Gå til innhold

Hjortland sin 190e 2.3-16v

Recommended Posts

Skrevet

Du står på! kjekt å følge med iallefall, lenge siden jeg har skrudd noe bilmotor nå så interessant å se. :) 

• DCN Poeng 1

Min bilpleielogg

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Skovdahl
Skrevet

Dette er en fantastisk tråd, og jeg gleder meg over hver oppdatering du kommer med.

• DCN Poeng 1

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Hjort201
Skrevet
Du står på! kjekt å følge med iallefall, lenge siden jeg har skrudd noe bilmotor nå så interessant å se. [emoji4] 

Går litt treigt for tiden [emoji14] skulle helst vært ferdig [emoji28]. Motor er jo faktisk det som er gøy med bilen, siden ting ikke pleier å sitte så veldig fast der og det er lite rust[emoji14]

Dette er en fantastisk tråd, og jeg gleder meg over hver oppdatering du kommer med.

Tusen takk [emoji4] setter stor pris på fine ord 🙂

Biler

• Mercedes-Benz W201 190E1.8 
  • Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v 
  • Mercedes-Benz W124  300D
  • Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC

Logg

• 2 weeks later...
Hjort201
Skrevet (endret)

Blir en større opprydding i tråden med å legge inn alle bildene på nytt.. :thumbdown:

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7(mangler polish testen) er ferdig med endel nye bilder :D

Endret av Hjort201

Biler

Logg

• 3 weeks later...
Hjort201
Skrevet (endret)

11.juli.2017

Har vært stille her en stund siden opprydding i tråden har vært et ork :P og klargjøring av den andre 190'en for lakk så blir det liten tid til å holde på med alt man vil.. Men har fått prøve montert deler av 16v stylingen på bilen så tror dette blir bra når alt endelig blir klart og spesielt samme farge og får seg 40mm med senk :) Samtidig så holder jeg på å kopiere noen klips og 3D printer disse så det blir litt prøving å feiling med disse, men har også kjøpt klippsene som trengs for å få bak fangeren skikkelig på. Så gjenstår å finne en lur patent på skjermbuelistene er opprinnelig skrudd men mangler skruene og å borre skjermen er lite fristende :P  Må også borre noen hull til kanalskjørtet da pre-face ikke har samme hull som faceliften har. 

Rz6Mmw.jpg

oVJsEF.jpg

3PWPBH.jpg

t34LN5.jpg

Så gjenstår det å se om 40mm senk er nok til å gjøre gapet mellom hjul og hjulbue lite nok eller om det er nye felger som må til :P og finne ut hvilken type felger som kler bilen best :D 

gvFNVt.jpgOXjVcT.jpg

hvTAfX.jpgjpVGTX.jpg

Endret av Hjort201
  • DCN Poeng 3

Biler

Logg

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Jeg hadde 45 på min og da subba det som et uvær med 18"

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Hjort201
Skrevet
Jeg hadde 45 på min og da subba det som et uvær med 18"

Ja det vil eg tro[emoji28] holder meg til 17" [emoji4]
Tenkte å kjøre 215/40 eller 215/45 får se når jeg kommer så langt [emoji14]

Biler

Logg

• 1 month later...
Skrevet (endret)

8.august.2017

Det går i rykk og napp fortiden, men blir stortsett gjort lite med bilen.. og heller fokusert mer på andre prosjekter så den står stortsett bare i ro. 

Men har omsider fått surret meg til å senket den ferdig med 40mm senkefjører fra Eibach og 1'er puter både fremme og bak. Og fikk ånden over meg til å fikse lekkasjen på kjølevæsken. 

Begynte med å senke den fremme noe som ble gjort for sikkert 1mnd siden :P men ble ikke gjort ferdig bak, så det ble tatt denne uken. IBRLmj.jpg

Litt verktøy for å få gjort jobben( skralle med forlenger og en 19mm pipe :P

UsPMyP.jpg

Fått fjøren ut, noe som i seg selv er en enkel jobb, litt mer kødden å få inn siden jeg pleier 99 av gangene å bomme på rett plass så den pleier som regel å enten bli for høy at den ikke går inn eller så treffer skålene fjørskålen og går ikke ann og spenne ut :thumbdown:

vykKXc.jpgiBBlrJ.jpg

forskjellen på fjørene, ikke så veldig stor forskjell igrunn

vsRPNd.jpg

komprimert etter 1000 forsøk sikkert.. B)

3fpAS1.jpg

Finito, med senkingen fremme, ble ikke noen bilder av andre siden da det er samme prosedyre så prioriterte heller å bli ferdig med dette drittet :P 

sHzdFG.jpg

Ble litt lavere, passelig høyde om du skal bruke den her i område, da de er veldig glad i humper <_<

MXAxH1.jpgDGnMpL.jpg

hull i jekkfestet:rofl1:

pOPrLo.jpg

Hadde en ledig stund en kveld så tenkte jeg skulle se på lekkasjen til kjølevæsken så fant ut det var en dårlig slangeklemme som ikke kneip helt til så skrudde den ut å byttet den. 

Fr5L9E.jpg

trang å komme til, funker greit med en mikkemus skrallesett da 

8DWJOH.jpg

ITvo0K.jpg

fått den av, tømte sikkert hele kjølevæske systemet igjen.. 

Z8lG2A.jpg

Dårlig hode på slangeklemmen så hadde vel godt å bli byttet

UyWeka.jpg

tLDTvB.jpg

ny og fin slangeklemme på plass

H9lEJg.jpg

Nesten en tappekran dette så mye som det lekker ut her ..Men ser ut til å ha blitt tett nå, men det gjenstår å se når vi får startet den igjen. 

Så fikk vi endelig tid til å senke den bak

cHaWLz.jpggt1scT.jpg

Diverse dårlige bilder her grunnet dårlig mobilkamera og et sabla godt motlys .. 

xA2NvM.jpgfp2nfi.jpg

løsne av dekselet på bærearmen sitter fast med 2bolter som er 8mm

y0myiJ.jpg

bærearmen er like fin enda, løsnet den inne på traversen med 19mm pipe og tok den "enkle" utveien

rHI6Mx.jpg

ithObI.jpgHiOGFv.jpg

av med mutteren og frem med dor + hammer

x3aOZk.jpgXjgc0M.jpg

bolten ut og bærearmen løs

VPxzY4.jpgEKEcvO.jpg

aCzesX.jpgm655vl.jpg

måtte ha en liten sammenligning her også

Lkoxed.jpg

XdsYiD.jpg

Fått på plass ny fjør

x0Eok5.jpg

gjenstår bare å jekke den opp og få på plass bolt og mutter igjen, må trekke dette til når bilen står på bakken for å få rett hjulstilling bak, så dette får de gjøre på den skal på 4-hjulskontroll 

nlDUGC.jpg

Wg3eqM.jpg

Så var vi ferdig med å senke den, har bilder av andre siden også.. men føler det blir litt smør på flesk og legge ut bilder av dette med mindre folk etterspør det :P 

Fikk også skrudd til bremserøreren i "t-stykket" bak og i den forbindelse begynte jeg å lage til et lokk som jeg kan sette trykk på for å lufte clutchen. Men litt usikker på om dette vil virke enda

qMEQgy.jpg

Tok det gamle tanklokket til bremsevæsken og boret hull i det og satt i en trykkluftnippel og fylte rundt den med sikaflex og en mutter på undersiden 

pqwucs.jpg

0mXkVx.jpg

bgweMd.jpgLZ2uYZ.jpg

Ble slik som dette, lurer fælt på om det går ann slik jeg har tenkt 

HEtTtc.jpgVF6seR.jpg

Begynte deretter å se på eksosen, men kom ikke så veldig langt med den, foruten at jeg fant ut hvor den lekker og skrudde den av for n'te gang og med muttertrekker så går det ut over bolter og muttre så må bytte muttrene på manifolden også vil jeg tro.  Boltene var spesielt ikke glad i behandlingen de fikk og endte med at noen gjenger forsvant .. 

D2G0Pg.jpg

WyU4Mo.jpg

rHmd87.jpg

Så fikk jeg besøk @Runey mens vi holdt på å se på eksosen så begynte det å regne på ekte Bergensvis og det regnet i et kjør, så vi la dødt hele prosjekte med eksosen og bestemte oss heller for å se på beadingen av Bmw'en og 211'en som ble polert i påsken :P ble fort dam utenfor garasjen ..

fpe1eg.jpg

WCSRwN.jpg

Endret av Hjort201
  • Liker 4

Biler

Logg

Skrevet

19.August.2017

Hadde meg en liten razzia idag på bilen og denne dagen har jeg ventet LENGE på, bilen har kjørt for egen maskin idag :P så det vil si at jeg har fått luftet bremser og clutchen og en liten prøvetur utenfor garasjen :) 

Begynte med å bytte alle lufteskruene på kalipperene, de gamle ble lakket så brydde meg ikke så mye om de.  

VrQSvS.jpgXmSEX2.jpg

Cano4W.jpg

Endel dritt samlet seg i luftenippelen 

YamL4l.jpg

kalipper fremme 

cwqxSd.jpg

poeTA0.jpg

rustne endeledd?? :P kjip kvalitet :unsure:

Fylte opp med bremsevæske, men den sank ganske fort ned, og tilslutt lå det dam på garasjegulvet :P, hadde vist glemt å koble til clutchen :rolleyes:

llydYG.jpgr3oYSI.jpg

J7sqsS.jpg

Fikset det ganske greit med å bare skjøte de sammen og sette på en slangeklemme.

mw4zhJ.jpgGPUCmS.jpg

4JF4k0.jpg

Ble ikke så gale, må skru fast klamringen på clutchen så den ikke henger å dingler 

Lufting av bremsene, ble gjort på den gode gamle metoden, ble ikke forsket videre på lokket som jeg laget, da det enklere er ofte å bare gjøre det på den gamle måten :P 

HHj2Aa.jpgX0ISzx.jpg

Luftingen av clutchen var litt med kluring og bal. Men etter en runde gjennom gamle fastnøkkler fant vi en som passet ( riktig lengde og 7mm) tok så å varmet denne opp å bøyde den i en ca 45graders vinkel så den passet utmerket.

6DQ21t.jpgrEAR8d.jpg

Måtte så ha et sete så jeg kunne teste den :P, huff skikkelig sleten innvendig :o så må nok shine den endel 

7wXhjj.jpg

så til høydepunktet, skikkelig "drag" bil med bare manifolden på :P litt ujevn gange og en tildels hard gange siden det er såpass mye som er tatt av toppen. Så er bare å glede seg til den får skilter på seg :D 

• Liker 3

Biler

Logg

Skrevet (endret)

25.August.2017

Liten oppdatering på hva som skjer, så det ikke blir en svær oppdatering. 

hum hum, noen klaget på den lille radiatoren som stod i bilen, og jeg kunne få en ny en. Så da var saken gjort så ble ny radiator, men det er ikke bare bare så ble noen nye problemer som følger :P  Må i forbindelese med ny radiator bytte ut endel av slangene da disse blir for små og passer ikke innpå inngang/utgang av radiator .. 

04haMs.jpg

Ny radiator, ikke så veldig mye større :rolleyes:

OObVNc.jpgRGO4S3.jpgmudVQD.jpg

Men som følge med en så stor radiator, så måtte jeg flytte festene endel lengre ned, for å få plass 

mJiPCU.jpg

Skrudde av fangeren og fant frem vinkelsliperen så var det bare å begynne 

iBQKfy.jpg

KvDnnQ.jpgYOMNuf.jpg

Skjært av begge to

Gblhfe.jpgdr8AKV.jpg

Så måtte jeg finne ut hvor lavt den skulle henge, når jeg var fornøyd så begynte jeg å lage noen nye fester til den

jSLEe1.jpgLyFX1D.jpg

1.2mm plate som ble brukt til å bøye nye, greit utgangspunkt for å tilpasse ytterlige for en bedre passform

AapOFF.jpg9HvgMa.jpg

lPdZAU.jpgpIvO3k.jpg

Sjekker at lengden passer omtrent slik jeg ville ha den

3cjw0N.jpg8iYegi.jpg

Når jeg var fornøyd med lengden begynte jeg å tilpasse den slik den skal være

zZLbUb.jpg

zZLbUb.jpg

Bruker det originale festet, meget fornøyd med hvordan det ble. 

c9rG43.jpg

Nb4ADD.jpg2Gj5aE.jpg

Etter alt var stilt inn så sveiste jeg dette sammen, dette passet ganske bra så ble laget et likedan som ble sveist på den andre

qIYr0P.jpgadm50a.jpg

Så festet jeg festene med sveisetenger

c7biNq.jpg

justerte den så radiatoren e omtrent i vater

ZPZZeK.jpg

festet så festene med noen små sveisepunkt. Litt sløvt, men så ikke at det ene festet var litt skjeivt men det utgjorde ingenting. 

UrX8OG.jpg0KcWx6.jpg

VLAu7s.jpg

Ferdig resultat, må si at det ble ganske bra :P vesentlig større enn den andre i hvert fall 

Ble påbegynt å feste kanalskjørt, må borre endel hull og lage noen propper som jeg kan skru i

hUwAT8.jpg

I2ErJX.jpg

Har også sett litt på hvordan det er mulig og feste sacco platene på siden, fikk tegnet noen klips som gikk rett i 3d printeren :P litt annen patent enn hva Mercedes bruker. Har litt mer tro på denne patenten. 

LPyM21.jpg9HbsYR.jpg

48Nsky.jpg

skrur klipsene fast på innsiden av døren

RME4t8.jpg

9eM36e.jpg

Henger temmelig bra fast også

cZmU3v.jpg

Ellers har 1 av 2 pakker kommet med deler til den, satser på dette vil gi endel gromlyd ifra den mangle 1 potte enda før eksosen er klar for å bli bygget. 

IEHIgn.jpg

Har vurdert å pulverlakke potten i mattsvart :o samme type som manifolden er.. tror det hadde blitt tøft :) 

bV0HrF.jpg

Så langt har vi kommet og mer kommer :P 

Endret av Hjort201
  • Liker 6

Biler

Logg

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Kaster likes i din retning :E

• Liker 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

• 2 weeks later...
Skrevet

3.September.2017

Påtide og oppdatere litt igjen da:P Kjøpte deler til støtfangeren bak for en stund siden, så fikk eg tid til å prøve montere fangeren for å se hvordan det blir. Og til den summen som det settet kostet ble eg faktisk ganske så fornøyd. 

Diverse skruer til fangeren

ghHW3e.jpg

tjukke gode skiver til fangeren.

hxqtK6.jpg

Klips til nedre del av fangeren og skvettlapper

kqSojY.jpgf9hvFC.jpgfQw9kb.jpg

Plastskinne på fangeren 

1IazD3.jpg

Skrudde fast nedre del av fangeren, tenkte dette var den enkleste måten å sette den fast.. Men måtte siden skru den av igjen for å få på støtfanger bjelken <_<

0Opmhj.jpgyMeW2v.jpg

zvwMDL.jpg

86KB8w.jpg

Plukket den av igjen å begynte på nytt :P så fikk jeg den på tilslutt slik den skal være

aMmWfk.jpgyEyLS7.jpg

Benyttet så anledningen til å skru på lorinserfelgene for å se hvordan dette blir med stylingen på(mangler skjermbuebreddere).. vet ikke helt om jeg er fornøyd med felgene :wacko: De blir uansett sendt til sandblåsing på torsdag forhåpentligvis. Har lenge vurdert å kjøpe OZ futura til den .. men blir ikke helt enig med meg selv:huh: Og fargen jeg har kjøpt inn i pulver er OEM sølv eller Gunmetal, men blir ikke enig med meg selv der heller så.

1l0nKV.jpg

HucGcc.jpg

jwSFqw.jpg

fpPBLp.jpg

4mBuq5.jpg

fSdE7u.jpg

JPGruc.jpg

Venter på noen deler til eksosen, såkalte V-bånd til å bygge ferdig eksosen. Så begynte å se litt på hvordan jeg kan sy om setetrekkene til interiøret og dørpanelene. Så har tenkte å prøve meg på dette selv før jeg evt. leverer det inn om jeg ikke blir fornøyd :P Begynte med å demontere passasjersete siden det er løst men fyf... for en jobb å få av :mellow:

Løsnet av platen i ryggen

PKV9m3.jpg

løsnet så skinnet ifra baksiden, veldig enkelt å greit med bare kanter som en litt tjukkere papp bit var tredd innpå 

ZfyKRc.jpg65onVX.jpg

Løsnet diverse plastikk rundt som hold fast sidene 

dlBWsL.jpgB3EZd2.jpg

undersiden var den også trykket inni et spor som gikk lett å få ut.

slL8a7.jpg

2uazue.jpg

Det var her det begynte å bli frustrerende.. Hadde endel streng som var bøyd rundt stoffet og "gummihåret" som var en pest å en plage å få ut .. 

4pitA2.jpg

Ble så frustrert at jeg måtte demontere nakkestøtten istedenfor .. :P Heldig vis hadde denne bare et spor på undersiden som var veldig enkelt å demontere :thumbs:

PhOBFE.jpg

7eoFTt.jpg

32c91C.jpg

Så var det tilbake til setet .. etter litt av frustrasjonen hadde avtatt begynte vi på igjen og med litt tålmodighet gikk det vist av tilslutt 

EC3E1u.jpgblaE5P.jpg

Det var en hel haug med klips på opp og ned, må ikke glemme på tvers også

W6qXcQ.jpgxKYaqy.jpg

Så var ryggtrekket av 

z42sDc.jpg

Bb5yi5.jpg

4rxaTU.jpg0J0gFt.jpg

Hvordan interiøret blir når det er ferdig er jeg veldig usikker på, litt lyst til å lage noe custom, men samtidig fristet til å holde det tildels originalt. Får kjøpe nye trekk, men koster mer enn det smaker :lol: Mener å huske at Bertel O Steen skulle ha omtrent 9000-10000 for per del til setene. 

• Liker 2

Biler

Logg

• 3 weeks later...
Skrevet

18.August.2017

Ikke den største oppdateringen på prosjektet, men imellom alt det andre som foregår så er det fremgang :).

Har fått diverse nye deler så vi kan fortsette endel med prosjektet med blant annet siste resten til den nye radiatoren med nye bend og slanger som gjør at jeg kan få koblet det i sammen. 

1Meter med 42mm silikon slange

TUvJcG.jpg

overgang fra 38mm til 42mm (mener jeg å huske :P

jdRytU.jpgYvOz7f.jpg

Diverse slangeklemmer til kjølesystemet

de19of.jpg

Eksosklemmer

f7Tolm.jpgco2gbo.jpg

8stk totalt som skal utgjøre hele eksosen 

gECWsN.jpg

Rustfritt, virker som en kurant kvalitet på disse v-bånd

H8Zc2Z.jpgZ2zit6.jpg

Men siden jeg skulle være litt gjerrig og spare noen 100-lapper så måtte det til med å modifisere disse v-båndsklemmene slik at jeg får det til å passe. 

spent opp flensen i dreiebenken og klar for en liten modifisering, sjekker at det ikke er så mye kast i flensene før jeg dreier de ned

jsw71L.jpg

UQAEwb.jpg

Diverse dreiebilder og sluttresultat av hvordan det ble

1ckqe3.jpg

8LELRn.jpg

DwVDe0.jpg

Passer som hånd i hanske :P 

qCBGM4.jpg

dU3fjy.jpg

@Runeylager seg en flott tegning over flensene og hvordan det skal gå ihop :P 

u1UCYW.jpg

Ett stykk ferdig. 

ztcGCJ.jpg

Kappet av en liten del på eksospotten for å greie 2 flenser. Ble for trangt med 2 v-båndsflenser side om side.

8ZeEhA.jpg

Sveise sveise, skulle vært tiget.. Men lenge leve Mig :P og manglende wolfram spiss til rustfritt 

DWbVeO.jpg

Ikke akkurat samme utseendet på sveisene som resten av potten men men, så lenge det er tett er jeg fornøyd :) 

vRabld.jpg

pSs6xV.jpg

NqVPhu.jpgfJ729K.jpg

"freeflow" eksos.. lurer på om dette blir godkjent på kontroll :P

mTz2F9.jpg

Ferdig potte, rimelig fornøyd med resultatet bare håpe den er tett nå da 

IBoxsW.jpg

ErME2s.jpg

1kPoc5.jpg

53fnFm.jpg

Gjenstår og modifisere de siste flensene og deretter sveise den siste potten før jeg går til innkjøp av diverse bend og rør som trengs for å koble isammen hele eksosen. Må også få laget meg en overgang til kjølesystemet. Og bestemme meg for hvilket type stoff jeg skal bruke i interiøret så jeg kan få begynt litt smått på det også. 

• Liker 8
  • DCN Poeng 1

Biler

Logg

Skrevet

Kreativt arbeid her! Morsomt å se hvordan du får i gang denne bilen igjen :) 

• Liker 1

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

Skrevet

Kreativt arbeid her! Morsomt å se hvordan du får i gang denne bilen igjen [emoji4] 

Må bli litt kreative når du fikser et problem og det dukker opp et nytt et [emoji28] men ser ut til å gå i riktig retning i hvert fall [emoji4]

Biler

Logg

• 2 weeks later...
Skrevet

29.August.2017

Nok engang slår gjerrigheten til og vi må begynne og modifisere delene som jeg kjøper "billig" :P 

Laget meg en fin arbeidstegning, men delen ble ikke helt lik, fordi det var enklere og bare lage den slik den ble. 

SeI3GW.jpg

Spent opp arbeidsstykket i dreiebenken og klar for å sjekke etter kast i akslingen :) brukte Ø44 akselstål i 6061 T6 aluminium til å lage koblingene

AZDejs.jpg

Fantes litt kast i akslingen men med en god gummihammer så e det bare å dunke litt på den så får du den i senter

Eqzd5S.jpg

Akkurat som ble gjort her :P 

OCWSNS.jpg

lagde meg så et senterhull, sentrete den for å få minst mulig kast så du greie å borre i senter på akslingen og deretter spente jeg opp bakdokken for å holde den på plass

3SvzjW.jpg

lyp8x4.jpg

Senterspiss og bakdokke spent opp

pmAb6V.jpg

Dreie dreie og litt mer dreiing 

udNK4T.jpg

3oatSg.jpg

Hullet ble borret med 23mm bor (største jeg hadde) deretter ble hullet dreid innvendig til en størrelse på 28mm mener jeg å huske. 

JIRuV3.jpg

Innstilling av innvendig kuttestål(boring bar), skulle egentlig hatt et HSS stål for aluminium. 

oSWZvJ.jpg

Ferdig dreid, mangler et skikkelig stikkstål for å kutte den i dreiebenken. Så måtte ta den på sagen istedenfor blir ikke like bra kutt men godt nok så de sier :P 

qIESKp.jpg

Pm82Au.jpg

gc1tqW.jpg

Ferdig kobling til kjølevannet, (bildene er litt utav fokus :P

ACOnng.jpg

NBeVyn.jpg

vM4C7P.jpg

Måtte også lage en kobling til men denne var enda enklere og bare rett frem :P ble brukt Ø44 akselstål i 6061 T6 aluminium til å lage koblingene

OCWSNS.jpg

xLKbHx.jpg

dreie dreie og mer dreiing så blir det bra 

mX4hLU.jpg

Forboret med 10mm 

21BIzr.jpg

Gikk så på med den størte boren på 23mm 

z06LRu.jpg

Dreide så ut hullet til 28mm her også

uFFa6U.jpg

EYvK5x.jpg

Ferdig og klar for å bli kuttet

QV8frS.jpg

wbd03R.jpg

Nok engang dårlige/utav fokus bilder ... :P 

1bEkk0.jpg

AlbAe5.jpg

Montert i slangen

va6u7i.jpg

4Hc89w.jpg

mQwa7z.jpg

Montert på bil

SUYhkK.jpg

Neste problemet med dette er å få ordnet luftfilterboksen 

LzvbrC.jpg

meJQ8E.jpg

Siste eksospotten ble sveis ferdig også, og flensene ble dreid ferdig.. så gjenstår bare noen rør og litt småplukk så er vi klar for oppstart igjen med nytt eksos :D 

Gikk litt hett for seg når de siste flensene ble laget, stål/støpegods? 

WoF4m5.jpg

RHJIXk.jpgMmiHiO.jpg

Passer som hånd i hanske :D

bZvSet.jpg

7mFu9L.jpg

Når disse var ferdig så kom jammen med @Runey på besøk også så da kan vi like godt før som sist bare  sette han i arbeid så han fikk i arbeid å sveise sammen flensene på eksosen :P 

2QliOH.jpg

PAvuly.jpg

Ble rødglødende

Ri9dZp.jpg

Ferdig 

SRLliF.jpg

oGpi3g.jpg

så gjenstår litt småplukk venter på en ny 90grader silikonslange også for å kunne gjøre ferdig kjølesystemet også er det å få ordnet luftfilterboksen og sveise siste rest av eksosen :) +++... mye annet :P

16V_kobling.pdf

• Liker 4
  • DCN Poeng 3

Biler

Logg

Skrevet

Nærmer seg mål sakte men sikkert nå :D 

Greit å gjøre litt når jeg er oppom... Kan ikke bare sitte og preike dritt :P 

Max Protect Certified Detailer.

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Skrevet

Kjekt når en har skikkelig verktøy for hånden.

Ikke alle som har dreibenk I garagen

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Ta en liten pause i deleinnkjøpene og få deg en skikkelig telefon kompis! :D

• DCN Poeng 1
  • Haha 1

2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Skrevet
2 minutter siden, Autoglaze / polishduden skrev:

Har prøvd å si det til han men han vil ikke høre :P 

• Haha 1

Max Protect Certified Detailer.

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Skrevet
22 minutes ago, Runey said:

Nærmer seg mål sakte men sikkert nå :D 

Greit å gjøre litt når jeg er oppom... Kan ikke bare sitte og preike dritt :P 

Derfor det går så seint med meg :P du prater bare piss :D 

19 minutes ago, kaw said:

Kjekt når en har skikkelig verktøy for hånden.

Ikke alle som har dreibenk I garagen

Det er absolutt sant :) Veldig greit å ha tilgjengelig 

5 minutes ago, Autoglaze / polishduden said:

haha, you know it :P kommer det også må bare få litt tid på meg 

2 minutes ago, Runey said:

Har prøvd å si det til han men han vil ikke høre :P 

Handler om prioriteringer :D 

• Haha 1

Biler

Logg

Skrevet (endret)

Er dere nøgd nå da :P @Autoglaze / polishduden @Runey

Får satse på at dette gjør at det kan bli litt bedre bilder da :D (Leica dual camera) 

NAbREB.jpg

Endret av Hjort201
  • Liker 2
  • Haha 1

Biler

Logg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår