Ville nok heller gått for den på 6,5 tommer ja!

Endret av gomega
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken størrelse skal jeg bruke til flex DA da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 - 6" funker vel

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken størrelse skal jeg bruke til flex DA da?

Bør vel igrunnen ikke ha noe mindre enn 5.5" siden bakplata er såpass stor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive