ØrjanA

SS: 2008 Toyota Prius

Enda en ren utvendig jobb. Bilen til naboen som gang på gang har sett meg jobbe. Skulle kun ha en grei utvendig runde. Startet med en skikkelig vask. Uheldigvis tom for Scholl Crack 9000 så etter 2 runder med Scholl Rapid 9000, skum og SV Wash pudle så var det fremdeles som å kjenne på sandpapir med 120 korning når man dro hånde langs siden :blink: Ble en lang lang runde med Clay for å få lakken klar til poelring. Meningen var å slippe unna med 1-stegspoelring, men var litt skeptisk da lakken på disse her er ekstremt myk og jeg fant ikek igjen DA maskinen min så måtte bruke Flex`en. Forsøkte først Scholl S40 på sort/grå Scholl pad og det tok omtrent ALT, men la igjen kjørespor så det holdt. Forsøkte så Menzerna PO85RD på orange Scholl pad og det var dagens vinner. Tok MYE og etterlot seg en skikkelig blank overflate fri for kjørespor etc. Hele bilen fikk sin del med PO85RD før det ble en runde med CG Vertua Bond og det hele toppet med CG 5050 limited edition. Felegen Fikk en runde Vertua Bond og dekkene en runde CG Silk Shine dresing. Så var det klart og naboen kunne pakken bilen, fylle den med kone og 2 barn og dra på årets sommerferie.

Følgende ble brukt på denne her:

Utvendig vask:

SS bøtter med grit guard

CG Citrus wash

Duragloss 901

SV Wash Pudle

Scholl Rapid 9000

Skum fra selvaskeanlegget

SS tørkehåndkle "updatert utgave"

CG Streak Free glass clean

Dekk/felger:

Bilberry safe wheel clean

Div felgbørster

Skum fra selvaskeanlegget

CG Vertua Bond

CG Silk Shine Dressing

Lakkpleie:

Menzerna PO85RD

Orange Scholl pute

CG Vertua Bond

CG 5050 Limited edition

Ble lite med bilder denne gangen, men noen ble det da. Lakken så helt Jæ... ut enda bilen kun er 1 år gammel, dog har den rullet 34.000km, men likevell.....

Før PO85RD

IMG_5035.jpg

Etter PO85RD

IMG_5037.jpg

50/50 på venstre bakdør:

IMG_5028.jpg

Førerdøren var ikke noe bedre:

IMG_5034.jpg

IMG_5030.jpg

IMG_5032.jpg

Etter PO85RD:

IMG_5038.jpg

Ferdig bil etter PO85RD, Vertua Bond og CG 5050 limited:

IMG_5042.jpg

IMG_5043.jpg

IMG_5045.jpg

IMG_5046.jpg

IMG_5048.jpg

IMG_5049.jpg

IMG_5053.jpg

IMG_5054.jpg

IMG_5055.jpg

IMG_5060.jpg

Ble dårlig med bilder ute idag. Bøtteregner ute så da blir bilen stående inne til eieren tar den ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy faen så dårlig den så ut før :blink: Må være ufattelig mye lakk på disse, samt at han ikke har vært noe snill med den fra før :(

Veldig bra jobbet - som alltid - Ørjan :thumbs: De 50/50 bildene var helt utrolig :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fy faen så dårlig den så ut før :blink: Må være ufattelig mye lakk på disse, samt at han ikke har vært noe snill med den fra før :(

Veldig bra jobbet - som alltid - Ørjan :thumbs: De 50/50 bildene var helt utrolig :D

Takk Takk Mikael

Lakken er ufattelig myk på japsene. Vært borti en Avensis før og var like ille den.

Snill har han faktisk vært på den måten at han stikerk innom en av våre nye landsmenn for vask når det trengs, men hjelper jo ikke akkurat at de bruker svamp og gjrene nal til å tørke bilene med :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shit, snakker vi myk lakk ja.... Må allikevel være litt gøy å kunne gå over med finish polish å ta så og si alt :) Jeg synes i alle fall det er bare digg å polere med finish polisher ;) Super jobb igjen dette!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok en prima jobb, er greit med bløt lakk bare en finne rett kombo :)

Prius er ikke en favoritt bil, men denne var ikke så ille å se på, kan være en grunn at den var såpass blank da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra, bra jobba :thumbup:

Er sikkert samme lakk som på min bil på denne, og kan bekrefte at den er som smør :P Er nok også mye av grunnen til at den så så jævlig ut etter så kort tid.

Hadde samme erfaring som deg sist bilen min ble polert, da med Scholl S30, orange pad med roterende, lagde kjørespor som bare det. Så ble samme produkt på DA den gangen.

Skal ha produktene du brukte i bakhodet når jeg polerer bilen min i morgen, har ikke Menzerna PO85RD. Men har det meste av det andre fra Menzerna + 3M ultrafina skal testes. Kan hende jeg kan komme unna med en 1steps polering med Ultrafina + orange Scholl pad. Hvis ikke blir det nok noe annet og Ultrafina på finising pad til slutt for å fjerne kjøresporene.

Men får nok bare teste ut div pads og produkter, for å finne hva som gir best resultat ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk om kanonstart på ferien :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prius er en rar bil. Men det ble veldig pent dette, og svart nypolert bil ser bra ut nesten uansett hva slag det er. Myk lakk ja. På X-Trailen min fjerner M82 og Meg finishpad mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prius er en rar bil. Men det ble veldig pent dette, og svart nypolert bil ser bra ut nesten uansett hva slag det er. Myk lakk ja. På X-Trailen min fjerner M82 og Meg finishpad mye.

Er litt rare disse her ja, men denne skiller seg også litt ut på en bedre måte pga felgene som jeg personlig synes denne biler kler godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent! Hadde IKKE trodd at S40 legger igjen kjørespor :blink:

Kjøp deg en flaske med M205, da snakker vi good shit :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive