ostepåpp

Startpakke til nybegynner

Hei alle sammen,

Jeg er helt ny på dette forumet og ikke minst detailing generelt. Men nå har jeg og en kompis bestemmt oss for å starte med dette.

I den sammenheng lurer vi på hvilke produkter vi skal kjøpe.

fra før av har vi:

- HT toppmoddelen til Karcher(med såpetanker)

- DA maskinen fra biltema(noe dritt?)

Vi trenger altså alle produktene og kanskje en ny poleringsmaskin hvis budsjettet strekker til det. Vi har surfet litt rundt på forskjellige sider som selger bilpleie produkter, men vi blir bare mer forvirret når det er flere 100 produkter, og akkurat derfor trenger vi deres hjelp til å få kjøpt noen greie produkter.

Budsjett: så lite som mulig, men rundt 1000-2000

Budsjett poleringsmaskin: 2000(+)

Takker for alle svar

Endret av ostepåpp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rubbing/Polering:

Scholl S03

Scholl S40

Puter:

Uber pad oragne

Uber pad green

Såpe + diverse:

bøtte combo med såpe, vaskehanske og gritguard

Interiør:

Chemical guys greenclean

Chemical guys silk shine dressing (Også dekkfornyer)

3-4 microfiberkluter

Rett oppunder 2000 kr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar,

Men hva burde jeg kjøpe av børster, og hvilken avfetting.

Clay er vel også ganske nødvendig?

Passer de putene til dobbelhode maskinen fra biltema?

Endret av ostepåpp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler som skal fikses på er: En cosmosort BMW E46, en mørkgrønn BMW E36 cab, en champagnefarget Toyota Previa og en grønngrå Alfa Romeo 147 selespeed. BMW E36 og Toyota Previa skal selges. E36'en trenger en grundig overhaling, den har skinnseter, Previan har vanlige stoffseter.

Jeg er kompis til Ostepåpp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av avfetting er prickbort og/eller Chemical Guys Grime Reaper gode produkter. Og ja, de padsene passer biltema maskina. Clay er også lurt, har gode erfaringer med både Riccardo clay og megs quick clay kit sammen med Optimum No rinse som clay lube. Da har du leeenge ;) Til skinnseter kan det være aktuelt med CG sin skinnrens og beskyttelse, eventuelt Swissvax sit leather kit. Lykke til, og forresten velkommen hit :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
. Og ja, de padsene passer biltema maskina.

Kan man bruke den tohodete biltema maskinen og Scholl S03+

Scholl S40?

Trodde man måtte bruke roterende på de?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke bruke roterende, men du får absolutt best ressultat med roterende. Du kan altså bruke den 2-hodede biltema maskinen, men du kommer til å bruke en god del lengre tid på korrigeringen, samt at du ikke vil kunne klare å fjærne så mye som du ville gjort med roterende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vondt ment, men hvis du skal ha utstyret i orden.. Må du nok langt over 2000kr..

Jeg har utstyr/produkter for ca 50k nå, og jeg mangler ting :P

Det jeg egentlig mener.. Er at man får aldri nok.. Greier vel alltids å detaile en bil med utstyr til 2000kr, men da kan jeg love deg at du blir bitt av basillen, og vil kjøpe mer.. Bare en advarsel :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ikke vondt ment, men hvis du skal ha utstyret i orden.. Må du nok langt over 2000kr..

Jeg har utstyr/produkter for ca 50k nå, og jeg mangler ting :P

Det jeg egentlig mener.. Er at man får aldri nok.. Greier vel alltids å detaile en bil med utstyr til 2000kr, men da kan jeg love deg at du blir bitt av basillen, og vil kjøpe mer.. Bare en advarsel :)

Skjønner at 2000 ikke er nok, men når man akkurat har svidd av ca 200 000 kr på en bil i en alder av 17 og 1/2, og har en måndeslønn på rundt 3000 kr så er det mye. Men la oss si 2000 på produkter og samme beløp på en poleringsmaskin(hvis jeg får noe som duger da). Kan noen gi meg noen tips da??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hitachi sin kan du være heldig å få for rundt 2000 kr på tiblud vil jeg tro, men du må desverre opp mot 3000 kr for å kunne velge (metabo bla)

mht produkter er ketil (scandicshine) sitt oppsett bra, alternativt er 3M fra godkjemi, der kan det være det holder med Extra fine compound (gul) med gul 3M pad + ultrafina SE (blå) med blå 3M pads (ca 400,- pr flaske og 139,- pr pad) sirkus 1000,- kr der i produkter, så trenger du noen bra mikrofiber, både autobahn bilpleie og Scandicshine har mye der som er bra saker.. eventuelt Metabo maskinen kommer med bakplate som passer til 3M pads (generelt pads i 150mm) Hitachi maskinen vil trenge en bakplate fra feks 3M til sirka 350,-)

Av erfaring har jeg etterhvert skjønt at de som starter med "litt" rimligere saker ofte bytter disse ut etter kort tid, jeg brukte vel personlig Best tool maskinen min noen få ganger før jeg ville ha en bedre en, er vel noe det Virtual mener her... klarer du å få lirka frem noen ekstra kr så er det ofte ikke så dumt å handle litt topp saker. når du har øvd deg på noen biler, er det ofte greit å tyne en onkel eller en tante for noen kr også mht shine av bilene deres ;) and thats when the big bucks`starts rolling in.... he he

så trenger du bare resten ;) men mht til polering av bilene kommer du langt med det over her...

Og velkommen hit begge to :)

"shine happens"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive