olavkige

Blå plastikkstøtfanger

28 innlegg i emnet

Heisann alle sammen. Er spell ny på forumet her, men har nok vært innom og lest av og til så er ikke helt fremmed for temaene som blir diskutert her inne :)

Jeg er hjemme hos mine foreldre og ser at plastikken på deres volvo xc70 begynner å falme. Bilen er mørk blå, og plastikkstøtfangerne har en litt lysere blåfarge. Hvaslags behandling vil fungere for å få tilbake blåfargen til plastikken? Tidligere har jeg brukt forskjellige "bumpershine"-produkter som har vært svarte med stort hell, men jeg vil ikke prøve å påføre den svarte bumpershinen på de blå støtfangerne.

Vil denne kunne fungere: http://www.meguiars.no/index.php?_room=2&a...ail&_page=1 ?

Alle svar mottas med stor takk!

-Olav

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkert plastfanger?

PlastX er mer for lykteglass og generell klar plast..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde hadde gjort seg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Plast-X passer ikke til det nei. Meguiar's Trim Detailer er riktig produkt :)

Henger meg på siste her.. Megs TD fungerer veldig bra. Bra holdbarhet er det også på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Plast-X passer ikke til det nei. Meguiar's Trim Detailer er riktig produkt :)

Meguiar's Trim Detailer , på lakkert fanger???? Funker vel kun på svart plastikk, eller...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meguiar's Trim Detailer , på lakkert fanger???? Funker vel kun på svart plastikk, eller...

Såvidt jeg vet er fangerne på XC70 gjennomfarget vinyl, ikke lakkert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Såvidt jeg vet er fangerne på XC70 gjennomfarget vinyl, ikke lakkert.

Hva du vet! ;):)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Henger meg på siste her.. Megs TD fungerer veldig bra. Bra holdbarhet er det også på den.

x 3

Velkommen til galehuset :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
x 3

Velkommen til galehuset :wacko:

også kan sikker Nano anbefale en topp forsegling slik at den varer enda lengre:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har en maken bil med samme farge selv,

Jeg har prøvd Turtlewax nano bumper &tyre shine (rød flaske) samt megs trimdetailer, og hvilken som fungerer minst dårlig er jeg neimen ikke sikker på...hehe

Hvis jeg skulle velge en av disse to, så ville jeg gått for turtlewaxen, og da gjelder det å sause på...la stå 5 minutter, og deretter tørke over med en tørr MF - for så å gjenta behandlingen en gang til.

Det er det resultatet som ser best ut, og som holder akkurat et par uker/vask, slik som megs trimdetailer (som er mye blankere, og derfor mere unaturlig)

Jeg skal teste owatrol polytrol......og tror nok at det vil gjøre meg langt lykkeligere enn med de to produktene både jeg og andre her snakker om.

Det er ikke det at det ikke blir seende bra ut - men det forsvinner veeeldig fort igjen.

Hvis du finner oppskrifta på din egen måte - så del det med oss da B)

mvh

ståle :)

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du også har testet Black Wow ståle? Den er i alle fall bedre en begge som er nevnt over... også dyrere...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hva du bruker er "teknikk" viktig. For å få bort den glossy finish'en og jevne ut behandlingen man har gjort går man over med en MF, jeg liker å bruke en som er litt fuktig. Er vinylen veldig tørr må flere behandlinger til. Og uansett hva du bruker; rist flasken godt først!

Ståle: Jeg vet ikke hvorfor du har fått dette resultatet med TD, det høres ærlig talt mystisk ut..

Vi gjorde en test med 8 forskjellige produkter på en Golf II for en tid tilbake, vel og merke før vi kjente til Black WOW og Polytrol, så disse var ikke med i testen. Det mørkeste og jevneste resultatet på ufargede midler var området som var behandlet med TD, og etter 4mnd var det kun området som var behandlet med TD man kunne se det var gjort noe med overhodet..

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duragloss marine/rv protectant holder en evighet på plast, har brukt den over feks Duragloss`bumpershine... DG marine/rv gir ikke mye farge, men den beskytter bra, er ment til bla båt, så tåler noe vann ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Regner med du også har testet Black Wow ståle? Den er i alle fall bedre en begge som er nevnt over... også dyrere...

Nei Blackwow har jeg ikke testet.....skulle gjøre det helt til Eirik kom med noen snaxy bilder av polytrol som så bra ut :)

Duragloss marine/rv protectant holder en evighet på plast, har brukt den over feks Duragloss`bumpershine... DG marine/rv gir ikke mye farge, men den beskytter bra, er ment til bla båt, så tåler noe vann ;)

Shait....det er jo genialt er det 501 du tenker på ? - har en slik flaske som står i hylla hjemme å lurer..... :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei denne er en beskyttelse til plasten på båter etc, har den på halve kangoon, (mht testen nano vs duragloss) og den henger på som fy.... gjør ikke ting så voldsomt sort/mørkt, men holder bra som sagt....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Uansett hva du bruker er "teknikk" viktig. For å få bort den glossy finish'en og jevne ut behandlingen man har gjort går man over med en MF, jeg liker å bruke en som er litt fuktig. Er vinylen veldig tørr må flere behandlinger til. Og uansett hva du bruker; rist flasken godt først!

Ståle: Jeg vet ikke hvorfor du har fått dette resultatet med TD, det høres ærlig talt mystisk ut..

Vi gjorde en test med 8 forskjellige produkter på en Golf II for en tid tilbake, vel og merke før vi kjente til Black WOW og Polytrol, så disse var ikke med i testen. Det mørkeste og jevneste resultatet på ufargede midler var området som var behandlet med TD, og etter 4mnd var det kun området som var behandlet med TD man kunne se det var gjort noe med overhodet..

Føler jeg har prøvd det meste med de to nevnte produktene - og det eneste jeg kan se som øker varigheten er perioder med hyppig påføring

- da holder det en stund.

Kan godt tenke meg at du får en mattere overflate på TD hvis du tørker med fuktig MF ja.

Det som forøvrig er knallpositivt med meguiars TD og TW er at du kan sause på uhemmet...komme borti lakk, gummi, vinduer o.l og det er bare å tørke det bort i en fei. Ikke noe warnings og styr med at det skjolder osv.....så produktene er hyperenkle å påføre :)

Nei denne er en beskyttelse til plasten på båter etc, har den på halve kangoon, (mht testen nano vs duragloss) og den henger på som fy.... gjør ikke ting så voldsomt sort/mørkt, men holder bra som sagt....

Ja....er det ikke denne da ?

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=113

Duragloss 501 boat&RV polish/sealer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne:

531.........

funker i sola også, flere lag om du vil ;) spray på en pad og påfør, ikke spray rett på panelet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Denne:

531.........

funker i sola også, flere lag om du vil ;) spray på en pad og påfør, ikke spray rett på panelet..

Og da tenker du denne som et topplag for å forsegle den plastfornyeren du har lagt på først ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare brukt MG TD, og har egentlig vært veldig fornøyd med denne. Pen svart farge, og holder greit. Etter noen vask blir den tydelig dårligere, men den er der fortsatt. Det ser du tydelig hvis du sammenligner med et sted du ikke har påført TD. Har nå kjøpt meg polytrol som har fått så mye skryt da TD er i ferd med å gå tom. Skal teste denne til helga tenkte jeg. Denne vil dog bare bli brukt på utvendig vinyl tror jeg. I mottorrom osv kommer nok TD til å være førstevalget fortsatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive