martinand 13 Skrevet 14 Juli, 2020 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2020 (endret) Etter mange år med drømmen, får jeg endelig bygget drømme garasjen! som sikkert mange av dere andre der inne, har planene og drømmene ligget i hodet lenge! Det har vært litt forskjellige planer om hvordan den skulle bli. Men til slutt kom jeg frem til at det var denne løsningen som var best, med tanke på plassering, størrelse og utnyttelse av tomten. Garasjen er delvis under bakkenivå, med terrasse oppå. Det ble noen endringer på fasaden underveis. Døren ble flyttet til høyre side, og det ble montert 2 stk porter istedenfor 1. Dette er 3D tegningen som arkitekten laget. Garasjen er her tegnet litt i fra huset. Det som mangler mot boligen med forskalet og støpt, sånn at terrasse går helt inn til boligen, under her blir det bod på ca 16kvm Her skal garasjen ligge. Garasjen ble bygget av Jackon Thermomur 250x og hulldekke med isolasjon og påstøp! Flere bilder kommer! Endret 17 Juli, 2020 av martinand Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
martinand 13 Skrevet 17 Juli, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Juli, 2020 Hva er det folk bruker til å legge ut bilder med? har prøvd google photo og flickr. men får det ikke til. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Warhead 0 Skrevet 17 Juli, 2020 Rapporter Share Skrevet 17 Juli, 2020 Hva mener du, Flickr som du har brukt funker fint, men det er mye "død" plass på printen din (nederste / svarte). MS Paint jobb å kutte det vekk så går det nok bra. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
martinand 13 Skrevet 17 Juli, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Juli, 2020 8 minutter siden, Warhead skrev: Hva mener du, Flickr som du har brukt funker fint, men det er mye "død" plass på printen din (nederste / svarte). MS Paint jobb å kutte det vekk så går det nok bra. Bildene er tatt med Iphone og blir i HEIC format. jeg får da ikke lagt dem inn i flickr.... Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Niebelheim 66 Skrevet 17 Juli, 2020 Rapporter Share Skrevet 17 Juli, 2020 Jeg legger bildene rett innpå forumet. Funker kjempefint det. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
martinand 13 Skrevet 17 Juli, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Juli, 2020 4 minutter siden, Niebelheim skrev: Jeg legger bildene rett innpå forumet. Funker kjempefint det. Var det jeg gjorde nå! Men må konvertere alle filene til jpng først! Finnes det noe måte å legge inn HEIC filer på ? Er det mulighet for å legge ut video? Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Warhead 0 Skrevet 17 Juli, 2020 Rapporter Share Skrevet 17 Juli, 2020 @martinand: beste måten å legge ut video på tipper jeg er å bruke youtube også legge inn den her. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Klykken 103 Skrevet 18 Juli, 2020 Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2020 Imgur.com funker også bra. Siter *201x Tesla Model 3 i reservasjon*2015 Tesla Model S85D *2016 Mazda CX-3 150hk 4x4 *2014 BMW i3 Helelektrisk bilpark <3 Lenke til innlegg Del på andre sider
martinand 13 Skrevet 18 Juli, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2020 Det ble mye graving på dette prosjektet. Jeg hadde allerede gravd opp hele tomten en gang tidligere, når jeg kjøpte ble det gjort om en del i tillegg til ny drenering og isolering av grunnmur. Det første som ble startet med var å demontere støttemuren som jeg hadde bygd tidligere Så var det drenering som sto får tur, i tilfelle det ble mye regn under byggeperioden. sånn at ikke tomten skulle stå full av vann. Gravingen startet 21.Februar Endelig skulle tomten graves ut! det var spennende tider. jeg skulle grave delvis inn på naboen sin eiendom. Så var litt spent på om det måtte spuntes. En god del av hekken til naboen måtte også fjernes. Legger ved link til noe videoer. 2 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Tommy 6 627 Skrevet 18 Juli, 2020 Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2020 Spennendes prosjekt. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til innlegg Del på andre sider
martinand 13 Skrevet 18 Juli, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2020 her ser man at garasjen ligger en del lavere en sålen på huset. derfor ble ikke garasjen bygget nærmere. 19.Mars Måtte grave og pukke om hverandre. Det var ikke nok rekkevidde for å pukke fra enden av garasjen. Drenering fra garasje og inn til kum i gårdsplass. Som dere ser på tegningene er garasje L formet. Hulldekke blir liggende i lengderetningen på bygget. jeg måtte derfor ha en bjelke som bærer dekket. bjelken er av type HSQ og er spesialdesignet for hulldekker. dette er tegningen av hulldekket. Siden bjelken skulle ligge an på veggen måtte jeg lage 2 skikkelige fundamenter under veggene. disse hentet jeg betong i tilhenger for å støpe. 26 Mars ankom isopor elementene fra Jackon. dette ble kjøpt på Ski Bygg. Det ble brukt jackon såleblokk hele veien. Elementene kappes i hjørnet for at betongen skal flyte mellom. og for å få plass til jern. I såleblokkene legges 2 stk 10mm kamjern, disse legges oppi sporene i nederste isopor travers. 29 Mars såleblokk og 2 skift med veggblokk legges først. Jeg har valgt og legge inn ekstra med jern i veggene. det ligger 2 stk kamjern 10mm i hvert skift! på kald og varm side. Dette har jeg i hvert eneste skift. i hjørner legges det 3 stk jern i kryss. det ble bundet sammen med bindemaskin. Jeg fikk et tips av snekker som driver med det! Binde skiftene i hverandre med strips. 2 stk på hver blokk dette forhindrer blokkene i å løfte seg mens man støper! Et genialt triks som det er rart at ikke jackon bruker. rør lagt opp i pukken. 30.mars kommer første runde med betong! såle og 2 skift med veggblokk. når det er ferdig støpt må det settes ned vertikal armering. på kald side/ytterkant skal det stå armering 1 meter over ferdig gulv. for hver 15cm på varm side skal armeringen gå helt opp til toppen av veggen, for hver 15 cm. Her gikk det 7.5 M3 med B30 Kvelden 30.mars var mesteparten isolert. brukte en varmetråd med stativ for kapping av isopor. denne ble brukt på blokkene også! kan varmt anbefale det, da slipper du at alt av isopor kuler flyter rundt! da slipper du å få den flytende opp i støpen. varmekabel ble lagt i ytterkant ved port, i tilfelle det blir problem med at porten fryser fast. 2.april Det er klart til støping av gulv! Det er støpt gulv og laget forskaling til sakseløfter. Trekkerør til sakseløfteren ble lagt før støpen kom. Så ble lagt renne foran garasjeportene. det er god med fall fra garasjeporten og ut til renne. så er det fall fra innsiden av port og ned til sakseløfter. Nå som gulvet er støpt, blir det en lek å stable resten av thermo blokkene. 7.april 8.april veggene er ferdig stablet. nå begynner jobben med støttesystemet. 15.april resten av veggene blir støpt. Det eneste jeg ikke har gjort selv under dette prosjektet er støpe arbeid. Har en bekjent som er veldig god på støping. har har brukt thermomur på flere jobber selv. Skal du bygge med lignende system, så er bruk av støttesystemet helt genialt. det er meget enkelt og montere og man har stillase. etter endt støping må vertikal armering på innsiden skjøtes helt opp. Armering er ferdig kappet og klart til å stikkes ned i betongen. Fortsettelse følger.. 5 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Hans Marius 1 232 Skrevet 16 September, 2020 Rapporter Share Skrevet 16 September, 2020 Spennende prosjekt å følge med på! Gleder meg til videre fremdrift Siter Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til innlegg Del på andre sider
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.