Gå til innhold

Recommended Posts

Larsen-Racing
Skrevet

Hvor er de sisste bildene du posta her tatt?

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Nøstbakken

37

• Hans Marius

10

• truhaa

6

• carlhaakon

5

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Nøstbakken
Skrevet

Hvor er de sisste bildene du posta her tatt?

Heisann larsen .

Bildene er tatt ved den nye skulen på moster.

Burde tatt med deg m3 dit og tatt noken bilder.

Larsen-Racing
Skrevet

Heisann larsen .

Bildene er tatt ved den nye skulen på moster.

Burde tatt med deg m3 dit og tatt noken bilder.

Ja, ser ut for at jeg må det! Var bra location det der!

Nøstbakken
Skrevet

Ja, ser ut for at jeg må det! Var bra location det der!

Er ein gansje bra location der, er mange flott plasser å ta bilde rundt den skulen der .

Viss eg får tid når eg kommer heim fra sjøen skal eg ha meg ein tur til der,

Men har bare eit crappy kompakt cam.,

Får skaffe meg speilrefeks cam !! (ein gang)

Skrevet

Som jeg har sagt på bimmers.... Liker bilen din godt og felgene passer bare perfekt :) Men synst du skal ta vekk modellnr bak. Synst det ser litt rotete ut med det. Men er vel smaksak! Ble jo über resultat også.

Skrevet

Flott E36 det der, med riktige produkter! Men du glemte dekksider... ;)

Nøstbakken
Skrevet

Flott E36 det der, med riktige produkter! Men du glemte dekksider... ;)

Takk takk.

hehe. . Har faktisk ikkje glemt det , men fant ikkje gjen dekk shinen tinge som eg bruker ..

Som jeg har sagt på bimmers.... Liker bilen din godt og felgene passer bare perfekt :) Men synst du skal ta vekk modellnr bak. Synst det ser litt rotete ut med det. Men er vel smaksak! Ble jo über resultat også.

Vurderer å ta det av, men anker litt på å få merker i lakken etter merket !

Har jo vært der i 17 år !!

Eller så takker eg for hyggelig kommentarer.

Hans Marius
Skrevet

Vurderer å ta det av, men anker litt på å få merker i lakken etter merket !

Har jo vært der i 17 år !!

Eller så takker eg for hyggelig kommentarer.

Merkene fjerner du lett ved å gå over en runde med medium grov polish etterpå ;) Gikk fint på min i alle fall :)

Nøstbakken
Skrevet

Merkene fjerner du lett ved å gå over en runde med medium grov polish etterpå ;) Gikk fint på min i alle fall :)

Får se når eg kommer heim fra sjøen.

Håper mg 80 klarer jobben !?

Hans Marius
Nøstbakken
Skrevet

Mulig den klarer det, eventuelt på polish pute. Men tror du må opp på i alle fall 83,,,

Skal nok bestile meg noken nye puter til polerings ein dag , blir vel til å kjøpe noken medium cut puter .

og ein del nye produkter :

MG 83

MG 21 2,0

MG 205

MG All Metal Polish

26 Hi-Tech Yellow Wax paste

+++

Hans Marius
Nøstbakken
Skrevet

Da tror jeg nok du er sikret bra ressultat ;) Men ville kanskje også tatt med 105 når du først er i gang. Den får du fjernet MYE med ;)

!05 er den ikkje veldig grov , mye cut ?

Syns eg har fått ganske bra resultat med mg 80, men har vært litt småriper gjen, ikkje mykje, så lurer på om mg 83 er grovt nok for min del .

Ser for meg : clay , mg83 , mg 205 , IPA wipedown , meg 21 og 26 Hi-Tech Yellow Wax paste ..

Det er vel ein ok combo..

Er gansek fersk i detailing verden , mykje å lære så kom med gode tips og triks ..

Skrevet

!05 er den ikkje veldig grov , mye cut ?

Syns eg har fått ganske bra resultat med mg 80, men har vært litt småriper gjen, ikkje mykje, så lurer på om mg 83 er grovt nok for min del .

Ser for meg : clay , mg83 , mg 205 , IPA wipedown , meg 21 og 26 Hi-Tech Yellow Wax paste ..

Det er vel ein ok combo..

Er gansek fersk i detailing verden , mykje å lære så kom med gode tips og triks ..

er fersk selv ;) hva er IPA wipedown ?

Nøstbakken
Skrevet

er fersk selv ;) hva er IPA wipedown ?

Samme som eg måtte spør om !

IPA = 50% Isopropanol(blåsprit) og 50% med deionisert vann(batterivann). Bland det i en trykksprøyte, sprøyt det på panelet og tørk av med mikrofiber.

Skal fjerne rester av oljer og fett etter clay , lakkrens osv .

Ipa brukes før LSP (Last step produkt) , slik som sealers og voks (mg 21 osv)

Skal gi bedre hefte til Sealer og voks.

Hans Marius
Skrevet

Riktig det ja at 105 er ganske grov. Mulig du ikke synes du trenger den nå, men den kan være ganske kjekk å ha. Eventuelt blande den med f.eks 205, eller bruke den på noen steder der du har litt dypere riper. Den legger igjen en ganske så fin overflate alene også :)

Nøstbakken
Skrevet

Riktig det ja at 105 er ganske grov. Mulig du ikke synes du trenger den nå, men den kan være ganske kjekk å ha. Eventuelt blande den med f.eks 205, eller bruke den på noen steder der du har litt dypere riper. Den legger igjen en ganske så fin overflate alene også :)

tror eg går fra mg 80 til mg 83 nå .

Når eg får litt meir erfering med maskin polering og innen detailing, skal eg hive meg på grover produkter.

Men er fortsatt nybegyner og litt redd for å skade lakken .

Hans Marius
Skrevet

Tror ikke det er så mye problem å skade lakken selv med så grov polish så lenge du har med deg hodet når du polerer. Er egentlig andre grunner enn at du har for grov polish som er årsaken til at du går igjennom lakken osv. Men skjønner skepsisen din for all del ;) Men mitt tips er i alle fall å hoppe i det først som sist ;)

Larsen-Racing
Skrevet

Du får bare si viss du trenger litt fysisk hjelp og veiledning da :) Så kan vi ta oss en dag/kveld med litt produkter og tester.

Nøstbakken
Skrevet

Du får bare si viss du trenger litt fysisk hjelp og veiledning da :) Så kan vi ta oss en dag/kveld med litt produkter og tester.

Notert ! !

Høyres flott .

Eit lite spørsmål?

Får DCN medlemer noko rabatt hos noken som selger bil pleie .. Blank Bil osv ??

Hans Marius
Nøstbakken
Skrevet

Stemmer det om du er VIP medlem ;)

Ok .

Kordan blir man vip medlem ?

Kor mange % får vip medlemer i rabatt ..

Hans Marius
Skrevet

Du blir VIP medlem ved å betale medlemskontigenten på 200 kr. Trykk på pila ved siden av profilbilde ditt og velg administrer VIP medlemskap. Rapatten er litt forskjellig, men fra 10-15% eller at du får med litt ekstra eller lignende ;)

Nøstbakken
Skrevet

Kommer ikkje in på den linken di HHA desverre.

Noken so kunne tenke seg å klippe ut rabatt avtalenen og lime dem inn i tråden min ?

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår