Gå til innhold
Meguiars Fan

PRISER OG ANNET

Recommended Posts

Meguiars Fan    1
Meguiars Fan

Det er jaggu mye uvitenhet her inne anngående dette med kostnader.

For å ta Meguiars, noe jeg kjenner til(jobbet der en liten periode). Meguiars blir produsert i USA. De skal tjene sine penger, det er det liten tvil om. For å få varene til Norge erre ikke bare å ringe over dammen å få de sendt hit til USA priser. De skal via Nederland(europa distr, dette er ett fordyrende ledd). Det skal til en hver tid være opparbeidet/holdt oppdatert Datablader på samtlige produkter.

Ting som koster for en importør :

1. Kjøpe varene.

2. Kontor/lager.

3. Kontorfolk/lagerfolk.

4. Selgere(som i vårt land har mye reisetid)

5. Biler til selgere.

6. Lønninger

7. Være med på messer, stands, klubber etc etc etc. ER IKKE GRATIS Å VÆRE HOVEDSPONSOR PÅ GATEBIL OM NOEN TROR DET.

8. Reklame.

9 ETC ETC ETC ETC ETC. ALT KOSTER!!

Jeg for min del har hatt stor glede både privat og på jobb(tidligere klargjører) av å ha en/flere seriøse norske importører å forholde meg til.

De har hatt det jeg skal ha til en hver tid på lager (så og si) Kan seff ikke ha ALT INNE BESTANDIG. Sånn er det i alle bransjer.

De har kommet innom når det har vært behov, hjulpet til når det har vært behov, svart på telefonen når det har vært behov og vært BRA!

Kan nevne de jeg har opplevd som meget gode.

CARTEC (CARTEC)

NORSK PROL (MEGUIARS)

ORAPI APPLIED (MAX WAX)

REMITEK (LAHEGA)

Har oxo opplevd Butikkene her på forumet som gode og seriøse.

Det ser man jo ganske enkelt ved å være her inne, samt å handle av de.

Dette er forhandlere/importører som alle har selgere som reiser rundt for å ta opp din bestilling/hjelpe deg. De har lager stappet med Produkter.

De har biler de bruker rundt i vårt flotte land.

Det er enklet og greit ett service apparat.

Meget bra forhandlere/importører for de som jobber som jobber med bilpleie/båtpleie/daglige brukere av hva enn disse måtte ha av produkter.

De butikkene som er inn her på forumet er oxo gull verdt for oss som forbrukere.

Ta feks Scandicshine(nevner SS fordi jeg har erfaring med de) Super service. Svarer og er aktiv. Dette gjelder vel alle de som er her inne.

Men for å vri litt på det hele. Om vi skal ha laveste pris til enhver tid, da hadde jo ingen handlet enn dritt i Norge. mulig litt på spissen, men de fleste skjønner nok tankegangen. Tror faktisk fra nå av att jeg kun skal handle ifra utlandet. Chemical Guys er jo bare såååååå grisebillig på nettsiden i USA, samme med Meguiars, samme med Poorboys, samme med Menzerna, samme med ditten og datten.

Mulig jeg provosere folk med sånn skriving, men det driter jeg i :D Skal bare ha alt billigst mulig fra nå av. Oxo skal jeg spørre folk på forumet om hjelp. Gratis hjelp faktisk. Ellers så kan jeg jo ringe/maile til SS for å spørre om de produktene han fører, men som jeg får tilsendt via USA.

Hva tror du Ketil ? Hjelper du meg til en hver tid om jeg handler alt du fører rett ifra USA ?

Håvard

Endret av Meguiars Fan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil
Hva tror du Ketil ? Hjelper du meg til en hver tid om jeg handler alt du fører rett ifra USA ?

Håvard

Tror ikke det Håvard, hehe.

Har opplevd å gjort det før, men blir litt frekt!

Men å bestille varer for deg, det kan vi ordne. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Bra skrevet Megs Fan :thumbup:

Må bruke de forhandlerne som tør satse her i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Vi vil jo ikke at SS går konk gjør vi vel? :) Eller noen av de andre butikkene for den sags skyld ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 214
NeDD

Stemmer dette her! Tror folk skjønner poenget ditt Megs Fan, bra skrevet.

Uten å spore av så gjelder dette også bilstereo.

Prøv å få en norsk storhandler til å hjelpe deg med forsterker handle fra "over there".... Neppe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meguiars Fan    1
Meguiars Fan

Ja, det er ikke bare bare å selge kjemikalier. Å selge rekvisita er en annen ting.

Kanksje få av dere som veit det, men Meguiars Wheel Brightener er ikke lov å selge i Norge lengre. Den inneholder stoffer som ikke er godkjent etter nye lover. Det kommer nok en erstatter for den. Dette gjelder forresten Europa. Wheel Brightener er jo ett knallprodukt, så litt dumt.

Alle kjemikalier skal være registrert i stoffkartoteket. Kan jo prøve å krangle med arbeidstilsynet på detta. Skal oxo være Faremerket på Norsk.

http://www.ecoonline.no

http://www.arbeidstilsynet.no/c26981/forsk....html?tid=28016

Klart mange privatpersoner gir vel døyten i dette, men en bedrift er pålagt etter norsk lov å ha Sikkerhetsdatablader på produktene de bruker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cotte78    389
cotte78

Du har ett bra påeng, selv prøver jeg og handle mest mulig fra de Norske forhandlerne. Bruker kun utenlandske selskaper for og kjøpe ting som ikke selges i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Godt sagt Håvard, du er innom noen viktige momenter her (og det er mange flere)

Grunnen til at jeg mer eller mindre har "gitt opp" Meguiar's proff, (fra Norsk Prol) er at jeg får lassevis med PM'er, mailer, MSN-meldinger osv der folk lurer på hva de skal velge osv. Helt greit det, jeg bruker selvfølgelig de timene det tar i å svare på spørsmålene, men i 99% av tilfellene handler de da ikke av meg, de sier takk for hjelpen og bestiller fra Autogeek el.l. Men jeg skjønner det godt når man ser hvor store prisavvikene er.

Meguiar's forbrukerserie (fra Panvulk) er heldigvis en helt annen sak, der er ikke prisene så hinsides avvikende som på proff. Og det synes jeg egentlig er godt gjort med tanke på at kostprisen til importør pr enhet er høyere enn hva man betaler over disk i statene.

Jeg gjorde et valg da jeg startet Godkjemi.com, og det var at jeg skulle drive en renhåret virksomhet basert på ærlighet og åpenhet. Jeg kunne ikke levd med faren for at et barn blir liggende på sykehus med alvorlig forgifting bare fordi legene ikke fant deklarasjon eller importørnavn å søke i datablad-basen. Bare for å omsette litt mer og tjene litt ekstra...? No way!

At noen synes dette er dumt, er greit for meg. De kan handle andre steder. Men når anklager hinsides all sunn fornuft popper opp i upassende tråder, tar jeg det faktisk personlig. Såpass personlig at jeg vurderte å terminere mitt samarbeid med DCN når jeg lå våken i natt.

Men så lenge noen faktisk er såpass hyggelige at de prøver å "oppklare" situasjonen og går i mitt forsvar uten at jeg har bedt om det, blir jeg litt varmere om hjertet igjen.. takk!

Endret av kazzper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rasmus/Nanolotus    57
Rasmus/Nanolotus
Godt sagt Håvard, du er innom noen viktige momenter her (og det er mange flere)

Grunnen til at jeg mer eller mindre har "gitt opp" Meguiar's proff, (fra Norsk Prol) er at jeg får lassevis med PM'er, mailer, MSN-meldinger osv der folk lurer på hva de skal velge osv. Helt greit det, jeg bruker selvfølgelig de timene det tar i å svare på spørsmålene, men i 99% av tilfellene handler de da ikke av meg, de sier takk for hjelpen og bestiller fra Autogeek el.l. Men jeg skjønner det godt når man ser hvor store prisavvikene er.

Meguiar's forbrukerserie (fra Panvulk) er heldigvis en helt annen sak, der er ikke prisene så hinsides avvikende som på proff. Og det synes jeg egentlig er godt gjort med tanke på at kostprisen til importør pr enhet er høyere enn hva man betaler over disk i statene.

Jeg gjorde et valg da jeg startet Godkjemi.com, og det var at jeg skulle drive en renhåret virksomhet basert på ærlighet og åpenhet. Jeg kunne ikke levd med faren for at et barn blir liggende på sykehus med alvorlig forgifting bare fordi legene ikke fant deklarasjon eller importørnavn å søke i datablad-basen. Bare for å omsette litt mer og tjene litt ekstra...? No way!

At noen synes dette er dumt, er greit for meg. De kan handle andre steder. Men når anklager hinsides all sunn fornuft popper opp i upassende tråder, tar jeg det faktisk personlig. Såpass personlig at jeg vurderte å terminere mitt samarbeid med DCN når jeg lå våken i natt.

Men så lenge noen faktisk er såpass hyggelige at de prøver å "oppklare" situasjonen og går i mitt forsvar uten at jeg har bedt om det, blir jeg litt varmere om hjertet igjen.. takk!

Respekt herfra ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Enda godt du bestemte deg for å fortsette Kazzper... Tror egentlig ingen her ville likt det, men hadde kanskje vært det som skulle til for at de skulle få opp øynene.... Men uansett bra du fortsatte. Du har jo så mye annet du selger enn bare Megs, så det burde være mye av det andre som er såppass interessent, som bl.a 3M produkter som gjør at du nesten kunne droppet Proff serien til Megs som du nevnte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

oppklarende for mange dette innlegget her håper jeg. takk Meguiars Fan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd    1
Odd

Scandicshine har ikke norske datablader på sine produkter om hva de innholder, er det krav i Norge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Det jobbes det med skjønte jeg, greit å ha det i orden etterhver, men tar mye tid å ordne....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

Godt du kom på banen og oppklarer en del misforståelser Kazzper. Stå på.

Jeg er utrolig imponert og ydmyk over hvor mye arbeid du (Pirex, Swissvax (og sikkert andre forhandlere) nedlegger når noen har spørsmål. Alltid gode og utdypende svar. Det er service som man bør være villig til å betale for. Dårlig at folk utnytter din kunnskap og handler andre steder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig