kris1986

Mercedes Benz B-klasse

Jaja folkens, å polere bil i sommervarmen som vi har hatt i Østfold de siste dagene er ikke like artig, spesielt når en har båten liggende klar å "duppe" i vannet, men skal man polere, så skal man :) Har hatt planer om bilen lenge, den er blitt pent tatt vare på av eier, og siden den har ruller 2500 mil så er det begrenset hvor mye jobb det pleier å bli (ja, det finnes unntak ;) )

Bilen hadde litt swirls, men det var kjørespor jeg konsentrerte meg om + riper på to steder + stygt panser.. Slik gjorde jeg jobben!

Vask:

Hele bilen ble dynket med Prikkbort, dermed Meguiars Wheel Brightener med 1 del WB og 4 deler vann (fy f den virker rått), middelet brukte jeg først med en EZ- detail brush men fant fort ut at en N/A svamp var bedre å bruke

Deretter brukte jeg en N/A Chenille mitt sammens med CG Citrus Wash+Gloss og til tørk brukte jeg Miracle Dryer

Dermed var det clay, bilen led av MYE piggstøv, så jeg brukte CG Aggressive Clay, den gjorde jobben knall, men var ikke så sterk som jeg trodde. Miracle Dryer ble brukt igjen som tørk etter bilen ble spylt av

Dermed tok jeg ripene først, her brukte jeg Scoll S03+ med en Oransj Cyclo Pad på en Metabo liten bakplate , den er knall! Til å få opp glansen etter dette brukte jeg Menzerna 106FA med en Meguiars Soft Buff 2.0 finishing pad, denne er knallgod synes jeg.. Resten av bilen kjørte jeg med CG Vertua Bond sammens med en Sort Scholl Concepts finishing pad, og jeg kjørte slikt:

-Dette er med ROTERENDE:

Smør ut en relativt stort område, la oss si 45x45cm, deretter rett opp til 1800-2000 omdr., deretter rett ned og "wipe opp", dette fjerner kjørespor med korrigerer veldig lite (hologramer/kjørespor er jo veldig små swirls, så litt bør den kutte, testa også med IPA for å se om det bare skjulte det - det virket på MB men ikke BMW)

LSP valg falt ganske enkelt på Meguiars MG#16 denne gir wet-look så det holder, samt den er veldig drøy i bruk så den er veldig kostnadseffektiv, og det beste, den holder ekstremt lenge som en LSP ;) det liker jeg

Ellers vasket jeg bilen innvendig, samt mettet skinnsetene og tok en motorvask - alle produkter her var fra Autoglym, dekkene fikk seg ett lag med Meguiars sin lilla "tire shine" ;)

Her er bildene :)

Etter vask:

Bilde002.jpg

Noen riper:

Bilde005-1.jpg

Bilde004.jpg

Ferdig, ble sykt wet - det er noe alle menn liker ;)

Bilde014.jpg

Bilde013-1.jpg

Bilde015.jpg

Bilde016.jpg

Bilde017.jpg

Bilde018.jpg

Bilde021.jpg

Bilde023.jpg

Bilde024.jpg

Utstyret jeg brukte...

Bilde010-1.jpg

takk for titten :)

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen ble da blank;)

fin jobb...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk :) synd det ikke ble noen flere bilder, skulle hatt med interiør og felger.. der det ble best forbedring! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så utrolig bra ut det der Kris, vått og fint :)

Bruker du ikke noen slags rens under voksen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk!

Vertua Bond på hele kjærra, da synes jeg voksen får en god heft.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resultatet ble veldig bra. Er vel ikke enkleste fargen å fjerne kjørespor på. Hvor kom de hologrammene fra? Har eier prøvd seg med maskin selv, eller er det fra klargjøringen til BOS?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var først en eier som hadde den i ett år, dermed kjøpte nåværende eier den av ett annet firma, MB/Peug. i Halden tror jeg, da ble det kjørespor, så det med BrinkMan hvis man bruker riktig teknikk ;)

Men i sola blir man blendet, så da ser man det ikke.. men når de er der, da er de der B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du er fink jeg, vennen!!!!

Som får til på egenhand og greier.... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superwett dette :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk karamellpojkarna! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent! :) Fin sølvfarge også!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Var først en eier som hadde den i ett år, dermed kjøpte nåværende eier den av ett annet firma, MB/Peug. i Halden tror jeg, da ble det kjørespor, så det med BrinkMan hvis man bruker riktig teknikk ;)

Men i sola blir man blendet, så da ser man det ikke.. men når de er der, da er de der B)

Pen jobb, Kris! Stikk innom Halden Bil (MB/Peug.) og ta en titt på den Ssangyoung pick-up'n som står ute! Der snakker vi kjørespor ut av en annen verden!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, sett den du også.... Så det fra hovedveien jeg.... Dama komenterte den også.... den er SYK!!!!

Men, ehm, kremt, kremt, Joachim..... Du bør vel ikke si for mye om kjørespor... Har du glemt panseret på BMW`n????

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hehe, sett den du også.... Så det fra hovedveien jeg.... Dama komenterte den også.... den er SYK!!!!

Men, ehm, kremt, kremt, Joachim..... Du bør vel ikke si for mye om kjørespor... Har du glemt panseret på BMW`n????

Hehe, nei, har ikke glemt det :P Nybegynner vettu ;P

Bmw'n skal få en ny omgang til neste uke tenker jeg ;) OT slutt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ble jo blank og våt så det holder, vell done :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk gutter!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive