kris1986

Mercedes Gälenderwagen

Da var det en MB Gälenderwagen som sto på tur. Petter skrev en SMS til meg å spurte om jeg ville være med på en lett jobb, noe som jeg så ja til ;) Ankom Halden rundt klokka 1600 klar for sprell, også var det førsteinntrykk av bilen, det var overskyet så ting så bra ut, bilen var t.o.m ren :D Det er ikke hver gang!

Vi begynte ganske naturlig med vask, hvor skumlansa ble koblet til Kärcheren med en ganske sterk blanding av Meguiars NXT- shampoo (lukter GODT)... Petter begynte å vaske felgene og hjulbuer med CG sticky wheel cleaner dermed brukte vi forskjellige Vikan børser for å få alt helt rent. Dermed spylte vi av kjærra og begynte å vaske med med microfibermitt og samme såpe i bøtta. Til tørk brukte Petter Miracle Dryer og jeg brukte Waffleweave fra Autobahn, bra tørkeredskap begge to ;)

IMG_2362.jpg

IMG_2363.jpg

IMG_2364.jpg

IMG_2365.jpg

IMG_2366.jpg

IMG_2367.jpg

IMG_2368.jpg

IMG_2369.jpg

IMG_2370.jpg

IMG_2371.jpg

Dermed var det tid for Clay, her ble CG sin everyday brukt av Petter mens jeg brutke Sonus sin clay som jeg er veldig fornøyd med, den er veldig fin i konsistensen. Det ble brukt Optimum No Rinse, eller ONR som mange sier, for å få ned kostnadene på lube samt den lukter godt og gjør jobben veldig bra.. Dette er typisk hva clayen plukket opp.

IMG_2372.jpg

IMG_2374.jpg

Han her titta veldig på kebabtralla mi, syntes den var møkkete, noe han har delvis rett i, Petter tok en del bilder han også siden Petter FORA meg med Lipton IS-te med sukker, har litt "sukkerangst" nå merker jeg, men det ser dere senere i tråden :blink: Men nok tull, her kommer shiten :D

IMG_2375.jpg

IMG_2376.jpg

IMG_2377.jpg

IMG_2380.jpg

Som dere ser så er lakken i veldig dårlig forfatning og vi tenkte for å få den fin bør vi bruke noe i M105- gata med ull siden det sikkert er hard Merce lakk på den og siden det det alvorlige riper over hele bilen, men siden vi skulle få opp glansen ble vi ca enige om at Menzerna PO85RD3.02 på en myk polishingpad ville gjøre susen så vi koblet opp maskinene og benyttet oss av Menzerna PO85RD3.02 (skriver SIP fra nå av, er enklere ;) )på Meguiars poleringsputer, da i 1.0 og 2.0 versjon. De er jo veldig myke samt av rondell/bakplate kommer langt vekk fra kantene på puta. Det er fint for bilen har MYYYYE kanter og små områder!

Nok snakk, vi kjørte grovt over for å se hvor mye SIP tok, det tok mye men la desverre igjen en del kjørespor. Moro.

Petter:

106FF med Megs poleringspute - kjørespor

Scholl A15 med Scholl orange poleringspute - KJØØØØRESPOR! :o

IMG_2385.jpg

Kristoffer:

Scholl S17 med Scholl finishingpute, sort - så bra ut først med etter en wipe med 3M GPAC så vi klart at det ble kjørespor. Nei tenkte vi, har vi hatt så flaks IGJEN? Ja.... Men siden de som driver stedet vi jobbet igår driver med litt rustsveising osv. så hadde de rubbing og Meguiars MG#80, da måtte vi jo prøve litt MG#80 samt CG Vertua Bond og etter litt testing fant vi ut av MG#80 var vinneren med tanke på kjørespor og på cut-niva, det kom ikke overraskende.

Da brukte Petter og jeg MG#80 med en std. Zenith metode over hele bilen, noe den svarte godt til MG#80 har veldig mye oljer så den tillater at man kan jobbe ekstremt lenge med den, lengre enn det jeg har efart med noen andre polisher, det gjør da så vi kan jobbe ned slipemidlene til de er ekstremt små å avlutte uten kjørespor og at det er oljer igjen så man ikke "marrer" lakken pga polishen er tørr!

Typisk metode fant Petter ut var 5 HARDE pass og 5 pene med relativ høy hastighet, dermed brenne ut polishen. Jeg prøve å kjøre den øenge på ett omlakkert panel, hvor jeg gjorde dette:

Spre, varme opp, dermed 20 (!) harde, sakte pass med 50% overlapp, dermed noen pass med samme hastighet med mindre trykk og dermed brenne den ut på 1000 omdr. med maskinens press, det ble helt strøkent! Da var det fortsatt oljer igjen, så tror det kan være en god polish til myke lakker, samt bilen ble helt SYKT pen og blank, oljene som er i Mirror Glaze serien er fortsatt en stor "høydare" mener jeg.. Nok snakk og surr, her er bildene og vi brutke MG#80 på finishingpads fra Meguiars (Petter) og Scholl (Kris) over hele bilen, grunnen til vi valgte forskjellige var pga størrelsene..

IMG_2382.jpg

IMG_2383.jpg

IMG_2384.jpg

IMG_2395.jpg

IMG_2398.jpg

IMG_2402.jpg

IMG_2401.jpg

Dokumentere utseende etter MG#80 B)

IMG_2427.jpg

IMG_2403.jpg

IMG_2405.jpg

IMG_2406.jpg

IMG_2408.jpg

Ekstremt myk og fin pute med god kvalitet...

IMG_2413.jpg

Nå kommer årets 50/50 money shot - dette gleda vi oss mest til, dette var også etter MG#80 så det tyder på myk klarlakk!

IMG_2414.jpg

IMG_2416.jpg

Dermed var den ene siden ferdig, så da var det LØØØV-pizza fra Campino sammens med IS-te :P

IMG_2418.jpg

Etter vi spiste målte vi den siden vi var ferdig med.. hehe.. Var ikke akkurat bekymret etter lakkdybe når vi tok med MG#80 og det var da heller ikke noe farlig..

IMG_2419.jpg

IMG_2420.jpg

Her var det litt tynt..

IMG_2423.jpg

IMG_2424.jpg

Denne gjorde jobben sin veldig godt!

IMG_2428.jpg

Dermed var vi ferdige.. Etter MG#80 vasket skummet vi bilen to ganger for å fjerne oljer. Da brukte vi Poorboys shampoo som er veldig fin å bruke samt den lukter NAM NAM! Dermed la vi på Poorboys Black Hole på bilen og to lag med Victoria Conc. Det ble helt nydelig, bilen ble ekstremt pen, klarheten og den mørke looken gjorde MG#80 seg fortjent mens de to andre gjorde en flott jobb med å få lakken

dyp og wet :wub:

IMG_2444.jpg

IMG_2454.jpg

IMG_2456.jpg

IMG_2460.jpg

IMG_2462.jpg

IMG_2465.jpg

IMG_2469.jpg

Hjulbuer ble det brukte Bare Bones fra CG og på dekk ble det bruke Endurance dekkshine fra Meguiars

IMG_2463.jpg

Litt vannaktiviteter ;)

IMG_2475.jpg

IMG_2476.jpg

Jobbet fra 1600 - 0100, Petter legger nok inn noen flere bilder som han tok! Takk for titten ;)

Mvh.

Petter og Kristoffer

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NÅ SNAKKER VI BIL :D Fin jobb.

Håvard

Endret av Meguiars Fan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar av meg hatten for dere:-) Kanonjobb og på ekstremt mye bil...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert dette her gutta! =D

Bra reveiw og bilder :D

Stiller i DCN t-skjorte ja :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba! :) Tipper eieren blir rimelig fornøyd!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, lurte deg godt, kompis...

Men er noe jeg vil rette på...

Foam besto av Orange Pre-wash1:5 og litt Sitruswash CLEAR

Derimot var det NXT i bøtta når vi vaska

Jeg synes fortsatt at det er kult at Kris kjørte 20 pass når jeg klarte meg med 10 + refine 1

HAr tenkt på dette med #80 idag. irriterer jeg litt over det. Men vi endte opp med den pga fjernet med enn vertua, og etterlot likt med kjørespor. Tenkt hvis jeg hadde hatt med S40 (eller s30) Tror jeg hadde funka her!!!

Ellers Kris, Bra reklame for Meguiars..

Noen av mine bilder:

IMG_8384.jpg

IMG_8386.jpg

IMG_8391.jpg

IMG_8402.jpg

IMG_8402.jpg

IMG_8403.jpg

IMG_8404.jpg

IMG_8409.jpg

IMG_8410.jpg

IMG_8411.jpg

IMG_8412.jpg

IMG_8414.jpg

IMG_8416.jpg

IMG_8417.jpg

IMG_8418.jpg

Litt testing imens skum lå på.. Ja, tror han angret 10 sek etterpå

IMG_8421.jpg

IMG_8422.jpg

IMG_8423.jpg

Tilbake, ja

IMG_8424.jpg

Victoria

IMG_8428.jpg

IMG_8430.jpg

Etter

IMG_8433.jpg

IMG_8438.jpg

IMG_8447.jpg

IMG_8459.jpg

IMG_8461.jpg

IMG_8463.jpg

IMG_8464.jpg

IMG_8465.jpg

IMG_8466.jpg

Så ladet vi Beading-test kanona:

IMG_8470.jpg

IMG_8471.jpg

IMG_8472.jpg

IMG_8473.jpg

IMG_8468.jpg

IMG_8474.jpg

Stiller i DCN t-skjorte ja :thumbup:

Må ha på den når jeg sammen med Kristoffer fordi han har en stygg uvane å sprute meg ned med polish...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for hyggelige kommentarer folkens..

Petter, når du gir meg "blikket" og holder en gallon med høykvalitets produkt foran meg, da vet du godt hva som skjer.. Det har vi snakket om før husker du!

Ellers tror jeg M205 eller S30 hadde vært gull, S40 blir brått litt pinglete? Har bare testet den ett par ganger, men siden den ikke fjernet kjørespor/marring på en E60 BMW så tror jeg den er litt pinglete på denne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

type karer dette her :)

ble i allefall en knallblank wagen dette her, og nok en prima jobb, smooth t-shirt også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk gutter ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en gjeng.. :D

Uansett så ble resultatet veldig bra..

Og når kommer solbilder av panseret på den 1-serien som ble mishandlet av børsten??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk ;)

Hele eineren er full av swirls og riper uasett, så trokke den børsten gjorde bilen styggere for å si det sånn! Vi skal ta en full shine på etter jeg har hatt den til oppretting (bulk og riper på bakskjerm og riper på bakfanger...) Er ikke motivert til å på en detail på den når den er stygg -_-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til Petter og Kris for fin og interessant tråd, og ikke minst en nydelig bil.

Har denne vært omlakkert i og med at lakken oppførte seg "mykt" og dere fikk kjørespor ?

- litt i saabgata mi med disse problemene.

Jeg tror ikke S30 på Orange pad hadde blitt noe bedre mht kjørespor hvis klarlakken er veldig myk, så det var interessant

å se at dere fikk klaff med MG#80, og jeg kjøper glatt den teorien om mere oljer, og bedre evne til å bryte ned slipemediene fullstendig.

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe for en gjeng ja :P Men FOR en jobb... Og kjempebra writeup! Utrolig bra ressultat. Men dere har altså kjørt over med SIP først og deretter MG#80?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Og når kommer solbilder av panseret på den 1-serien som ble mishandlet av børsten??

Bilen med de femi linjene du mener???? :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra write-up og artige bilder. To som jobber sammen gjør detailing 5 ganger så morsomt :) Bilen ble helt nydelig også. Gelendewagen er tøft.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive