Gå til innhold
Timmeeh

Spørsmål om litt av hvert

Recommended Posts

Timmeeh    0
Timmeeh

Hei, skal å hente en pakke fra SS imorgen med Sip, CW&G såpe og CG pete's 53 voks. Da har jeg vel alt jeg trenger for en full shinings... :)

Men har litt spørsmål fortsatt, jeg kjøpte en Sonax felgrens, type syrefri. Regner med denne kan brukes på nedre deler av bilen? Vil ikke skitne til clayen mer enn nødvendig.. Og når det gjelder clay lube, hvor mye citrus w+g såpe skal jeg ha oppi en halliter vann?

Og microfiberklutene mine er ikke helt rene da jeg ikke tør å bruke noe temp i vaskemaskinen. Kjører ullprogram og milo, det er vel 30 grader? Går det ikke å peise på med 40 eller 60 grader, eller blir de skadet/harde da?

Når bilen er klargjort til polering skal jeg bruke SIP på gul sonus, og 106ff med blå sonus til slutt. Må dra å handle inn isopropanol så jeg får en såkalt wipedown før jeg legger på voksen. Har Meguiars applicator pads jeg tenkte å bruke, og påføre et tynt lag?

Skal ta mye bilder underveis, men det er mulig jeg ikke rekker å begynne før etter helgen da jeg har truckførerkurs nå og skal på vassendgutane på lørdag :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil    257
Scandic Shine / Ketil

Kjør mfene på 90 grader, går fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Hvorfor 60? Må/burde ha 90 for å få dem heeelt rene, løse opp voks/fett osv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Do it do it do it.... he he..... 90 funker bra det, tar alt på det her nå, har gått fra 40 til 60 til 90 her, så hopp rett på du... regner med du har bra MF kluter da... ikke billige saker... og husk at røde og marineblå farger en del også...

Ellers høres det ut som om du har planene klare også, bare å kjøre på og ta bilder ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Timmeeh    0
Timmeeh

jauda jeg har fra Scandic, alle er gule så det blir nok knall :) Har til nå behandlet MF som ull, og ull liker ikke 90 grader :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Timmeeh    0
Timmeeh

de ble rene de :P kun den ene som jeg har brukt å tørke av dekkfornyer som er litt sortfarget noen steder..

Når det gjelder voksen, skal den ligge på lenge før du tar den av? Før på, la stå en halvtime eller noe sånnt så ta av? For så å stå tørt og la herde i 12-24 timer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil

Legg på og fjern med engang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Timmeeh    0
Timmeeh

okey :) den lukta jævla godt værtfall.. og sinnsyk konsistens på den Citrus w+g før jeg rista flaska :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Liker å skille seg den såpa ja :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Petes 53 er DIGG :wub: Gled deg til å bruke den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil

Kan se litt ekkel ut såpen ja, hehe! Gloss partiklene som skiller seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig