maggi224

tw og masse spørsmål

32 innlegg i emnet

det jeg har satt meg opp i hode mitt er hvorfor er tw så ekstremt dårlig. di er jo et av verdens største produsenter av bilpleie og har mange kunder så det jeg lurer på er hvor vi her inne hater det så masse. det må vell vere noe bra fra tw. bruker ikke tw selv men det er jo så eksremt mange så bruker det. så enda et spørs mål . (passe nok ikke helt inn i trøden men jja) hvorfor lager ikke tw clay og rubbing som fjnere riper med roterende hvorfor lager di ikke noen gode vokser som nxt 2.0 det forstår jeg ikke bare di er verdens største bilpleie produsent men lager masse produkter som er dårlige i vårese øyner da. er jo nesten bare tw som er til salgs i butikker, synes at man kunne trenge bedre utvalg av produkter her i norske butikker , så vi kan få litt mere blanke biler her på veiene,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tw er forholdsvis billig, godt kjent for hvermansen og tilgjengelig overalt, da blir, og holder man seg store da... husker bestefar, han "polerte" bilen vår og høst hvert eneste år. Hva gjorde han egentlig da, jo han gnudde på et lag med TW voks... Hvermansen driter vel i vaskeriper osv... bare bilen er litt blankere enn naboen sin er det greit liksom... ser på meg selv, jeg ser mer og mer defekter i lakken til folk, og irriterer meg over det, tilogmed på biler til folk jeg ikke vet hvem er, biler på det lokale kjøpesenteret osv, men ser hvermansen disse defektene i det hele tatt egenlig? ja han gjør vel det, men tenker ikke fælt over de før vi presenterer et 50/50bilde vil jeg tro...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe imot turtle wax. Av den grunn at jeg aldri har prøvd noe annet produkt fra dem enn dekkvask og felgrens. Synd utvalget ikke er så stort annet enn turtlewax. Men tror det kommer til å endres da "vår generasjon" blir riktig opplært. hehe. Ferro-bet har kommet endel i det siste har jeg sett. En kompis ble faktisk anbefalt ferro-bet på torshovbilrekvisita på strømmen storsenter av ei meget hyggelig og pratsom dame. hehe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har polert mye med TW i mine tidligere bilår. Det gikk i standard grønn og en type hardvoks jeg ikke lengre husker navnet på.

Den gang var det grovt sett 3 merker å få tak i her jeg bor. TW som alle solgte og to bilrekvisitaleverandører so pushet henholdsvis Autoglym og Sonax. De gang så jeg på Autoglym som noe ekstraordinært. Merk at dette var før internetthandelens tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi snakker nostalgi tid dvs 70-80 tallet når jeg polerte mine første biler, var gul simoniz hard voks blant det bedre, den har vist faktisk blitt relansert.

Ellers likte jeg personlig best turtle vax sin Excalibur voks, den kosta skjorta den gangen men ble blank og beeda veldig tight. Men det var den gang det, tror jeg har en boks Excalibur stående en plass i kjelleren, nå ble jeg nostalgisk igjenn, har sikker noe med alderen å gjøre. :P

Til bake til nå tid, så er de nye produktene lettere å jobbe med, så deep crystal serien til meguiars et greit sted å starte.

Skulle du bli hekta har kazzper (god kemi) også 3M som jeg liker veldig godt spesielt rubbing og polish produktene.

Spør eventuelt om en nybgynner pakke så hjelper han deg sikker på rett vei med alt du behøver, så sen en PM og spør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skulle du bli hekta har kazzper (god kemi) også 3M som jeg liker veldig godt spesielt rubbing og polish produktene.

X2 3M-produktene er nok ikke mulig å gå feil med...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
X2 3M-produktene er nok ikke mulig å gå feil med...

har kjøpt meg deep crystal serien pluss litt microfiber og clay. må bare si at det frister og gå over te roterende. det kommer til og bli dyrt iallefall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
har kjøpt meg deep crystal serien pluss litt microfiber og clay. må bare si at det frister og gå over te roterende. det kommer til og bli dyrt iallefall :)

Har lett for å bli noen kroner ja... hehe, men duverden så moro du kommer til å ha det og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har lett for å bli noen kroner ja... hehe, men duverden så moro du kommer til å ha det og.

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare en ting som gjelder ROTERENDE!!!

Alt annet polish/ripefjerner/voks på boks kan i beste fall bli "blankt" men ikke i nærheten av roterende...

Har TW noen som helst "proff" produkter??? Aldri hørt om det, litt rart egentlig da de er en av verdens største innenfor området..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er bare en ting som gjelder ROTERENDE!!!

Alt annet polish/ripefjerner/voks på boks kan i beste fall bli "blankt" men ikke i nærheten av roterende...

Har TW noen som helst "proff" produkter??? Aldri hørt om det, litt rart egentlig da de er en av verdens største innenfor området..

Google is your friend.

- http://www.turtlewax.com/main.taf?p=2,4

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det der var bare vaske mideler til vaskehaller. og kan vell ikke si at der er proff med vaske hall den rinper jo bilen til h....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja der var det !!proff!! produkter fra tw gitt. var ikke så galne priser på di nei. men du får va du betaler for men det jeg spurte om på dette inlegge er hvofor det er så dårlig kvalti iforhold konkurenten deres meguiars foreks. er jo mye enklere og jobbe med step 123 til meguiars en for eks tw cleanar og tw voks. har testet begge deler brukte tw for en stund tilbake før jeg fant dette forumet :=) har nettop behandelt en bil med step 123 til meguiars og må si at bilen ble sinnsyk blank. også har det vert på en mnd nå og den beader bra enda. tw voks er nesten forsvunnet etter et par vasker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye av det negative med TW er vel at mange starter med det og da drar det med seg mye lun\mskt, polergarn feks, med den kunnskapen en har etter x antal år med bilpleie så vil en nok komme bra langt med TW også, clay, mikrofiber, herdetid, rett vaskemiddel etter polering osv gjør at det blir en annen sak.

tipper de fleste som ofte polerer med feks TW hjemme i gården sin:

IKKE bruker clay

IKKE bruker mikrofiber

IKKE kjenner til herdetid etter fjerning av voks

IKKE vet at zalo er fettløsende

IKKE vet at svamp og pusseskinn lager riper

Som nevnt her eller i en annen tråd, mange, kan vel si de fleste ser en blank bil etterpolering uanstt, vi ser ikke bare blankt vi ser ripe/swirl fritt også, der ligger det mange timer i forskjell mht jobb og resultat, TW er forbruker saker, at de er store har mye med at de var tidlig ute, hadde/har ok kvalitet til en billig penge, dette var da snadder for store butikk kjeder som ønsket ting som var ok bra til en fin pris, så har de vært flinke til å opprettholde avtaler med store kjeder som torshov, bilextra og bauhaus.. de bare er her liksom... ikke for entusiasten muligens, men for mannen i gata er det det enteste han kjenner og som han har brukt før, det en har brukt før er jo da selvfølgelig det tryggeste og forandring er ikke bra, her inne på DCN er det mer info om saker og ting, kjøper en et produkt som er nytt og litt rart så får en svar her om hva hvorfor og hvordan stort sett, da er det plutselig ikke så krise lenger om en ikke kjenner det fra før, i "gamle" dager ble jo mentoren til folk enten far eller bestefar, det han brukte det kjøpte du også, husk at merker som TW og meguiars ikke hadde internett å profilere seg på, da var det mannen i butikken som var sjef og han hadde stort sett enten TW el Meguiars å anbefale, dette er da i USA, i norge så var vel TW mystisk og eksotisk det også når det kom, det var sikkert mye bedre en mye annet på den tiden og fikk da fotfeste på samme grunnlag som feks Chemical Guys får nå om dagen mht at det er nytt og bedre en mye annet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

føler vel nå at noen av de drevne her inne skulle fått til en test av disse "proff"produktene fra tw og sammenlignet mot resultater fra andre mer anerkjente (iallefall her på dcn :P) merker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden liker jeg, mon tro om jeg skulle børstet støv av den gamle grønne TW-flasken og toppet det hele med en god voks?

Som Truls nevner så handler det nok mye om brukerfeil som er grunnen til at TW alltid blir disset.

Et lite eksempel på hvordan vår rare hjerne er skrudd sammen:

Min aller første bestilling med gode produkter inneholdt bla DG 105, og for meg var dette en åpenbaring av de sjeldne, men det siste året har denne knapt nok blitt brukt.

Og jeg tror nok mye av grunnen er at siden den er det jeg startet med så lurer jeg meg selv til å tro at alt jeg har kjøpt etterpå er mye bedre og da er det liten vits i å dra frem DG 105 igjen.

Og for unngå misforståelser, DG 105 er et kjempeprodukt og jeg skjemmes over at jeg har latt den støve bort..

Og med dette så sidestiller jeg på ingen måte TW grønn flaske og DG 105, men dere skjønner poenget mitt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forstått og veldig sant, er nok mye higet etter å prøve nytt her inne som driver mange av oss videre .. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og uten denne nysgjerrigheten hadde vi ikke kommet noen vei, så det er viktig at vi prøver nye ting.

Men jeg skal nå prøve å finne frem noen av de gode produktene jeg har kjøpt for lenge siden og jeg har glemt at jeg har liggende.

Selvfølgelig er det noen produkter som er mindre bra og som jeg ikke gidder å bruke om igjen, men er mange ting jeg har som er ikke har fungert skikkelig fordi jeg har brukt dem feil.

Kan nevne Dodo lime prime lite som jeg hatet første gang jeg brukte den, men som jeg nå elsker å jobbe med og gir meg kjemperesultater.

Ganske stor forskjell når en finner ut at den ikke skal tørke, men tas av umiddelbart etter pålegging. ;)

Og her kommer dette forumet til sin rett, fint å ha en plass der en kan spør om råd både til innkjøp og til riktig bruk av produktene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Og uten denne nysgjerrigheten hadde vi ikke kommet noen vei, så det er viktig at vi prøver nye ting.

Men jeg skal nå prøve å finne frem noen av de gode produktene jeg har kjøpt for lenge siden og jeg har glemt at jeg har liggende.

Selvfølgelig er det noen produkter som er mindre bra og som jeg ikke gidder å bruke om igjen, men er mange ting jeg har som er ikke har fungert skikkelig fordi jeg har brukt dem feil.

Kan nevne Dodo lime prime lite som jeg hatet første gang jeg brukte den, men som jeg nå elsker å jobbe med og gir meg kjemperesultater.

Ganske stor forskjell når en finner ut at den ikke skal tørke, men tas av umiddelbart etter pålegging. ;)

Og her kommer dette forumet til sin rett, fint å ha en plass der en kan spør om råd både til innkjøp og til riktig bruk av produktene.

x2!

Tror jeg kanskje skulle prøve en liten test med de TW produktene jeg har liggende... Selv om jeg aldri kommer til å gå tilbake til det, hadde det vært greit å teste for å finne ut om noe kan brukes eller ikke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive