truhaa

vedr DCN treff

23 innlegg i emnet

Treff i regi av DCN skal avklares med styret i DCN (Bernhard var klarert) før det legges ut på forumet.

Treff i regi av forhandlere her (feks M3 treffet til kazzper) organiseres av forhandler

Om noen her ønsker en samling/vasketreff er det ikke noe problem, men i regi av DCN som klubb ønsker styret her å ha en liten finger med i spillet og vite hva som skjer av åpenlyse grunner. det er i og for seg ikke noe problem å avtale med en leverandør her om treff (feks kurs hos Scandicshine) men da skjer det i regi av forhandler og ikke DCN som "klubb"

Styret i DCN har hatt et treff på blokka en stund, men av diverse grunner har det ikke latt seg gjennomføre noe møte ang dette enda. planen for et treff i regi av DCN er at det er 1 el 2 dagers treff i et gitt tidspunkt (feks 10-18) og så er treffet over, om noen da ønsker en matbit eller en fest så må dette organiseres individuelt mellom medlemene og det vil ikke være en fest i regi av DCN, så området som eventuelt et treff vil være på blir steng etter at treffet er ferdig for dagen, de som har avtalt noe mat eller bor på hoteller organiserer da videre hva de ønsker, de som skal hjem til kone og barn gjør det :)

Vi kommer med en dato for treff, vi kommer ikke til å legge ut datoer her på forumet for å velge hvilken dato det blir, så får de som kan komme og de som ikke kan heller være med nestegang, slik er det med alle treff som organiseres, og desverre er det slik at ikke alle vil kunne komme på tidspunktet vi setter, men vi håper da å treffe den dagen flest mulig kan, både mht leverandører og medlemmer her inne. Sted er ikke satt, men vi har et par alternativer som kan fungere. skal sjekke dette nærmere til uka.....

Mulig vi trenger en treffkomite som kan hjelpe til, send da enten meg eller Dennis en PM ang det så tar vi kontakt,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Notat: Citrus har også vært klarert mht planlegging og offentligjøring av dato mht treff..

uansett er treff nå igjen stoppet enn så lenge, mer info kommer ang dette til uka

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vi kommer med en dato for treff, vi kommer ikke til å legge ut datoer her på forumet for å velge hvilken dato det blir,

Hvis jeg får bry meg og skrive her: (hvis ikke må dere bare slette)

Det har jeg sitti å tenkt skrive i kveld. Synes Bernhard var snill som satte opp datoer, men som sagt i fler tråder, passer ikke for alle.

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt å stille opp på noe treff selv, men må komme med min mening. Det er 100% sikkert at det aldri vil passe for alle å komme til en gitt dato. Når noen tar et særiøst initiativ og stiller i stand et arrangment så synes jeg det er dårlig gjort å rakke ned på dem for måten det er gjort på, valg av datoer og annet, enten det kalles "hovedtreff", "treff" eller "samling".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At dette var ukjent for styrest skjønner jeg faan ikke...!

reff....

Høres ut som en plan det med Lillehammer, grei avstand for de fleste dit, beste tids punkt for meg er vel i August tidene..

Bare å finne en plass vi kan være og som leverandører kan ha boder etc, best å være utendørs eller innendørs?

Ser en plass er nevnt der, og en trenger vel ikke noe voldsomt mer en 1000 kvm? tilgang til toalett er bra, viktig er tilgang til strøm og vann for oss, så sikkert ikke dumt å sjekke hva de måtte ut med i kost sånn ca når de hadde treff der (amcar) og at vi kan komme med det vi ønsker og så kommer de med en totalpris for oss, så får en finne ut en ingangspris til oss

Tipper de fleste leverandører her på DCN drar kroppen dit vi ender

Så fint om det kommer info om dette her

Sef kommer jeg og regner med at Dennis også kommer...

Blir bra dette. Mange gode forslag her :D

Det ble også opprettet et beskyttet forum av en styremedlem, der all planlegginga foregikk. "DCN hovedtreff"

Uke 30 var uaktuell forcampingens del. Og det var veldig mange som kunne uke 33, derfor ble det lagt dit. Det hadde ingen ting med at Bernhard hadde tid da.... Når man kommer til September, var det flere som også ikke kunne. I tilegg til at det begynner å nærme seg vinter...

Skjønner ikke hvorfor noen få, som det dessverre ikke passet for denne gangen skal kunne velte hele lasset...

Synes det er ganske elendig av styret å ikke har tatt tak i dette for leeenge siden, og satt en dato...

Nå ble det tatt litt på sparken for å rekke noe i år, og vi prøvde å få til det beste ut av det.

Å kalle dette Bernhard treff synes jeg er dårlig gjort...! Blir det bedre når "styret" (to mann) bestemmer en dato uten å i heletatt lufte noen datoer... Mulig dere mener det, men jeg skjønner det ikke....

Treff i regi av DCN skal avklares med styret i DCN (Bernhard var klarert) før det legges ut på forumet.

Treff i regi av forhandlere her (feks M3 treffet til kazzper) organiseres av forhandler

Om noen her ønsker en samling/vasketreff er det ikke noe problem, men i regi av DCN som klubb ønsker styret her å ha en liten finger med i spillet og vite hva som skjer av åpenlyse grunner. det er i og for seg ikke noe problem å avtale med en leverandør her om treff (feks kurs hos Scandicshine) men da skjer det i regi av forhandler og ikke DCN som "klubb"

Styret i DCN har hatt et treff på blokka en stund, men av diverse grunner har det ikke latt seg gjennomføre noe møte ang dette enda. planen for et treff i regi av DCN er at det er 1 el 2 dagers treff i et gitt tidspunkt (feks 10-18) og så er treffet over, om noen da ønsker en matbit eller en fest så må dette organiseres individuelt mellom medlemene og det vil ikke være en fest i regi av DCN, så området som eventuelt et treff vil være på blir steng etter at treffet er ferdig for dagen, de som har avtalt noe mat eller bor på hoteller organiserer da videre hva de ønsker, de som skal hjem til kone og barn gjør det :)

Vi (to stk)kommer med en dato for treff, vi kommer ikke til å legge ut datoer her på forumet for å velge hvilken dato det blir, så får de som kan komme og de som ikke kan heller være med nestegang, slik er det med alle treff som organiseres, og desverre er det slik at ikke alle vil kunne komme på tidspunktet vi setter, men vi håper da å treffe den dagen flest mulig kan, både mht leverandører og medlemmer her inne. Sted er ikke satt, men vi har et par alternativer som kan fungere. skal sjekke dette nærmere til uka.....

Mulig vi trenger en treffkomite som kan hjelpe til, send da enten meg eller Dennis en PM ang det så tar vi kontakt,

Legger også ut en dialog med Dennis.

Citrus:

Er det noen mulighet for å sette opp et forumrom til de som skal planlegge DCN treffet...?

Dennis:

holder det ikke med forumet treff og kurs? diskuteres jo i all offentlighet der eller mener du et forum som bare noen skal ha tilgang til?

Citrus:

Tenkte noen.

I steden for at vi sender en masse PM, så langt er vi vel 4stk

Dennis:

MSN messenger er fint til sånt hehe..

Er litt tungvidt å lage et forum med tilgang til flere brukere som er medlem i forskjellige grupper, da man ikke kan gi tilgang til enkelt brukere. Bare grupper.

Er vell kanskje det beste å planlegge og lufte tanker så alle her kan få være med å si hva de mener? å er det andre ting kan det jo taes på PM eventuelt messenger

Citrus:

Tenkte bare å høre, siden ikke alle nødvenig vis er aktive akkurat samme tid.

Trodde det bare var å hake av evt hvem som skulle ha tilgang elns

Men da skjønner jeg

Dennis:

Alt er mulig, kan lage en ny gruppe som man meldes inn i, da man kan være medlem av flere grupper i forumet.

Så hvis det er et stort behov er det alltids mulig å fikse noe

Meg bekjent så er Dennis en av to i styret... Og at det var et DCN treff, var ikke noe ukjent...

Tusen takk for omtanken, alltid hyggelig å hjelpe til når man føler man sitter igjen med noe.... :)

Endret av Citrus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor takk til de som tar iniativ for treff kurs................... (som bård/harald sier Respekt :D :D )

For min del er det jobb som må prioriteres, så får bli med på neste runde,

Ha en fin sommer... B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citrus: Truls skriver jo at dette treffet var klarert med Bernhard, så ingenting var ukjent for meg og Truls. Så hvor har du fått det fra at dette var ukjent?

Truls skriver jo som sakt att Bernhard var klarert i første post.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke meningen min å begynne å trekke skjeletter ut av skapet, men som deltaker i tumultene så har jeg i ettertid noen synspunkter på det som har skjedd - og hvorfor det har skjedd....les det som min versjon av hendelsen, hverken mer eller mindre og ikke som noe slags forsvarstale eller innspill for videre diskusjon.

Jeg føler meg sterkt medvirkende til at bernhard følte seg urettferdig behandlet og det er jeg skikkelig lei meg for, uten at jeg tar på meg hele skylda av den grunn. Jeg synes imidlertid at det for ryddigheten sin del også blir mest riktig om jeg prøver å forklare saken ut i fra mitt ståsted, alt mens jeg sa det jeg sa ut ifra et ønske om at et slikt arrangement skulle favne bredest mulig blant medlemmene. Årsaken til at det hele røyk rett til skogs i svingen har jeg spekulert mye på siste døgnet, og min helt personlige evaluering må derfor bli noe slikt som at.

I en arbeidsprosess med mål å skulle arrangere - i dette tilfellet et DCN treff for mange medlemmer, så er det noen viktige momenter man må sikre å ha med seg underveis.

Viktige momenter er feks :

Det første er mandatet - det vil si, hva skal skje, og hvem skal sørge for at det skjer, og for hvem skal det skje.

Det andre er, når skal dette skje

Det tredje er rammebetingelsene for mandatet -hvor går grensene for hva, og hvordan skal det skje.

Den fjerde biten er : trenger man flere for å gjennomføre dette

Den femte og kanskje aller viktigste biten i rekken av momenter er informasjonsbiten til de som håper at noe skal skje.

Slik jeg tolker det var det meste på skinner - med unntak av informasjonsbiten, og det tror jeg også er årsaken til at ting gikk i krøll til slutt.

Ut i fra all den informasjonen som har kommet frem i bruddstykker og småporsjoner samt i ettertid så tolker jeg det slik at følgende skjedde :

Bernhard ba om, og fikk mandat til å arrangere et treff (at man skulle arrangere treff kom frem, at det var bernhard som skulle være sjef, og følgelig måtte være tilstede kom ikke frem)

Tid/sted spørsmålet og rammebetingelsene var hele tiden fullstendig åpne, alt mens det :

1 - ble lagt ut høring om sted

2 - ble lagt ut høring om tid

3 - ble laget avstemming om dato

4 - ble åpnet for å diskutere rundt hva skal skje.

Og etterhvert som rammebetingelsene endret seg, var det ingen som informerte de som fremdeles fikk lov å delta i tråden om at feks uke 30 var uaktuell fordi campen ikke hadde anledning. Det som skjer da er at når det kommer info om valg av tidspunkt så er dette på en dato som ikke er blant de som fikk mest stemmer i avstemmingen - og heller ikke før senere, i en bisetning får vi andre (som fortsatt tror dette er en åpen diskusjon) vite at den uken som faktisk fikk mest stemmer ikke kan brukes fordi campen ikke kan ta i mot oss.

At det var satt ned en arbeidsgruppe gikk det også alt for lang tid før vi fikk vite - og da trodde vi at vi fremdeles var med å diskuterte de forskjellige tidspunktene, noe som sogar ble holdt i live ved at de som det viser seg var i arbeidsgruppen også var aktive i den tråden hvor dette pågikk.

Hadde arbeidsgruppen så snart den var dannet og visste det den åpenbart visste klargjort rammebetingelsene for oss, så hadde vi andre i diskusjonen visst at Bernhard måtte være til stede,og at september-alternativet derfor var uaktuelt, likeså hadde vi visst at uke 30 ikke kunne velges selv om den vant avstemmingen med nesten 10% margin fordi campingplassen rett og slett ikke hadde kapasitet.

I stedet for å redegjøre for det arbeidsgruppen fortløpende visste og legge rammebetingelsene klare, og dermed holde folk oppdatert - kom heller informasjonen ut i form av småporsjonerte motargumenter underveis i tråden som fortsatt ble holdt åpen og fri til å komme med innspill.

Når så en av de i arbeidsgruppen blir irritert på meg (som fortsatt ikke på det tidspunktet visste at bernhard være til stede fordi han er leder) og benytter anledningen til et verbalt sleivspark i stedet for å se at informasjonsmangel-alarmklokkene lyser, alt mens det fortsatt er folk (meg i dette tilfellet) som kommer med forslag som ikke er gjennomførbare - så blir det sagt ting både av meg, og av bernhard som vi begge antakelig skulle ha hatt usagt.

Sett i lys av at det fra mandathaverne har vært en prosess uten nødvendig styring, og ikke minst uten nødvendig informasjon så bør ikke enkelte i den for oss andre nokså ukjente arbeidsgruppa gå så langt i sine antydninger som de gjør, og heller bruke tiden på å gå i seg selv og tenke litt over hvordan arbeidsprosessen skulle vært ført for å informere og styre diskusjonen innefor de rammene som faktisk var gjennomførbare.

Vel vel, uansett så synes jeg det er veldig synd at det ikke ble treff i august slik som det var bestemt, for det hadde helt sikkert blitt et bra opplegg.

Det som er positivt med det som er skjedd er at vi har lært noe underveis (ihvertfall har jeg gjort det) så går vi kanskje ikke i samme fella neste gang.

Jeg trekker meg rolig ut fra denne diskusjonen, og hvis noen har synspunkter som berører meg og mitt og at jeg har oppført meg dårlig mot andre så vil jeg først henstille til at trådene leses nøye igjennom, hvis inntrykket er det samme etter å ha lest, så send meg en pm så tar vi det der.

mvh

ståle :)

Edit:

endret fra : (som fortsatt ikke vet at bernhard må være til stede fordi han er leder) til (som fortsatt ikke på det tidspunktet visste at bernhard være til stede fordi han er leder) slik at setningen får riktig tidsform og "makes sense".....i tilleg til at innledningen er utvidet med info om at dette er saken slik jeg opplevde den - ikke et innspill til diskusjon fra min side.

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har det blitt av Bernhard her da???? Ikke sett noe fra han på dager... Noen som har pratet med han??????

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvor har det blitt av Bernhard her da???? Ikke sett noe fra han på dager... Noen som har pratet med han??????

Jeg sitter ihvertfall og skriver pm til han hvor jeg ber om unnskyldning hvis jeg har fornærmet han

......håper vi får skværet opp så snart som råd er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rydda litt her, diskusjoner om hvem som er forulempet eller ei får taes over PM.

Dette er et typisk "forum" fenomen, noen sier noe og så missforståes det eller taes opp feil, mangler en smily etc og så er det den tredje verdenskrig..

Det har vært mye posting ang treff noen dager, og det virker som vrient å klare å få i orden, personlig mener jeg det å spørre om div datoer er tull, en dato må settes ellers kan vi få 900 forskjellige svar her inne, folk blir sure, slenger med leppa og så er det i gang.. ;)

Vi har vært obs på treff ja, men det har ikke vært i regi av DCN men i regi av Bernhard (som var klarert med oss) men jeg nevnte det når jeg var i Moss at jeg måtte prate med Dennis om det var ok at han gjorde dette slik han ønsket det og at alt av planlegging var UTENFOR DCNs ansvarsområde, det var også usikkerhet mht navn på treffet (måtte sjekke med Dennis). Når det da var Bernhard som skulle ta dette så var det han som stort sett bestemte hva som skulle skje, jeg eller Dennis ville da ikke ha noe med dette å gjøre. Dette var i orden, men så ser jeg en tråd på forumet hvor en sier han ikke gidder å holde på med dette treffet lenger (bernhard) så ser jeg en tråd der det står DCN treff xx til xx i august (postet av citrus) er jo ikke rart en lurer da når plutselig en trekker seg og en annes står frem. Skjønte at dette var diskutert i en tråd som jeg ikke var obs på her på forumet, der var Citrus en del av gruppa som organiserte treff SAMMEN med Bernhard

Dette er en av grunnene til at jeg skrev den andre tråden (vedr DCN treff) som jeg stengte da det bare ble diskusjoner der, slik at ikke alle tror det var/er bare å lage DCN treff, jeg har også forklart Citrus at jeg ikke viste om tråden som var forbeholdt diskusjonen ang treff, ble da litt overasket når jeg kom meg inn der å så det var nesten ferdig med diskusjonen rundt dette treffet.

Planen som jeg sa til Bernhard var at jeg ikke har tid og ikke var voldsomt lysten på å organisere treff da jeg har ferie i uke 31, 32 og 33, men regnet med at jeg kunne tatt en tur lørdagen i uke 33 om det ble helga det var treff... Derfor ville Bernhard ta på seg ansvaret og syntes det var greit. Etter det ble det luftet et ønske om September, og da ønsket ikke Bernhard å ta seg av prosjektet da han ikke kunne selv i september, noe jeg forstår veldig godt, vel etter det ble det bare ball og tull med dette så trådene ble stengt slik at det ikke bare skulle bli tull og rør. noen svarte litt ugunstig og som alle vet mht forumer tar alt bare av etter slikt...

Det at noen sier vi ikke får ut fingern eller er elendige for at vi ikke klarer å organisere et treff mht DCN, syntes jeg er å tro og mene at vi bare kan kaste alt annet fra oss og organisere et treff en gitt helg, noe jeg IKKE har mulighet til.

QUOTE (Alex @ Jun 27 2009, 01:53 )

Det er merkelig at det skal bli lagt på is bare fordi en person/noen få ikke er enig i hva resten syns, man skal bøye seg for fler tallet er det noe som heter

truhaa: Han som organiserte dette har trukket seg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det altså slik å forstå at det ikke blir treff i sommer, verken i regi av DCN eller Bernhard? Tror uansett de fleste her på forumet hadde hatt lyst til å ha et slik treff, men hvis det blir vanskelig så skjønner jeg det meget godt. Tror folk burde huske på at moderatorer her på forumet faktisk har et liv utenom her også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal prøve så godt vi kan med å stable opp ett treff, det er noe alle har lyst til også det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært gøy med treff ja.... Men absolutt ikke lett å få til. Vi her inner er en opptatt gjeng... Det er jo positivt.. :)

Synes det er synd at et så fint forum har blitt revet i småbiter bare på noen dager....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Synes det er synd at et så fint forum har blitt revet i småbiter bare på noen dager....

Vært opptatt og lite aktiv her i det siste, så ble overrasket over "stemningen" her inne på forumet gitt.

Glad jeg aldri orker og kaste meg inn i slike diskusjoner, på forum blir det alltid krøll virker det som..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ved det gamle vante igjen nå ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra Truls.... :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det "andre" stedet virket det som det var vrient å få til noe, var for mange som hadde noe å si der og da ble det noen nei som gjør at det blir på sted nr en vil jeg tippe.

Må bare avklare vann og strøm og eventuelt vakthold der, det vil da bli 1 dags treff (desverre) men vet ikke om det er mange nok her til at det er noe poeng å dra det over flere dager.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok like greit siden det blir "jomfruturen" for DCN. Men hvor lenge tenkter du at treffet blir den dagen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10-16, 12-18, 10-18 noe sånt, men er ikke noe kl slett vi må bort vil jeg tror der dette gjelder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive