Gå til innhold
berg640

Noen spm ang maskinpolering.

Recommended Posts

berg640    0
berg640

Hei.. Har nå polert min første bil med roterende maskin, å må virkelig si at det ga resultat :) Bilen var min fars hvite volvo 740 fra 1989. Den ble kjøpt av han i 1995, og har kun fått en kjapp dusj med hageslange en gang pr år siden da. Produktene som ble brukt var Meguiars MG 105 på burgunder pad og MG 205 på svart finish pad, også fra Meguiars. Det jeg lurer på er, ca hvor mye produkt dere bruker? Tror jeg brute vel mye, men synest at det tørket fort. La på en stripe på ca 15 cm. Må man fukte paden hele veien, eller bare på ny pad? Brukte MG 34 final inspection og litt quick detailer til fukting. Skulle gjerne hatt en polish som jeg kan jobbe med en stund før den tørker bort. Kjørte også med annbefalt fart som beskrevet på flasken. Kom gjerne med forslag til andre produkter, siden maskinpolering absolutt skal prøves mer :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eldorado    0
Eldorado

jeg bruker ett tynt kryss over padden på hvert panel (eller hver 30 x 30cm)

Pleier å fukte padden litt! ganske ofte, men husk å skrape bort tørket polish fra padden. (bruker du mye polish så pleier det å kladde seg endel på padden)

Endret av Eldorado

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
berg640    0
berg640

Ok. Tror også at jeg har tatt litt for store felt pr runde. Lurer også litt på ipa wipedown. Har lest at det brukes biltema batterivann og noe annet stoff. Hvordan skal dette blandes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Blandes normalt 50/50, men kan også blandes litt svakere. Derav navnet 5050 isopropanol

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Mistenker heller at lakken på den bilen er "sticky". Dvs. at produktene man bruker tørker ut med en gang, og det kommer ut sånne tyggisklumper med polish når man holder på.

Finn deg en bil med skikkelig klarlakk på, så eksperimenterer du heller der hvor mye produkt du burde bruke.

Husk at det viktigste er at produktene får brutt seg ned på den måten dem skal.

Har du nok produkt, får dem gjort det, og etterlater seg da den glansen det skal være i lakken.. Men hvis du bruker for mye, greier du nesten aldri å bryte det ned.. Og du sitter da kanskje igjen med hologrammer av slipemidlene i produktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Kan som regel jobbe lengre med polishen hvis du metter padden først. legg på et kors med produkt over padden og gnu det godt inn. Deretter legg en liten stripe på lakken som du plukker opp med padden i fart. Sprut på med vann/QD etter hvert om du føler det begynner å bli tørt. Men du trenger som regel ikke å drive så lenge med disse produktene da de er non-diminishing. Altså de bryter seg ikke ned, og har like høy cut hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×