Torby

Cartec produkter

Fekk lagt på Cartec Wax Guard lakkforsegling på bilen når eg fekk den for 2 mnd sidan. Han som la det på har lang erfaring og skryt veldig av Cartec. Men veit i grunnen ikkje heilt kva eg synst om det endå. Trur ikkje det "herdar" lakken noke i alle fall. Har allereide fått fleire små steinsprutrosettar og nokre småriper nesten uten å ha komt borti lakken. Trur eg kjem til å gjere jobben sjølv heretter med Duragloss eller liknande.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påminner om Sonax relabeling...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cartec er helt ok produkter. Har tidligere tatt full behandling på forrige BMWen min. Spesielt tørkeskinnet til Cartec er bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker ikke tørkeskinn her inne ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vi bruker ikke tørkeskinn her inne ;)

Den var faktisk bedre enn WaterMagnet'en inntil den ble så slitt at den begynte å loe...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørker bra, men riper lett. Har et slikt liggende i kjelleren her, det skal aldri i kontakt med lakken på noen av mine biler ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den var faktisk bedre enn WaterMagnet'en inntil den ble så slitt at den begynte å loe...

Nå er det ikke kun sugeevne som avgjør om den er bra eller dårlig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro hva dere vil, den laget IKKE riper. Da hadde den gått i søpla relativt kvikt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skinnet i seg selv lager ikke riper, men f.eks piggstøv som løsner fra lakken når du drar over med det, riper. Og dette skinnet drar ikke inn støvkorn, piggstøv osv som en WM gjør..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir jo noe det samme som med en svamp. Den lager ikke riper alene, men den drar møkka under seg og lager riper. Det samme skjer med et pusseskinn om det er igjen møkk eller f.eks asfaltstøv som Kazzper sier igjen på lakken Så om du ikke har fått riper av det enda, så har du jo vært flink til å vaske å ikke ha igjen noe drit på bilen etter vask, men better safe than sorry ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke tørkeskinn vil lage riper for de fleste her inne, siden de fleste her vasker nok bilen mer nøye en gjennomsnittet.

Kan tørke over hele bilen etter vask uten å få en eneste skittflekk på tørkehåndkleet så da hadde nok også pusseskinn vært trygt.

Men bruker selv bare tørkeskinn på felgene :P men ser ikke noe ulempe med å bruke det på lakken så lenge man vasker bilen skikkelig først og har et pussekinn av bra kvalitet. Men går i Microfiber tørk her da jeg liker det best

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tror nok ikke tørkeskinn vil lage riper for de fleste her inne, siden de fleste her vasker nok bilen mer nøye en gjennomsnittet.

Kan tørke over hele bilen etter vask uten å få en eneste skittflekk på tørkehåndkleet så da hadde nok også pusseskinn vært trygt.

Tørkeskinn er helt trygt å bruke...helt til du plukker opp noe drit du har oversett :)

Er jo ikke farlig å kjøre bil heller, det er jo kræsjen som er farlig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjenner andre saker fra Cartec?

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd poleringen og lakkrensen deres en gang, var ikke særlig imponert i grunn, synes compounden deres var for sausete uten god nok cut, greide liksom ikke å få kjørt den skikkelig, fikk aldri dreisen på den, så jeg ga opp etter å ha prøvd en halv kassavogn, prøvde med polish etterpå, syntes resultatet ble mye bedre med menzerna. men det er mine erfaringer med cartec

Også bruker de det i klargjøringa på jobb da, så det ligger en brems i bakhodet hver gang jeg hører om cartec, for de bilene ser seriøst ikke ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke cartec som har de geniale poleringsmaskinholderne (langt ord) som man skrur fast på veggen?

Jo.

bijproducten1.jpg

3107/1

Endret av fredrik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt endel Cartec tidligere,jeg sitter ikke igjen med samme inntrykket av compounden som deg Garret men det er jo som alt annet smak og behag.

Helt greie produkter men de er vel ikke å få kjøpt over disk her til lands.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har brukt endel Cartec tidligere,jeg sitter ikke igjen med samme inntrykket av compounden som deg Garret men det er jo som alt annet smak og behag.

Helt greie produkter men de er vel ikke å få kjøpt over disk her til lands.

Hamar Bilpleie har dette, og de går for å være seriøse og dyktige folk, var litt derfor jeg spurte, for jeg antar at det er en god grunn til at de bruker Cartec.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive