Hans Marius

Chevrolet Nubira 07 mod

21 innlegg i emnet

Får legge ut noen bilder fra jobben jeg gjorde sist helg. Dette er bilen til bestefaren min, som jeg hadde lovt jeg skulle få litt penere enn den var før 17. mai (noe som viste seg å være vanskelig å få tid til når du er russ ;)). Pga bilens farge ser du salt fra vinteren veldig godt, noe som er et he...... å fjerne... Går med clay, men det er tungt arbeid. Så for denne gangen ble bilen bare vasket grunndig, clayet, og vokset. Skal polere den når jeg får tid (uvist når det blir ;)).

Denne gangen brukte jeg følgende:

Vask

Bilberry

SV Felgkost

Meguiars felgkost

CG vaskebøtte med GG

Felleskjøpe bøtte med GG

SV Wash puddle

SV Autobath

Prickbort

CG Green Clean

Karcher HT

CG Miracle dryer

SS Drying towel updated version

Clay

Riccardo clay

ONR lube

LSP

Meg's MG#16

Masse MF

Før vask:

DSC07709.jpg

DSC07710.jpg

DSC07711.jpg

DSC07712.jpg

DSC07713.jpg

DSC07714.jpg

DSC07715.jpg

Tror han har hatt et lite uhell her ja ;)

DSC07716.jpg

DSC07718.jpg

DSC07719.jpg

Etter

DSC07720.jpg

DSC07721.jpg

Etter LSP

DSC07722.jpg

DSC07724.jpg

DSC07725.jpg

DSC07726.jpg

DSC07727.jpg

DSC07728.jpg

DSC07729.jpg

DSC07730.jpg

DSC07731.jpg

DSC07732.jpg

DSC07733.jpg

DSC07734.jpg

DSC07735.jpg

DSC07736.jpg

DSC07740.jpg

Ser ikke så lett ripene på denne fargen, men tro meg, de er der :)

Denne har i det minste blitt vasket med såpe, i motsettning til Rav'en jeg tok, men den er fortsatt vasket med svamp og tørket med pusseskinn. Så her er det nok å ta seg av når jeg får tid :)

Endret av gomega
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser flott ut det der... Fornøyd bestefar tenker jeg :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent det der, slår ikke feil med MG16...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blankt og pent B)

Likte det 3. nederste bildet, blå krukke - blå "fille" ;) Respect for god rengjøring av tanklokk ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :) Ja bestefar ble fornøyd han ;) Er veldig fornøyd med MG#16, både med tanke på utseende, holdbarhet og hvor lett den er å påføre/fjerne, også er den jo boksen så stor :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobba gomega.. Respekt for å få tid til det innimellom fyllekulene :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nice den ;) er ikke alltid så mye som skal til for å få en bil blank og fint

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å få se en skikkelig amerikaner igjen. Er altfor lenge mellom de :P

Når det er sagt så så det jo meget bra ut på bildene, selvom det kanskje er riper der fortsatt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mmmm MG16. Ser bra ut det der! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk folkens :) Ja det var en utfordring å få tid til dette mellom fyllekulene, jeg skal innrømme det :P Men det var abolutt verdt det :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha skapt en blid bestefar der! Bra resultat :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da har jeg tatt meg tid til å polere bilen også :)

Snakk om natt og dag på hvor hard denne lakken var i forhold til Cosworthen jeg tok sist uke :S På den fjernet MG#105 på ull 98% av alle riper og la igjen kjørespor, mens her klarte 105 på cutting pad bare å fjerne swirls og litt RDS, samt gi en pen LSP klar overflate :huh:

Men det må jeg si, at mer kjedelig farge å korrigere har jeg ikke vært borti. Veldig "utakknemlig" farge synes jeg. Men men, det ble da ikke så aller verst :)

Vasket først bilden, å så at MG#16 lå fortsatt på, men den var tydelig svekket og beadet så og så ikke lenger. Så også at det hadde kommet en del saltflekker som ser ut som rust etter sist gang, så jeg måtte til å claye litt nå også. Ellers var det lite asfaltflekker og nupper, så en runde med prickbort sørget for at det ble lite claying ellers.

Prøvde å inspisere lakken etter vask, og det virket ikke som den var så ille, med unntak av på bakfanger, der det tydelig hadde vært mye som hadde ripet mens det skulle inn og ut av bagasjerom. Dette var ingenting å gjøre med, da du kjente ripene med neglen. Dermed gikk jeg for en 1 stegs polerning som skulle fjerne det som var av swirls, så fikk de få RDSene som var igjen bare være. Prøvde meg frem med litt forskjellige comboer, og som sagt var lakken så hard at jeg måtte opp på 105 på cutting pad for å ta alle swirls. Denne tok og litt RDS, og la faktisk igjen en veldig pen LSP klar overflate. Kunne sikkert kjørt over en runde med en mildere combo for å få den blankere, men synes det ble bra nok ;)

Korrigeringsbilder på denne fargen, med kompaktkamera, halogenlampe samt mine fotokunnskaper var bare å glemme, så har dermed bare et par bilder av selve korrigeringa. Ble ganske fornøyd med utseende, så får vi se om bestefar ser forskjell i det hele tatt i morgen da han får den tilbake ;)

Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve Collinite 845 og sjekke litt holdbarhet osv på den. Dermed ble det to lag av den, med isvann wipedown i mellom den først og det andre laget. Denne var som en lek å fjerne, i alle fall i forhold til Collinite 915 som sitter som bare f på lakken virker det som :P

Denne gangen hadde jeg også litt problemer med å fjerne polish fra lakken med IPA wipedown. Måtte gå over flere ganger for at alle prikker med polish skulle bli borte. Utrolig irriterende og tidkrevende.

Til slutt en liten memo til meg selv, ha VENTILASJON under IPA wipedown!!! Ble etter hvert ganske susete i hodet etter å ha sniffet kondensfjerner i 3-4 timer :wacko:

Utstyr:

Vask

Bilberry

SV Felgkost

Meguiars felgkost

Hydra foamer med sterk blanding av NXT car wash og CG CW+G

CG vaskebøtte med GG

Felleskjøpe bøtte med GG

Ull mitt (denne ble med en feiltagelse med til vask på 90 grader sist, og ble dermed betydelig mindre :angry: Syntes det ble dårligere glid med den nå, men det kan hende det var pga litt lite såpe. Prøve den litt mer etter hvert så får vi håpe på det beste)

Mild blanding av NXT car wash

Prickbort

Karcher HT

SS Drying towel old version

Megs Watermagnet (ikke vet jeg hva som har skjedd, men nå sugde den vann ganske bra faktisk! Fattern har brukt denne i et halvt år og ikke klagd, men så har ikke han testet Miracle Dryeren enda heller da ;). Mulig det har noe med at lakken på denne hadde beskyttelse, men det er i så fall bare en av flere grunner.)

Clay

Riccardo clay

ONR lube

Lakk

Megs MG#105

Small, medium og large cutting pad

IPA

Gummi/dekk/vinyl

Megs High Endurance

Megs Trim Detailer

SV Seal Feed

CG Bare Bones

LSP

Collinite 845

Masse MF

Før vask:

DSC08553.jpg

DSC08554.jpg

DSC08555.jpg

DSC08556.jpg

DSC08557.jpg

DSC08558.jpg

DSC08559.jpg

DSC08560.jpg

DSC08561.jpg

DSC08562.jpg

DSC08563.jpg

Fant ut at fattern hadde en slags skumkanon som en selger hadde prakket på han. Denne skulle han egentlig bruke til å vaske i fjøset, men jeg tenkte at jeg kunne i det minste gi den en sjanse på bilen først. Denne går bare på hageslangen, og skjønte dermed at den ikke ville klare å nå opp til Foam Cannon sitt nivå. Den hadde også flere dyser som skulle settes i slangen som gikk fra såpebeholderen til pistolen. Her var det tydeligvis meningen at beholderen skulle inneholde ren såpe, ikke utblandet. Siden såpene jeg har er alt for tykke til å komme igjennom dysa, og jeg heller ikke ville bruke så mye såpe, tok en god slump med NXT car wash og CG CW+G og blandet med vann i beholderen. Satte så i den dysa som slapp igjennom mest fra beholderen. Ble ikke kjempeimponert, men heller ikke kjempeskuffet. Har ikke testet Foam Gun før, men vil tippe skummet ble litt som med den. Såpa lå på bilen i ca 2 min før det var så og si borte på vertikale flater, mens på horisontale flater lå det naturlig nok på en stund lenger. I alle fall, slik så det ut:

DSC08564.jpg

DSC08565.jpg

DSC08566.jpg

DSC08571.jpg

DSC08572.jpg

DSC08573.jpg

DSC08574.jpg

DSC08575.jpg

DSC08576.jpg

DSC08577.jpg

DSC08578.jpg

Etter vask

DSC08579.jpg

DSC08580.jpg

DSC08581.jpg

DSC08583.jpg

DSC08584.jpg

DSC08585.jpg

DSC08587.jpg

Inspeksjon

DSC08588.jpg

DSC08655.jpg

DSC08656.jpg

DSC08658.jpg

Action bilder, det ble varmt B)

DSC08661.jpg

DSC08662.jpg

Før

DSC08673.jpg

DSC08674.jpg

Etter

DSC08675.jpg

DSC08676.jpg

LSP

DSC08696.jpg

Hjulbuer før

DSC08702.jpg

DSC08703.jpg

Etter

DSC08704.jpg

DSC08705.jpg

DSC08707.jpg

Ferdig!!!

DSC08708.jpg

DSC08710.jpg

DSC08713.jpg

DSC08714.jpg

DSC08715.jpg

DSC08716.jpg

DSC08717.jpg

DSC08718.jpg

DSC08719.jpg

DSC08720.jpg

DSC08721.jpg

DSC08723.jpg

DSC08725.jpg

DSC08727.jpg

DSC08729.jpg

DSC08732.jpg

DSC08734.jpg

DSC08739.jpg

DSC08742.jpg

DSC08743.jpg

Beading bilder B)

DSC08697.jpg

DSC08698.jpg

DSC08699.jpg

DSC08700.jpg

DSC08701.jpg

Takk for titten :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut dette, men som du sier er det en litt "down" farge å polere opp, blir ikke like bling som sort som du tok sist :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint utført jobb, og ripene fikk du kontroll på. Bilen ser bra ut, men synd med den bulken bak da. Får håpe bestefar ser forskjell på lakken :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet. :)

Sølv er sykt fint når det er nypolert, men enig i at det er en utakknemlig farge å jobbe med.

Og 845 er så sykt mye mer digg å jobbe med en 476 og 915, selv om jeg begynner å skjønne nå hvor tynt sistnevnte må legges for at de skal være greie å buffe av.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bra jobbet. :)

Sølv er sykt fint når det er nypolert, men enig i at det er en utakknemlig farge å jobbe med.

Og 845 er så sykt mye mer digg å jobbe med en 476 og 915, selv om jeg begynner å skjønne nå hvor tynt sistnevnte må legges for at de skal være greie å buffe av.

Enig der, og på en slik farge er det jo så og si umulig å legge på 915. Siden det bare skal være så vidt du ser det på en mørk farge, og jeg nesten ikke så at jeg hadde lagt på denne bilen i det hele tatt... Og det ble nok ikke veldig tynt her kan du si ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb :)

845 er sykt behagelig å jobbe med, samt at den holder leenge ;) Rart at du nesten ikke hadde noe beading på MG#16, den holder evig for meg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå la jeg bare på et lag med MG#16, så mulig den hadde holdt en del lenger med to lag! Men siden jeg skulle polere den ble det bare et :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I see :) Flott jobb hvertfall, men dog kjipt med sølv

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble myyye bedre denne gangen ja, fin jobb på hjulbuene!

At den er sølv er ikke så kjipt, blir så fint og vått :)

Er ganske hard lakk på Chevrolet.. Men hvis lakken hadde vært sort, tror jeg nok at du ville kunne ha sett kjørespor etter #105.

Hardcore beading på 845 forresten! :) Hvordan er sheetingen på den?

Har ei flaske liggende, må teste den snart.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive