Gå til innhold
Guest liaklev1

Trenger hjelp til bruk av DA maskin

Recommended Posts

Guest liaklev1   
Guest liaklev1

Gikk til innkjøp av en helt ny Meguiars G220 fra CYC.

Har nå prøvd i flere dager uten særlig stort hell. Prøvde maskinen først på en scooter med #105 og burgunder pad fra meguiars med kjempe hell og syntes at dette gikk kjempe fint til å ikke ha prøvd maskin før. MEN da jeg gikk over til bil var jeg ikke like begeistret lenger. Brukte da samme kombinasjon på en svart Saab 9-5 2008 modell. Starta først på panseret og fikk da ett helt greit resultat uten alfor mye swirls i lakken. Fortsatte da med ett smil om munnen og gikk vidre på sidene, men da begynte det og bli mer og mer swirls igjen i lakken. Tok ferdig bilen og la på ett nytt lag med # 205 som jeg heller ikke nådde opp til forventningene. Det ble liksom alldri helt blankt. Har også brøvd på en annen svart renault Dauphine som sikkert har en lakk på 40 år. Fikk heller ikke noe særlig bra resultat her.

Begynner nå å bli lei siden jeg ikke får noe bedre resultat. Prøver hele tiden med nytt mot andre pads og andre comboer uten særlig hell.

Så tanken har nå slått meg at jeg har med hardere lakk å gjøre slik at maskinen ikke er sterk nok. Eller stemmer ikke dette? I så fall har jeg lyst til å selge hele maskinen som er brukt 3 ganger å kjøpe en Hitachi roterene, men pappa syns jeg heller skulle kjøpe en best tool først, men er ikke sikker på om denne er sterk nok heller.

Så er åpen for forslag på hva jeg gjør feil, trenger å gjøre, andre pads osv. :rolleyes:

Robert

Endret av liaklev1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Saaben har ihvertfall myk klarlakk, det har både ØrjanA og jeg funnet ut...

Få tak i ett panel som du kan prøve deg frem på, du må jobbe endel mer med produktet for at du skal få bra resultater med DA maskin.. Smør deg med tålmodighet og prøv deg frem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Prøv å legg litt mer press på den og ikke kjør den fort fram og tilbake. Umulig å brenne lakk med denne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Rengjør puta ofte,eller bytt pute.Det kan hjelpe.

Vet at folk har fått bortimot perfekt resultat med den maskina,men det er mye teknikk som kommer inn i biler når det gjelder maskin (sliter selv ;) )

Prøv og begyn på lavt turtall og jobb deg oppover etterhvert som du føler du mesterer maskina og får det resultatet du vil.

Husk og bryte ned produktet nok.Mange som bommer der gitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 218
NeDD
....kjøpe en Hitachi roterene.... men pappa syns jeg heller skulle kjøpe en best tool først, men er ikke sikker på om denne er sterk nok heller.

Hitachi roterende, ingen tvil. Ikke hør på papppa, det blir som å kjøpe enda en DA.

Så lenge du har gitt opp DA-maskinen din da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne
Tusen takk ;)

Da prøver jeg igjen i mårra med nytt mot :D

Slik skal det låte :thumbs:

Skal selv ut og leke meg med ny maskin i morra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard
Slik skal det låte :thumbs:

Skal selv ut og leke meg med ny maskin i morra.

Ikke hogg hue av noen da.. :)

Lykke til begge 2..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

I alle fall ikke kjøp best tool maskina!!! Det er bare noe drit (snakker av erfaring ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest liaklev1   
Guest liaklev1

Da blir det nok ikke no best tools maskin :P

Men en ting til jeg lurte på; når jeg legger på mer press på G220 så hender det at pad'n bare står stille og vibererer. Det skjer stor sett bare når pad'n er litt på skrå, men pad'n snurrer ikke like fort under press eller. kommer dette av presset, maskinen eller vinkelen m.m.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Har nok noe med presset å gjøre ja... Har ikke prøvd den maskina selv (generelt ikke prøvd DA), men kommer vel an på hvor sterk motoren på maskina er, og hastighetskontrollen på den, hvor mye press du kan legge på uten at farten går ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Du kan nesten betrakte det som en sikkerhets faktor at maskina beveger seg selv om det er press på hodet.Faktoren er at du ikke brenner lakk.

Ja det er helt vanlig på de maskinene fordi de ikke er sterk nok.Samme skjedde med min gamle G-100.Mens på flex sin DA klarer du ikke og stoppe roteringen om du aldri så mye prøver.

På den gamle G-100 regnet jeg som nok press på hodet når puta brukte ca 1 sekund pr.omdreining,da jobbet den best.

Endret av Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig