Weltzin

Hvilke produkter for en god rengjøring?

Har tenkt å ta bilen for meg når ferien kommer.

Trenger litt tips til hva jeg trenger, og hvor jeg får tak i dette, for å få den blank og fin.

Har ikke elektrisk utstyr så det blir for hånd.

Tenkte alt fra vask til ferdig polert.

Clay? avfetting? vaskemiddel? lakkrens? voks? microfiber? vaskehanske?

mvh

Thorbjørn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se under artikler, der finner du en guide til hvordan du bør gå fram for og få ett bra resultat. Til avfetting kan jeg annbefale Prickbort som selges på mange Statoil stasjoner, godkjemi.com selger denne i 5 liters dunker. :) Clay er nesten ett must hvis du skal få lakken helt ren. Clay selges på nesten alle web shops. Har bestillt utsyr til de fleste av de norske forhanlerne, raske til og levere varer alle sammen. ;) Duragloss Lakkrens, lakkforsegling, microfiber kluter og påførings puter selges i en prisgunstig pakke hos blankbil.no her er linken: http://www.blankbil.no/ds_product_info.php...oducts_id=224... Duragloss har fått mye skryt her på forumet. Personlig ville jeg brukt Duragloss bilsåpe også. Vaskehandske finner du på de fleste web butikker. Lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen til galskapen ;)

Noen favoritter er:

Prickbort

Meguairs quik clay kit, swissvax mild clay

Optimum no rinse som claylube

GritGuard bøtte

Mothers woolmit el swissvax waschpudel

Duragloss 901 såpe el Muc Off ubershine såpe

Duragloss 101 lakkrens

Duragloss 111 sealer

Tørklehåndkler

Mikrofiberkluter

Om du vil gå voks:

Swissvax cleaner fluid

Swissvax voks, hvem du velger spiller ingen trille, de ser bra ut alle sammen ;)

Både Pirex hos scandicshine og Kazzper på godkjemi har begge "master grad" i pakkeløsninger for de som skal starte med denne hobbyen/lidenskapen, 99,9% av det de anbefaler er prima varer :) Swissvax har også et sett som heter Master, det er også en grei sak, der er det meste du trenger for å bli ikke bare blankest i gata, men også blankest i fylket...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange runder kan man regne med at en Clay holder til? Om man har en sånn middels "møkkete" bil. Regner med at første gang man clayer går det mer enn om man clayer jevnlig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det ja at du bruker mer clay den førte gangen. Men en clay bar holder vel til 3-4 biler om de er middels møkkette. Men om du kjøper deg en god avfetting som f.eks Prickbort sparer du både deg og clayen din for mye jobb ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive