Gå til innhold
jkkarl

Bilruter

Recommended Posts

jkkarl    20
jkkarl

Hei folkens!!

Er i Sverige på semester og skal legge Solfilm på bilen om noen dager av en expert..

Jeg hadde noen strek nedover sidevinduet som jeg ikke fikk vekk.. prøvde nesten alt.. (trodde jeg)

han som skal legge filmen sa jeg måtte bruke lakkrens.. (hm tenkte jeg)

jeg prøvde det ( Meg step 1) og jammen gikk det vekk.. helt utrolig!!

Var hos han i dag og ha sa det at det går ann og bruke polish også på bilrutene..

Har noen prøvd det?? Hvordan blir det??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 475
Brynjar
Hei folkens!!

Er i Sverige på semester og skal legge Solfilm på bilen om noen dager av en expert..

Jeg hadde noen strek nedover sidevinduet som jeg ikke fikk vekk.. prøvde nesten alt.. (trodde jeg)

han som skal legge filmen sa jeg måtte bruke lakkrens.. (hm tenkte jeg)

jeg prøvde det ( Meg step 1) og jammen gikk det vekk.. helt utrolig!!

Var hos han i dag og ha sa det at det går ann og bruke polish også på bilrutene..

Har noen prøvd det?? Hvordan blir det??

Jepp, brukt polasje på rutene selv. Stort sett brukt AG sin bilglass polish.. Jeg har fått vekk lette vindusvisker-striper. Man skal være litt forsiktig med å ta for mye slik at du ikke får brytningsfeil på lyset..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Også bør man være litt forsiktig i.fht varmeutvikling så ikke ruta sprekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Snakker vi for hånd eller med maskin nå? Ble litt usikker :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle
Snakker vi for hånd eller med maskin nå? Ble litt usikker :huh:

Uten at jeg har prøvd selv så føler jeg meg helt sikker på at det snakkes om roterende maskin her

hvis man skal kunne korrigere glass :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 475
Brynjar
Uten at jeg har prøvd selv så føler jeg meg helt sikker på at det snakkes om roterende maskin her

hvis man skal kunne korrigere glass :)

Jepp, er nok rotary-action som må til her. Har pleid å kjøre med ganske fin pad, men har som regel kjørt på rundt 2000rpm uten problem med tanke på varmeutvikling. Som med lakk så er det bare å kjenne med hånden på området som du akkurat har gått over. Nå hadde jeg aldri turt å kjøre ruten like varm som jeg gjør på stålpanel, men hvis du går litt frem mtp varme som på lakkerte plastpaneler, så skal du være på den sikre siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Jeg forstod det slik når jeg snakket med han at det var for hånd (DC og Sc-X funker ikke på maskin) men det er jo mulig jeg misforstod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 475
Brynjar
Jeg forstod det slik når jeg snakket med han at det var for hånd (DC og Sc-X funker ikke på maskin) men det er jo mulig jeg misforstod

Kan bruke det på DA i alle fall (Sc-X2.0), men tviler på at du vil få så mye effekt av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Så Autoglym Glass Polishen kan brukes med roterende? Da spørs det om det må testes etter hvert ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

3M solgte for en tid tilbake en løsning med glasspolish for roterende maskin samt egen filtpad for glass, men i disse tider med høye timepriser på verksteder selges det visstnok veldig lite av dette.. men jeg har jo litt lyst til å teste selv B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 475
Brynjar
Så Autoglym Glass Polishen kan brukes med roterende? Da spørs det om det må testes etter hvert ;)

Det jeg har brukte er Bodyshop Glass Cleaner 06B som er beregnet på masking. Det er ikke forbrukerserien fra AG det er snakk om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Den glass polishen fra forbrukerserien til AG bare tull... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 475
Brynjar

hehe...tror nok mer den er tiltenkt som en "rens" for å få rutene rene... dog, ikke prøvd denne selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo
3M solgte for en tid tilbake en løsning med glasspolish for roterende maskin samt egen filtpad for glass, men i disse tider med høye timepriser på verksteder selges det visstnok veldig lite av dette.. men jeg har jo litt lyst til å teste selv B)

Har den eg... kan sikkert sende en sample om du vil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkkarl    20
jkkarl

Hei igjen!!

Jeg brukte Meguiars step 1 og Scratch-x for Hånd... pads og tørket av med microfiberklut.. og fikk bort stripene..

Jeg kan jo ikke bruke maskin.. venter på kurs ut over høsten

Fikk montert takspoiler på V70 her i Sverige i dag.. 6.000 Svenske.. minus kursen ca. 5000,-

I Norge skulle de ha 6.900 for samme greier.. Ferdig lakkert og montert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Joachim_R    1
Joachim_R

OT: Hvor monterer du solfilm? Vurderer Solfilmsproffs i Helsingborg/Malmö, så håper det er der du er, hehe. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkkarl    20
jkkarl

Jeg er i Borås.. ca en time nordøst for Gøteborg..

Skal bruke:

http://www.rosensglascenter.se

Snakk med Johan der, de er kjempeflinke.. har 20 års erfaring..

la film for 4 år siden på den forrige volvoen, og vet om flere som har lagt der som jeg har anbefalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkkarl    20
jkkarl

HJELP!!!!

JEG klarer ikke og bestemme meg... skal levere bilen inn i morgen tidlig..

Skal jeg ha nest mørkest eller helt mørkt ( mafiabil ) solfilm på bilen.. V70, på bakdørene og siderutene og bakluka..

I morgen er det for sent og angre uansett..

NOEN RÅD FOR OG IMOT HER TAKK??

jkkarl

Kyrre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 475
Brynjar
HJELP!!!!

JEG klarer ikke og bestemme meg... skal levere bilen inn i morgen tidlig..

Skal jeg ha nest mørkest eller helt mørkt ( mafiabil ) solfilm på bilen.. V70, på bakdørene og siderutene og bakluka..

I morgen er det for sent og angre uansett..

NOEN RÅD FOR OG IMOT HER TAKK??

jkkarl

Kyrre

Husk at hvis du ikke har noe foran A-stolpen blir det veldig brå overgang hvis du kjører mafioso stil. Jeg ville tonet litt lysere om jeg skulle gjort det igjen på min egen, har 35% toning fra sunguard nå. I alle fall ikke noe mørkere en det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig