-Martin-

Skjolder på sidevinduer

Hei!

I fjord sommer ble coupe'en benyttet til en hyggelig bilferie som tok oss til bla. Italia og Frankerike.

Vel fremme i Italia trengte bilen en real vask, så jeg reiste litt rundt og fant en grei selvvask som lignet mye på statoils selvvask systemer.

Denne hadde også en "varmvoks funksjon" som jeg så mitt snitt i å påføre, da temperaturen lå rett oppunder 40 grader resulterte det i at de svært varme rutene tørket ut voksen lenge før jeg rakk å skylle den av, og noen forferdelige skjolder var et faktum.

Jeg hadde en sitrusrens liggende i bilen som jeg prøvde å fjerne skjoldene med, men til ingen nytte.

Nå har det jo gått et år siden den gang, men skjoldene er fortsatt godt synlige.

Er det noen som har noen gode råd på hvordan dette kan fjernes? (PS. nei jeg brukte ikke børsten i selvvasken) :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener noen her anbefalte en vanlig lakkrens til å fjerne slikt, meguiars DC cleaner feks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ett par streker ned over sidevinduet som jeg hadde siden i fjor høst når jeg kjøpte bilen..

Så ut som brus eller noe som hadde tørket og ikke gikk vekk..

Jeg fikk tips om lakkrens og fikk det vekk for 2 uker siden..

Det fungerte hos meg.. men ikke sikkert hos dine skjolder..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis jeg går over vinduene med MG #80 som jeg har endel av feks. vil det ta det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje autoglym glasspolish vil gjøre susen, jeg synes den renser godt.

Må kansje gå over flere ganger, men jeg føler det er tryggere med et produkt for glass.

Hvis jeg ikke husker feil har 3M og en glasspolish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil egentlig tro du får bort skjoldene med MG#80 ja... Hva slags maskin har du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glasspolisher og håndrenser blir tungt for armene om det føles håst(?), i forhold til bare maskin rett på ruten.

Prøvde dette selv etter noe som hadde falt av trærne hadde lagt seg på en bakrute.

1 minutt og ruten var bra igjen.

Ta på en vindusforsegling etterpå, og ruter er bedre enn ny. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en voksen roterende makita maskin, Jeg bestillte Nano Lotus Pro. glassforsegling fra scandicshine igår.

Så da blir nok rutene flotte og fine etter en omgang med MG#80 og glassforsegling...!

Jeg leste noen innlegg fra han Nano Lotus representanten i norge her igår om at DCN medlemmer får rabatt på webshopen dems, men fant ingen rabattkode noe sted. Gjelder dette kun for V.I.P. medlemmer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder nok bare V.I.P. medlemmer det ja ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har en voksen roterende makita maskin, Jeg bestillte Nano Lotus Pro. glassforsegling fra scandicshine igår.

Så da blir nok rutene flotte og fine etter en omgang med MG#80 og glassforsegling...!

Kan nesten garrantere deg at du kommer til å bli kvitt skjoldene med den komboen der ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er glimrende!

Jeg skal velsigne tråden med noe illustrativ dokumentasjon når jobben er gjort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har samtlige ruter fått en runde med MG#80 fra polishpad festet på Makita 9227C.

Jobben var lekende lett og rutene så svært mye bedre ut etter kort tid med ca. 1000rpm.

Det ble en del oljerester fra polishen som ikke så noe særlig bra ut, men etter en vask med glassfoam fra Aco ble resultatet svært tilfrestillende :D

Pakken med NanoLotus bilglassforseglingen har ikke ankommet ennå, så jeg hadde bare på litt MG Quick Detailer for å beskytte rutene til over helgen.

Bilder kommer om noen strakser.

Endret av -Martin-
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer det noen bilder av resultatet.

Det ble en litt spontan økt så ingen bilder av vinduene før behandlig ble tatt desverre.

Skjoldene var umulig å ikke se fra noen vinkler, så bildene taler ganske godt for resultatet uansett...

Vindupolish1.jpg

Vindupolish2.jpg

Vindupolish3.jpg

Ikke bry dere om det som ser ut som fargeforskjell på døra, det er bare kameraet og lyset som ikke spiller helt på lag.

Vindupolish4.jpg

Flere bilder og en liten filmsnutt av beading kommer når NanoLotus behandlingen er ferdig...

Endret av -Martin-
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil og fantastiske bilder.

Bilde nr.2 var rett og slett rått :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2.... strøkne farger på de bildene.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra blanke de rutene ja..ser ut som en fin coupe det her...Men hvorfor kjører du med piggfrie dekk midt på sommern? :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra blanke de rutene ja..ser ut som en fin coupe det her...Men hvorfor kjører du med piggfrie dekk midt på sommern? :mellow:

Takk for det, Hadde sommerhjulene levert inn til dekkbytte, så da ble jeg nødt å ta vinterlissene fatt et par dager. Har forøvrig samme felger på sommer og vinterhjul.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive